Ubuntu linux

Keskustelu osiossa 'Käyttöjärjestelmät ja sovellukset' , aloittajana sippe, 26.06.2006.

  1. hkj

    hkj Avatar Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    4 126
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitäs immeiset ovat mieltä tästä Ubuntu 10.04 LTS GNOME käyttöliittymästä jossa ikkunoiden namiskat on oletuksena vaihdettu vasempaan reunaan? Omasta mielestäni ei ainakaan helpota ihmisten siirtymistä Linuxiin vaikka käytettävyystutkimuksien mukaan olisikin parempi sijainti noille namiskoille...

    Asennus suoraan Windowsistakin on kyllä nykyään todella kivutonta ja onhan tämä 10.04 varmaan "perus"käyttäjäystävällisin Ubuntu (ikkunoiden namiskoiden sijainti ehkä vähän so so). Gnome 3 voi onnistuessaan taas nostaa pykälän Linuxin profiilia, toivotaan Steamin tms. tuloa Linukalle ;) Windows 7 vei kyllä pahasti tuulta Linuxin alta noin kotikäyttäjien silmissä, mutta paha on Microsoftiakaan sättiä heidän kotikäyttäjille tarkoitetusta parhaimmasta käyttöjärjestelmästään.
     
    Viimeksi muokattu: 22.05.2010
  2. JaySee

    JaySee swiftly and with style Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.03.2002
    Viestejä:
    1 225
    Saadut tykkäykset:
    75
    Tulihan noita nappuloita jatkuvasti etsittyä väärästä kulmasta, kunnes tottui. Nyt sujuu Win<->Ubuntu -vaihto kohtuullisen kivuttomasti.
     
  3. Bagheera

    Bagheera Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 004
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itse olin tätä mieltä:

    gconftool-2 --set "/apps/metacity/general/button_layout" --type string "menu:minimize,maximize,close"

    Ja namiskat ovat takaisin totutussa paikassa.
     
  4. hkj

    hkj Avatar Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    4 126
    Saadut tykkäykset:
    0
    Perusmummut ja papat eivät varmaan ole ihan ensimmäisinä tuota mieltä ;) Mietin vaan tuota miksi ovat vaihtaneet oletuksena ne sinne vasempaan reunaa, ehkä ne/he yrittävät kosiskella Mac OS X käyttäjiä?

    Bagheera:
    Sitten on kyllä tapahtunut todella huimaa edistystä ihmisten evoluutiossa tässä muutaman vuoden aikana :D En ole monen moisen kuullut myöskään lukevan DVDPlazaa tai käyttävän 10.04 LTS Ubuntua... :p Minusta olet kyllä hyvinkin edistynyt pappa :)
     
    Viimeksi muokattu: 22.05.2010
  5. Bagheera

    Bagheera Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 004
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mitä:confused:. Ihan peruspappa minä olen, ainakin mitä ikään tulee. Tuon rimpsun googlasin jostakin.

    Varsin tyhmältä tuo kyllä vaikuttaa, enkä ole löytänyt mistään mitään hyvää argumenttia sille. Hiukan välillä ihmetyttää nuo canonicalin touhut.
     
  6. KMOK

    KMOK Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    21.06.2002
    Viestejä:
    1 946
    Saadut tykkäykset:
    37
    Tuorein 11.04 Ubuntu on julkaistu tänään ja on ladattavissa. Pitänee asennella iltasella.
     
  7. aapol

    aapol Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.11.2005
    Viestejä:
    871
    Saadut tykkäykset:
    12
    Hyvästä argumentista en tiedä, mutta tämän Mark antoi vuosi sitten: