Thimbleweed park

Keskustelu osiossa 'PC-pelit' , aloittajana nepa, 26.04.2017.

  1. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    1 325
    https://blog.thimbleweedpark.com/

    Löytyykös muita pelin ostaneita ja pelanneita?

    Itse olen parisen tuntia pelannut ja oikein mainiosti pelissä viihtynyt. Kerrankin oikea ja perinteinen naksutteluseikkailu ja vielä hyviltä tekijöiltä.

    Harmittaa, kun viime vuosina ei enää kovin hyviä tämän tyylin pelejä ole tehty. Telltalesinkin pelit ovat enemmän vierestä seurattavia ohjelmia, joissa joskus saa painaa nappia.

    Kyseessähän on siis Ron Gilbertin joukkorahoituksella tekemä perinteinen seikkalupeli Monkey Islandin ja muiden ysäriseikkailujen hengessä. Sijoittuu vuoteen 1987 ja pääosissa on kaksi fbi-agenttia: punatukkainen nainen ja tummatukkainen mies. :) Tästä saa ihan hyviä X-files -fiboja ja peli sopii myös sarjan faneille, vaikka ei muuten näistä peleistä kokemusta olisi.

    Graafinen tyyli on just sieltä menneestä, mutta kuitenkin nykyaikaisesti tehtynä. Pelissä on ääninäyttelykin, johon kyllä totuin, mutta kaikki välttämättä eivät, kuten näytti Pelitin arvostelussakin olevan. Pelitissä haukuttiin alatyylin vitsejä ja kiroilua, mutta eipä nuo minua ole haitanneet. Mukavia viittauksia vanhoihin klassikoihin löytyy myös.

    Toistaiseksi todella hyvää settiä ja pulmat ovat olleet täysin loogisia eikä mitään mahdottomuuksia ole vastaan tullut. Tosin vasta pari tuntia takana enkä kaikkia kylän paikkoja ole edes ehtinyt koluta, joten varmasti vielä tulee hankalampiakin pulmia eteen.

    Tällä hetkellä pelillä on hintaa parisen kymppiä Steamissa ja suosittelen kyllä ostamaan, jos pelityyppi yhtään kiinnostaa. Toivon mukaan tekijät jaksaisivat tehdä näitä vielä lisää.
     
  2. aphid

    aphid Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.06.2003
    Viestejä:
    101
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mark Ferrari esittelee grafiikoiden tekoa 8 bitish, mm tuohon peliin.