TOPFIELD huoltoa koskevat asiat

Keskustelu osiossa 'Topfield' , aloittajana elli-matilda, 01.12.2011.

  1. elli-matilda

    elli-matilda Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.11.2011
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    http://www.topfield-finland.com/fi/topfield_huolto/

    Mites tuo on teillä toiminut tai onko joku edes joutunut lähettämään topparia huoltoon?

    Itselläni on 1.11 lähtien ollut vehje takuukorjauksessa eikä vielä ole muuta tietoa kuin

    Huollon tilanne:
    Tila
    Vastaanotettu
    Huolto aloitettu
    Huolto
    valmistunut

    Nyt kuukauden ollut jo ilman boxia :grr: :weep:


    Kuluttaja sivut sanovat kyllä...

    Kuinka kauan tuotteen takuukorjaus voi kestää? Voinko saada korjauksessa olevan kännykän tilalle sijaislaitteen korjauksen ajaksi?

    Kuluttajansuojalaki ei suoraan määrittele, missä ajassa virhe tulee korjata, vaan laissa puhutaan kohtuullisesta korjausajasta. Kohtuullisena korjausaikana pidetään takuukorjauksissa noin kahta viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä.

    Kuluttajariitalautakunnan ratkaisukäytännön mukaan takuukorjausten viivästymisessä otetaan huomioon myös korjattavan laitteen välttämättömyys taloudessa ja kuluttajan tilanne laitteen käyttäjänä. Jos esimerkiksi matkapuhelin on talouden ainoa viestintäväline, takuukorjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Silloin sijaislaitetta voi vaatia tilalle aiemminkin.

    Viihde-elektroniikan laitteita ei voida pitää yhtä välttämättöminä. Kuitenkaan niidenkään takuukorjaus ei saisi kestää useita viikkoja, vaan sijaislaitetta voi pyytää tilalle parin viikon jälkeen. Tämä perussääntö on voimassa myös silloin, kun kyse on kuluttajansuojalain mukaisen virheen korjaamisesta, vaikkei takuu olisi enää voimassa tai tuotteelle ei olisi annettu takuuta.
     
  2. marko

    marko Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.01.2001
    Viestejä:
    1 747
    Saadut tykkäykset:
    10
    Viime kesäni oli oma toppy pari viikkoa matkassa, kun kiintolevyn tunnit tulivat täyteen. Kuitin perusteella huolto tehtiin infocare:n toimesta. Ostoliike tarjosi itselleni oma-aloitteisesti lainalaitetta huollon ajaksi, mutta se oli edullinen perusboksi, jossa ei ollut hdmi-liitäntää niin sille ei ollut käyttöä.