Toimiva järjestelmä: Canal Digital + HD + monta vastaanotinta

Keskustelu osiossa 'Satelliitti-TV' , aloittajana milie, 02.12.2010.

  1. milie

    milie Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2002
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ajattelin listata tähän laitteiston, joka testatusti toimii. Monet kyselevät Canal Digitalin korttien parituksesta tai yhteensopivista HD-vastaanottimista tai kortinjakajista. Tässä on toivottavasti vastauksia muutamiin noihin kysymyksiin.

    Tässä on siis toimiva järjestelmä (toimii ainakin Pohjois-Suomessa):
    • Vähintään 90 cm lautanen (minulla monipäinen Toroidal T90)
    • Vähintään yksi mikropää Thoria kohti
    • Jako mikropäiltä riittävän moneen huoneeseen (minulla on neljä quattro-mikropäätä ja multiswitch, joka jakaa signaalin noilta mikropäiltä max. kahdeksalle vastaanottimelle)
    • Vantage HD8000S -vastaanotin tuplavirittimellä ja max. kolmella kovalevyllä (minulla yksi 1.5TB sisäinen ja yksi 1TB ulkoinen USB-kovalevy)
    • Vantage HD6000S -vastaanotin yhdellä virittimellä ja yhdellä ulkoisella kovalevyllä
    • Kaksi Canal Digitalin comboboksia
    • SmartWi-kortinjakaja viimeisimmällä Conax-ohjelmistopäivityksellä + 4 kpl SmartWi-asiakaskortteja
    Vantage HD8000S:ään menee sisään siis kaksi satelliitti-inputtia ja muihin yksi. Combobokseihin menee lisäksi sisälle DVB-T-inputti, mutta eipä ole ihan hirveästi tullut terrestriaalikanavia katsottua.

    Tämä toimii kuin junan vessa. Canal Digitalin kortti vain kortinjakajaan ja asiakaskortit vastaanottimiin ja tämän jälkeen järjestelmä on ollut päällä kuukausitolkulla ilman ongelmia. Kaikki Canal Digitalin tilatut kanavat näkyvät kaikissa vastaanottimissa, HD-vastaanottimilla voi katsella kaikkia HD-kanavia ja talletukset toimivat toisistaan riippumatta.

    Noissa Vantagen vastaanottimissa minulla on viimeisin softaversio ja se toimii hyvin jopa Ylen tekstitysten kanssa.

    Ehkä tämä antaa lisää uskoa siihen, että satelliittijärjestelmän saa jopa toimimaan.:rolleyes:
     
  2. vamise78

    vamise78 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.04.2009
    Viestejä:
    106
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minkä merkkinen toi Multiswitch mahtaa olla?
     
  3. tn1krr

    tn1krr Guest Guest

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    266
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mikähän on tuo Vantagen 8000:n viimeinen softaversio?

    Hommasin Vantagen 8000 T/S combon viime talvena ja HD-lähetykset toimivat kuukauden jonka jälkeen HD-kanavat hävisivät ja ah niin ilahduttavat "unable to decrypt" viestit :sick: saapuivat. Tilauspäivitykset jne. saapuvat ihan ok ja SD-kanavat futaavat kuin VR:n hygieniatilat, mutta lukemattomista factory reseteistä, kokeilluista kymmenistä eri softaversioista (about kaikki viralliset/puoliviralliset) jne. eivät HD-kanavat ole palanneet.
     
  4. milie

    milie Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2002
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    0
    2.69 on minulla käytössä ja toimii oikein hyvin. HD-kanavat näkyvät kaikki jne. 2.71 beta on myös olemassa, mutta sitä en ole kokeillut. Odotellaan virallista versiota...
     
  5. milie

    milie Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2002
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    0
    Se on Triax-merkkinen. Ainoa ongelma oli sen kanssa, kun tuli katolla tehtyä hieman hommia ja Triax oli saanut hieman tärinää, niin yhtäkkiä se sammahti täysin. Ajattelin, että nyt tuli savut ulos. Mutta kyseessä oli vain ylilöysä virtajohdon liitin, joka Triaxissa on. Nyt on sitten sekin varmistettu nippusitein ja taas toimii.
     
  6. tn1krr

    tn1krr Guest Guest

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    266
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lucky you. Heitimpä taasen monen kuukauden tauon jälkeen normisetin eli factory reset + IVO-boot + uusi 2.69 softa USB:ltä sisään + kanavahaku , mutta entisin tuloksin eli ei toimi HD-kanavat. Ah niin tutuksi käynyt "Scrambled program" täyttää mustana pysyvän ruudun kun mitä tahansa HD-kanavaa yrittää katsoa :OI

    Kortti Vantagen kiinteässä Conax-lukijassa, tosin on tuota tullut muistaakseni Eurocam:llakin kokeiltua yhtä laihoin tuloksin...
     
  7. milie

    milie Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2002
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ettei vaan olisi kortti rikki? Minulla kävi nimittäin reilu vuosi sitten niin, että vanhalla kortilla (=suunnilleen 7 vuotta vanha) osa kanavista ei enää näkynyt. Kokeilin useassa vastaanottimessa samoin tuloksin. Soitin CD:n aspaan kysyäkseni, onko minulla jokin tilaus umpeutunut. Lopputulos oli, että epäilivät kortin menneen rikki ja lähettivät uuden kortin ja, voilá, sillä kaikki kanavat alkoivat taas toimia!

    Epäilen tuota, koska minulla on ollut kolme Vantagen vastaanotinta ja naapurilla on yksi ja kaikissa Canaalin kanavat toimivat moitteettomasti.
     
  8. tn1krr

    tn1krr Guest Guest

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    266
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, tämäkin voi olla mahdollista ja itseasiassa jotain mystistä korttiongelmaa olen jo tässä epäillyt itsekkin. Kortti ei ole kovin vanha (tuli pari vuotta sitten uusi postissa). Aspan kanssa asiointia olen pyrkinyt välttämään viimeiseen asti, koska en ole heiltä mitään HD-boxia ostanut ja pairing huhuista johtuen eli pelkona on ollut joutua HD-boksin ja paritetun uuden kortin pakkomyynnin kohteeksi. Pairingeja ei kuitenkaan ilmeisesti suomessa oikeasti tehdä.

    Hain vielä tänään uuden "MPEG4 yhteensopivan" Conax-kortinlukijan ja kokeilen vielä sen läpi ennenkuin alan aspaan valittamaan.
     
  9. Lumikki

    Lumikki Guest Guest

    Liittynyt:
    14.10.2007
    Viestejä:
    344
    Saadut tykkäykset:
    0
    No jaa, kai tuo on yksi tapa tehdä asiat. Toinen on käyttää linux pohjaisia vastaanottimia ja jakaa se kortti softapohjaisesti vastaanottimien kesken ethernet verkon läpi. Sillä Canalin kanavat on nyt aika helppo saada toimimaan, monessa eri vastanottimessa. Itse en ole tuota tehnyt, kun ei ole tarvetta, mutta ei sitä mikään estä tekemästä.