Topfieldit ja Windows 7 (tiedostojen siirto)

Keskustelu osiossa 'Topfield' , aloittajana IgeL, 04.10.2009.

  1. Gun Man

    Gun Man Guest Guest

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    http://www.windows7hacker.com/index...l-an-un-signed-3rd-party-driver-in-windows-8/

    Noilla ohjeila sain homman pelittämään Win8 64bit (ohjeet tehty konica kameralle, mutta samaa hommaa tässä tehdään =).
    Eli Driver signing pois päältä (bootti), ajurien asennus, ja vielä bootti perään, jotta driver signing tulee taas päälle.

    Käytän Win8:ssa topparin kanssa ns. "z4t.exe"-paketissa tulevia ajureita ja Altair_1.250.exe:ä siirtämiseen (samoja joita käytetään Windows7:ssa)...hyvin on toistaiseksi toimannut.
    En valitattavasti muista, käytinkö z4t.exe:ssä ajurien purku mahdollisuutta ja sen jälkeen ajurien asentamista käsipelillä, vai hoitiko tuo z4t.exe homman ihan suoraan :(
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2012
  2. scented

    scented Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    1 977
    Saadut tykkäykset:
    257
    Kiitos ohjeista! Todellakin piti poistaa tuo allekirjoituksen pakotus ja sitten ajurit asentu että heilahti!

    Tosin outoa, että nuo ajurilinkit eivät ainakaan kirjoitushetkellä toimineet. Onneksi ajurit olivat tallessa kiintolevyn syövereissä...
     
  3. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Kiitos täältäkin, nyt kaikki 32 bit XP:ssä toimineet laitteet toimii samassa pöytäkoneessa myös 64 bittisessä W8:ssa. Hakuun "driver signing", niin polun päässä saa poistettua käytöstä ohjainallekirjoituksen pakotuksen, Winusb asentuu ja Antares 1,1 toimii.
     
  4. Kiju

    Kiju Guest Guest

    Liittynyt:
    27.06.2005
    Viestejä:
    326
    Saadut tykkäykset:
    0
    :rolleyes: Tätä olikin etsinyt jo kolme kuukautta ja kysyin Suomen Topfieldiltä ei tienneet, ei luvanneet toimintaa Win 8.

    Kiitos paljon, Topfied joka 32 bit Win 7 oli OK, toimii nyt myös 32 bittisessä Win 8:ssa, Winusb ajurit meni ihan ilman kikkailuja ja Antares ver. 1.1 kanssa ja vielä suomenkielisenä loistavaa.
    :D
     
  5. Tuike

    Tuike Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.05.2004
    Viestejä:
    684
    Saadut tykkäykset:
    12
    Asensin Windows 8.1 päivityksen, nyt Antares ei löydä enää Topfieldiä. :weep:
    muoks, ei enää mitään hätää, asensin usb ajurit uudelleen nyt Topfield tiedonsiirto toimii taas. :)
     
    Viimeksi muokattu: 23.12.2013
  6. tikola

    tikola Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.12.2009
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulle tuli TF520t+ korvaamaan vanhan jo nyykähtämäisillään olevan 5100 sarjalaisen. Tiedonsiirto USB:n kautta toimii vanhassa laitteessa kuin se kuuluisa junan vessa - uudessa ei sitten millään. Olen koettanut parilla windows koneella ja yhdellä linuxillakin ja kaikilla sama tulos. USB väylästä laite tunnistuu parin sekunnin ajan buutissa (digiboksin) ja sen jälkeen USB väylästä ei tule yhtään mitään.

