TF 5100HDMI t-tyhjät tuplakanavat uud.haun jälkeen.

Keskustelu osiossa 'Topfield' , aloittajana HulluHevari, 01.12.2010.

  1. HulluHevari

    HulluHevari Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.09.2004
    Viestejä:
    445
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli, miten ihmeessä nuo saa pois? En ainakaan löydä mitään optiota valikoista. Pikkaisen ärsyttävää kun kaikille kanaville löytyy nyt tyhjä kaksonen, jota ei saa pois.
     
  2. Groke

    Groke D'oh! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    18.08.2005
    Viestejä:
    2 651
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ainakaan omassa TF5100PVR MP:ssä (DVB-T) automaattihaun löytämiä tyhjiä tai turhia kanavia ei muistaakseni saa mitenkään pois, jos on ne kerran hakenut. Tällöin eräs mahdollisesti auttava juttu on ottaa talteen kaikkien haluttujen kanavien tiedot ja hakea kaikki ne kokonaan uudestaan, mutta tällä kertaa turhat skipaten. Eli tee kanavahaku (puoli)manuaalisesti, normaaliin täysautomaattisen sijaan. En tosin enää ulkoa muista, että saiko valinnan tehtyä tälllöin vain karkeasti eli vain kanavanippukohtaisesti (niin se varmaankin on).
    Auttoi kuitenkin kivasti siihen, kun YLE:n kanavat löytyivät aikoinaan tuplana (siis kahdesta eri kanavanipusta, joista toisen signaali oli hieman liian huono ja siksi äänikin välillä ritisi). Kanavanipun numero ja muistaakseni taajuuskin vilahtaa ruudulla, aina kun vaihtaa ko. kanavalle. Eli tutki sen perusteella, että näytetäänkö kaikille ongelmakanaville aina tuo sama kanavanipun numero. Jos näin on, niin skippaa ko. kanavanippu, tai tarvittaesa useampikin, seuraavan kanavahaun yhteydessä ja ongelma on sillä ohi.

    Tätä TAP:ia - tai mahdollisia muita vastaavia - en ole tullut itse kokeilleeksi: Channel Organiser. Tekijän kotisivulta löytyy enemmän infoa. Ainakin kuulostaa lupaavalta, enempää en itse kokeilematta uskalla sanoa...

    Toinen itse käyttämäni ratkaisu on Favorit/suosikkilista -toiminto, joka ainakin omassa boksissani toimii tarpeeksi fiksusti, eli se viimeisin valinta on käytössä virrankatkaisunkin jälkeenkin. Eli tee uusi oma suosikkilista, vaikkapa 'Omat' ja naksuttele sinne löydettyjen kanavien listalta vain haluamasi kanavat. Tosin joissain tietyissä valintatilanteissa kaikki mahdolliset kanavat listataan, mutta ei siis kuitenkaan normaalissa kanavasurffailussa.
    Lisäksi olen asettanut vakio-EPG:n korvaavaan PlasmaEPG:een vain ne kanavat, joita todella käytän. Wanha versio (1.x) on ilmainen, mutta uusi (2.x) koeajan jälkeen maksullinen. Kaken OK-nappia painamalla näkyvät nyt vain PlasmaEPG:een asettamani kanavat, oletuksena toppyssa taitaaa näkyä hieman karumpi lista aktiivisen suosikkilistan kanavista. Vaiko sittenkin kaikki kanavat, en enää muista varmaksi.


    Backup Settings -nimisellä TAP:lla (muitakin löytyy) olen laittanut kanava-asetukseni, ajastukseni yms. asetukset muistiin, ennen kuin olen ruvennut kikkailemaan (kannattaa tehdä viimeistään sitten, kun asetukset & kanavat ovat mielestäsi optimaalisesti). Vaikuttaa toimivalta.
    Ja MyInfo TAP:lla saa kanavien, firmwaren, TAP:ien yms. tiedot kätsysti ja automaattisesti tulostettua ASCII-tekstiksi (MyInfo Channel Data.txt, MyInfo Log.txt). Tuo TAP luo jopa valmiin signaturen toppy-foorumeissa käytettäväksi (SysID, FW, tapit).
     
  3. KKP

    KKP Guest Guest

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    92
    Saadut tykkäykset:
    0
    TopSet on se softa, jolla olen itse tuunannut kahden 500-mallisen antenniboxin kanavalistan haluamalleni mallille. Sillä saa poistettua kaiken ylimääräisen roinan ja järjesteltyä kanavat haluttuille numeroille (siis mm. FST5:n jonnekin listan hännänhuipuksi :D). Plasmakaan ei noista järjestelyistä ota nokkiinsa vaan toimii täysin molemmissa boxeissa. Lisäksi tuo korvaa mukavasti Toppyn oman Altair-ohjelman. Tämä siis ei ole TAP vaan wintoosaan asennettava sovellus.
     
  4. posi

    posi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.01.2010
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    1
    Minulla TF5100PVR MP:ssä kanavan saa pois painamalla OK ja avautuvassa kanavalistassa ajaa poistettavan kanavan kohdalle. Sitten painaa punaista nappia ja uudesta valikosta tekee poiston.