Stratovariuksen kriisi

Keskustelu osiossa 'Musiikki' , aloittajana Niksteri, 25.11.2003.

  1. Whitewolf

    Whitewolf Guest Guest

    Liittynyt:
    26.10.2002
    Viestejä:
    463
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onhan Kotipellolla tietty tusinaääni, mutta tekniikka on tyypillä ihan kohdallaan!
    Tolkilla taas...hmm no onko sitten korkeelta ja määkivä ääni parempi kuin tavallisempi korkeelta ja kovaa ? :hitme:

    Vai Kotipelto ja Tolkki riidoissa...tiedä mitä tästä tulee... :weep:
     
  2. Corca

    Corca Guest Guest

    Liittynyt:
    28.05.2001
    Viestejä:
    2 244
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mainiot on pojilla vertailut kun laitetaan Tolkkia ja Kotipeltoa laulukyvyn kanssa samalle janalle...noh tyylinsä kullakin.

    Eihän Kotipelto mikään super-vokalisti ole, mutta hoitaa leiviskansä varsin hyvin kunhan malttaa olla yrittämättä niitä aivan korkeimpia ylätaajuuksia. Miehen palkeet ei ihan sinne asti riitä.

    Tolkin laulutaito ei riitä millään lead-vokalistiksi(vaikka niillä ekoilla levyillä olikin äänessä) ja tuskin keskittyykään muuhun kuin skittapuoleen jatkossa, jos Stratovarius nyt ylipäätään jatkaa. Diggaan Jörgin aggressiivisesta ja aktiivisesta kepityksestä, toivottavasti pysyy mukana vaikka tuuli nyt tuivertaakin.

    Tsemppiä Stratoille.
     
  3. dime

    dime Guest Guest

    Liittynyt:
    03.11.2003
    Viestejä:
    32
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen kyllä täysin samaa mieltä. Vaikka eikoilla levyillä ei tietenkään soundimaailma ja miksaus muutenkaan ollut kohdallaan.

    Voisi kuitenkin kuvitella, että vastaava laulaja Stratoon tulee jatkossakin. Toivottavasti sellainen jolla on skaalaa laulussa enemmän kun Kotipellolla. Sen laulu on todella yksitoikkoista.
    Elleivät sitten siirry pelkästään instrumentaaliin, joka olis kyllä huikee homma :thumbsup:
     
  4. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Minä en ole ikinä tykännyt Stratosta juuri laulun takia. Hirveetä sankari/sukkahousuheviä. Kehtaa vakavalla naamalla kuunnella. Ottaisi mallia Justin Hawkinsista (aka The Darknessin laulaja), sillä on sentään munaa hommassa mukana, Kotipellolla rusentunut jo ensimmäisen levyn jälkeen.
     
  5. Jürgen

    Jürgen Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.01.2003
    Viestejä:
    3 407
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ei kun vaan Stratovarius hautaan ja tehköön poijjaat omilla tahoillaan mitä haluavat! Tolkkikin voisi jättää suosiolla Stratovarius nimen käytön pois tulevista projekteistaan, mikäli sikäli bändi hajoaa.
     
  6. E. P.

    E. P. Guest Guest

    Liittynyt:
    11.09.2002
    Viestejä:
    2 780
    Saadut tykkäykset:
    12
    Ja www kertoo:

    "Stratovarius-kitaristilla henkivartijoita
    02.12.2003

    Stratovarius-kitaristi Timo Tolkki keskustelee tällä viikolla Saksassa bändin tulevaisuudesta Stratovariuksen uuden levy-yhtiön Sanctuaryn edustajien kanssa. Tolkki on jo puhunut kaikki muiden orkesterin jäsenien (Timo Kotipelto, Jari Kainulainen, Jörg Michael ja Jens Johansson) kanssa erimielisyyksistä.

    - Olen pahoillani jos viime aikojen lausuntoni on pahoittaneet joidenkin mielet. Olen ollut äärimmäisen kovan paineen alla, ja terapeuttini onkin määrännyt minulle lääkkeitä, Tolkki kertoo.

    - Olen myös vastaanottanut tappouhkauksia, ja tämän vuoksi olen joutunut palkkaamaan kaksi henkivartijaa. Tämä on surullista, mutta mitä muutakaan voin tehdä, Tolkki kyselee.

    Tolkki lupaa palata asiaan palattuaan Berliinistä Suomeen. "


    Kyllä jotkut fanit ovat todellakin fanaattisia. "Mä tulen ja hirtän sut kitarankielillä jos potkit Jörgin pois!!!111!!!11!" :rolleyes:

    Tietty varmaan aika vakavia nuo tappouhkaukset jos kerran henkivartijat on joutunut palkkaamaan.
     
  7. glottis

    glottis Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2001
    Viestejä:
    4 650
    Saadut tykkäykset:
    5
    :D tuohan melkein suora käännös Straton nettisivujen virallisesta uutisesta:

     
  8. Sam_666

    Sam_666 Guest Guest

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    190
    Saadut tykkäykset:
    0
    En missään vaiheessa väittänyt Tolkkia teknisesti yhtä hyvänä kuin Kotipelto, vaan tarkoitin, että Tolkilla on minun mielestäni parempi ääni.

    Vähän samanlainen ero on ex-Helloween laulajilla Kai Hansen vs Michael Kiske. Kiske on huomattavasti teknisempi korkealta ja kovaa laulaja, mutta Hansenilla on (minun mielestäni) huomattavasti parempi ääni.

