Edelleen samat ongelmat jatkuu kolmasti on oltu yhteydessä ja asioita korjattu. Mutta ongelmat sen kun jatkuu. Tekstitys toimii vaihtelevasti. Eilen esim. meni "Step Up 2: The Streets" elokuva family kanavaa seuratessa siihen pisteeseen että sai lopetta katsomisen. Tekstiys takerteli. Jäi jälkeen vähän väliä.
Viasat kirjoitti minulle syyskuun loppupuolella: "Uudesta päivityksestä ensimmäiseksi. Testiversio on testissä Ruotsissa ja sen tarkoitus olisi olla asiakkaiden saatavilla ensi kuun loppupuolella. Sen jälkeen tekstityksen eri aikaisuus pitäisi korjaantua. Se miksi asian korjaamiseen on mennyt näin kauan, niin minulla ei ole tietoa." Saapas nähdä miten korjaus puree.
Minusta merkillistä tässä on se, että minulle on kahteen kertaan kerrottu, ettei tekstityksen kanssa ole ennen ollut ongelmia ja olen lähes ainoa joka näistä valittelee. Ongelmia ei pitäsi olla.
Minun CRM-tiedoissa lukee Viasatin monitoreissa että olen valittanut asiasta heille viime tammikuusta alkaen. :grr: Niin tai näin - toivottavasti päivitys saadaan jakeluun tämän kuun puolella niinkuin lupaavat. Minä olen ilmoittanut heille etten maksa katselumaksuja ennenkuin korjaus on tapahtunut. Tähähän on yksinkertainen syy: Olen ostanut tallentavan boksin sillä katselen ohjelmia aina tallenteiden kautta itselleni sopivana ajankohtana. Jos ei tuo boksi toimi niinkuin sen speksejen mukaan pitäisi toimia niin se tarkoittaa sitä etten voi nauttia ohjelmatarjonnasta. Tekstitysvirhe on merkittävä! Suosittelen että myös muut tekstityksen laadusta kärsivät tekisivät samoin - vain rahalla on merkitystä silloin kun toimittaja selvästi ei ole ajantasalla teknologiansa kanssa.
On meitä ainakin 3 kpl. Minäkin olen antanut asiasta palautetta aspaan. Ruotsalaisella forumilla asiasta ei muistaakseni valitettu. Koskeekohan ongelma vain suomenkielistä tekstitystä? Ehkä viivästys päivityksessä johtuu tästä. meitä suomalaisia asiakkata taitaa olla liian vähän ...
On meitä ainakin 3 kpl. Minäkin olen antanut asiasta palautetta aspaan. Ruotsalaisella forumilla asiasta ei muistaakseni valitettu. Koskeekohan ongelma vain suomenkielistä tekstitystä? Ehkä viivästys päivityksessä johtuu tästä. Meitä suomalaisia asiakkata taitaa olla liian vähän ...
Kyllä minäkin laitoin palautetta, jossa kyselin päivitysestä ja samalla mainitsin tallentavan poksin tekstityksen jälkeenjäämisestä.
Tämmöistä tämä viasatin kanssa oleminen. Joutuu kikkailemaan ja tekeen omia kokeiluja. Yhtenä keinona on tosiaan kelata taakse hieman ja taas tekstitys onnistuu ajallaan hetken aikaa. Sitten jos ei tuo auta, olen ottanut pistokkeen irti, ja uudellen käynnistyksen jälkeen taas rulla jopa elokuvan loppuun saakka. Mutta valitettavasti lataus kestää aina tuon 5 min. Joten sitä jää hieman jälkeen elokuvan juonesta. Sehän on selviö, että tämän sopimuskauden jälkeen en ikinä ota viasatia. On niin perseestä kun olla voi. Ei edes jaksa enää valitella, kun ei mitään tapahdu kuitenkaan. En sitten tiedä auttaako ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Sitä vain tässä tapauksessa, kun on ruotsissa nuo omistajat( kusettajat)
itellä ei ole mitään ongelmia viashitin tekstityksissä tosin,enpä käytä niiden omaa viritintä ,ko paskaa saa pyytämättäkin...:hitme:
Minulla on sopimus Viasat Oy:n kanssa. Niin varmaan myös kaikilla muilla suomessa sopimuksensa tehneillä. Jos Viasat alkaa puhumaan ruotsalaisista niin pankaa vaan puhe poikki. Suomessa on suomen lait voimassa.
Vaikuttaa vain enemmän löytyvän huomautettavaa viasatin palveluista. Esim. ohjelmalehtinen tulee aina myöhässä. Nytkin ohjelmatiedot 31.10 asti ja luultavasti uusi lehtinen tulee joskus viikon päästä. Tekstitykset takertelee edelleen. No! ei tässä ole enää kuin puolisen vuotta viasatin vankeutta jäljellä. Enköhän sen kestä.:OI
Viasat vahvisti minulle tänään että tekstitysongelman ratkaiseva softapäivitys ei ole valmistunut. Työskentelevät kuulemma ympäripyöreitä päiviä sen ratkaisemiseksi. Laitan lisätietoa kunhan saan sellaista.
No voi Vee. Miten se voi olla niin vaikeata. Kovalevy on täynnä leffoja, joita ei viitsi katsoa tekstitysongelman takia. Pakko vain odottaa päivitystä, jotta pääsisi stressittä niitä katsomaan :OI
Eilen soittelin Viasatin aspaan ja kyselin tekstitys ongelmasta, sanoivat että siihen pitäisi päivitys olla tulossa parin viikon sisällä. Saisi päivitys tulla mahdollisimman pian, sillä aika ärsyttävä vika tuo on. Aspassa eivät osanneet sanoa auttaako päivitys tallennettuihin ohjelmiin, eli sen näkee sitten kun päivitys tulee.
Tänään oli kaikki tekstitykset pois KOKONAAN. Töpsöli irti, hetken odotus ja jopa alkoi toimimaan. . Tekstitys häiriöt on minusta lisääntynyt viime aikoina.
Onko kukaan muu huomannut että tekstitys laahaa perässä. Itse näin sen Disney Channelin H2O -sarjassa jonka olin nauhoittanut HD-tallentavallani.
Jep, tekstityksen ajoitus on ollut taas aika ajoin pielessä. Luulin että tuo olisi jo korjattu mutta näyttää edelleen olevan voimissaan.
Olen huomannut samaa ilmiötä maikkarin maksukanavilla, Viasat ei paini yksin näköjään noiden ongelmien parissa. Tosiaankin, luulin noiden Viasatin tekstitysongelmien olevan menneen talven lumia. Täytyy ruveta tarkkailemaan tuota.