    Eli miten se nyt on tuetaanko USB tiedonsiirtoa 5x0 sarjassa ollenkaan?? Toisesta threadista päättelin, että 530 laitteessa ei tueta ja siinä ainoa tapa on ottaa levy ulos ja pistää asetukset kohdalleen suoraan tietokoneeseen kiinnitetyssä tilassa. HD laitteissa tämä lienee normaalitilanne, eli USB datasiirto on disabloitu siellä, mutta minun laitteeni ei ole HD. Onko minulla siis viallinen USB vai olenko nyt vain missannut jonkun olennaisen kuluttajan asemaa parantavan edistysaskeleen :)

    timo
     
  7. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 725
    Saadut tykkäykset:
    479
    Tuo 5x0-sarja on laskettava ns. susisarjaksi, niin paljon olen bongannut vastaavia tarinoita hitaudesta ja tahmaudesta, joten kai tuokin on normaalia...
    Itsellä aikoinaan useampikin "kusiainen", jonka wlan oli pelkkä vitsi. Muuten värkki oli loistavakuvainen (1080i) ja toimiva, mutta tyypillinen alimitoitetun virtalähteen aiheuttamat ongelmat siinäkin...
    Topparit vaihtui muutama vuosi sitten vielä parempikuvaiseen (1080p) Miraclebox M9:n ilman CI+:aa ja pelaa paremmin, maksuHD:stä ei tosin kannata haaveilla CI+:an puuttumisen vuoksi, tosin ei HD-kanavatkaan tänne yllä...

    T: Vesku
     
  8. tikola

    tikola Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.12.2009
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    No oikeastihan minun TV hommat hoituvat VDR:llä ja tuo Topfield on enemmän tai vähemmän satunnainen apuväline.

    Fakta on se, että kaupasta ei voi ostaa niin hyvää digiboksia kun ilmaiseksi sen voi tietokoneella tehdä
    http://www.tvdr.de/

    Mutta alkuperäinen kysymys - onko kukaan onnistunut lataamaan 520t+ laitteesta USB:n kautta yhtään mitään - minä en ole.

    timo
     
  9. marsu1969

    marsu1969 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.03.2011
    Viestejä:
    50
    Saadut tykkäykset:
    0
    Parempaa vastausta odotellessa, lataaminen ainakin 510c laitteesta USB:n kautta onnistuu.
     
  10. Groke

    Groke D'oh! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    18.08.2005
    Viestejä:
    2 651
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ainakin vielä 510t:llä onnistuu. Kunhan vain ensin asentaa oman käyttöjärjestelmänsä vaatimat USB-ajurit. Töksfieldin oman Altairin sijaan olen käyttänyt ohjelmaa nimeltä Antares.
     
  11. tikola

    tikola Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.12.2009
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    OK - johtopäätös on siis se, että minun käytettynä ostamani 520T on sitten USB:n osalta susi. No näitä sattuu käytettyjen kaupassa ja jään nuolemaan haavojani. Olen pelannut noiden topfield ajureiden kanssa sen verran, että ei tässä enää paljon muille johtopäätöksille jää tilaa. Sijoitetaan se sitten mökille kakkoslaitteeksi ilman USB siirtomahdollisuutta ja siellä se ajaa asiansa.

    Kiitoksia, Timo
     
  12. tikola

    tikola Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.12.2009
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ja nyt pieni lisäys - eihän sillä onnistunut lopulta tallennuskaan ja kun sitä tutkittiin todettiin irrallinen kiintolevyn johto. Nyt kun se on kiinni niin siirtokin pelaa USB:n kautta myös tähän 520 sarjalaiseen. Eli suomeksi alustavan johtopäätöksen tekijä itse oli susi ja nyt homma toimii kuten pitääkin :)

    Paitsi että TopSet tuki olisi kiva, mutta sitä ei taida näihin 5x0 sarjalaisiin saada.

    timo
     
  13. muru77

    muru77 Guest Guest

    Liittynyt:
    19.05.2013
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kertoisitko miten sait toimimaan tuon. Ite koetin asentaa ajureita usb Windows 8 mutta tuli vaan failed. Tarkka ohje sekä mistä ajurit jne. Kiitos
     
  14. Tuike

    Tuike Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.05.2004
    Viestejä:
    684
    Saadut tykkäykset:
    12