    Minua ei siis todellakaan haittaisi, jos Tolkki alkaisi taas laulaa itse.
     
  9. nygarjaa

    nygarjaa Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2002
    Viestejä:
    1 856
    Saadut tykkäykset:
    1
    Entäpä jos Kiske onkin Straton tuleva laulaja, Tolkilla ja Kiskellähän on jo yhteistyötä lähihistoriassa ;). Näin Strato saisi saman tyylisen vokalistin kuin Kotipelto, mutta varustettuna aivan toisen luokan äänellä/äänialalla. Sääli vain, että Kiske on nykyään keskittynyt toisenlaiseen suuntaukseen.
     
  10. Sam_666

    Sam_666 Guest Guest

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    190
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei Kiske varmasti huono vaihtoehto olisi ollenkaan, mutta taitaa se tosiaan olla vähän pehmentänyt linjaa soololevyjensä perusteella. (Vai onko sillä jo jotain muuta menossa?)

    Ei se Tolkki kyllä sittenkään Straton laujalana toimisi, koska suurin osa faneista on tullut Kotipellon aikana, ja Tolkin saundi on kyllä vääränlainen heille. Mutta edelleen minua se ei haittaisi.
     
  11. nygarjaa

    nygarjaa Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2002
    Viestejä:
    1 856
    Saadut tykkäykset:
    1
    Supared

    Totta, että suurin osa fanijoukosta on tullut Stratojen kelkkaan mukaan Kotipellon aikaisten levyjen saatossa. Ja näin ollen Tolkki laulajana olisi mahdollisesti liikaa faneille. Mutta jos Kotipelto on lähtijöiden joukossa, tämä ei myöskään minua harmita lainkaan. Huomattavasti parempia 'korkealta ja kovaa' vokalisteja on olemassa ja paljon, mm. jo mainittu legenda Kiske.
     
  12. tsinivuo

    tsinivuo Guest Guest

    Liittynyt:
    23.03.2002
    Viestejä:
    3 907
    Saadut tykkäykset:
    1
    Vieläkö ne vääntää tosissaan juttua Tolkin laulutaidoista??? Luulin että joku heitti vitsillä, että Tolkin pitäisi laulaa itse. Kuunnelkaa Fright night levy, joka laulun osalta = :sick: Se jannu ei osaa laulaa ja Stratosta ei olisi koskaan tullut näin suosittua(?) Tolkki solistina.
     
  13. Sam_666

    Sam_666 Guest Guest

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    190
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä pitää varmasti paikkaansa, mutta miksi tämän pitäisi kiinnostaa minua, jos minä olisin mielummin kuunnellut Tolkkia?
     
  14. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Sopinee hyvin otsikkoon. Äskettäin Waldo kertoi radiohaastattelussa tehneensä Tolkin kanssa jonkinmoisen yhteistyöbiisin.
     
  15. Niksteri

    Niksteri Funny how? Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.01.2001
    Viestejä:
    678
    Saadut tykkäykset:
    1
    Eilisessä Ilta-Sanomissa oli taas Tolkin haastattelu jonka mukaan Jens jatkaa bändissä. Eli se ois sitten vielä Jörg tai Kotipelto jotka ois lähdössä.
     
  16. projectx

    projectx Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    14.02.2003
    Viestejä:
    607
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tuokin on jo 15 vuotta vanha levy, joten ei Tolkin lauluääni ainakaan ole voinut paremmaksi tulla... :D
     
  17. Sam_666

    Sam_666 Guest Guest

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    190
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuoreempaa vertailukohtaa voi hakea Straton Intermission levyltä vuodelta 2001 biisistä Kill the King (Rainbow coveri).
     
  18. Bulli

    Bulli Guest Guest

    Liittynyt:
    04.01.2003
    Viestejä:
    2 083
    Saadut tykkäykset:
    1
    Niinhän siinä sitten kävi, että Timo Kotipelto ja Jörg Michael lähtivät bändistä. Tolkki kertoo neuvottelevansa parhaillaan saksalaisen laulajan ja suomalaisen rumpalin kanssa.
     
  19. nygarjaa

    nygarjaa Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2002
    Viestejä:
    1 856
    Saadut tykkäykset:
    1
    Jep, tämä samainen tieto on päivän Ilta-Sanomissa. Saksalainen laulaja ja suomalainen rumpali pysyvät vielä nimettöminä. Osuikohan veikkaukseni kuinkakin oikeaan laulajan osalta (Kiske)? Huhuja?
     
  20. glottis

    glottis Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2001
    Viestejä:
    4 650
    Saadut tykkäykset:
    5
    Harmillista - kerrassaan harmillista... minä ainakin osta mieluummin Kotipellon sooloplatan (jota mies pääsee nyt oikein kunnolla vääntämään :cool: ) kuin Straton viimeisimmistä neljästä levystä ainuttakaan :D

    Noissa lausunnoissaan Tolkki kyllä paljasti pahasti "oikean" nahkansa.. haistatti paskat faneille ja bändin menestystekijöille :sick: ... toisaalta mies on bändinsä pomo ja saa tehdä mitä haluaa sillä :thumbsup:

    edit: luvassa on varmaan yhtä kaameaa paatosta ja tilitystä kuin Tolkin ns. soololla ;)