Squeezebox ja vastaavat mediatoistimet?

Keskustelu osiossa 'Mediatoistimet' , aloittajana MovieFreak, 06.06.2006.

  1. cccatch

    cccatch Guest Guest

    Liittynyt:
    23.04.2000
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    Helpoiten tuo vamaan onnistuu juuri squeezeslave:lla. Valmiiksi käännetyt linux/windows versiot löytyy http://sourceforge.net/projects/softsqueeze/files/squeezeslave/squeezeslave-1.1.253/ .
    Yksinkertaisimmillaan riittää kun käynnistää komentoriviltä antamalla squeezebox serverin ip:n (esim: squeezeslave.exe 192.168.0.10)
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2011
  2. mixx

    mixx Guest Guest

    Liittynyt:
    03.12.2003
    Viestejä:
    53
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen käyttänyt tätä:
    http://wiki.slimdevices.com/index.php/SqueezePlay
    http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.7

    Ei sen synkka täydellinen ole, mutta ihan ok. Tahdistuksen olen saanut paremmaksi hyppäämällä kerran takaisin biisin alkuun, jolloin alolittavat yhtä aikaa receiverin kanssa. Käytössä sekä windows, että linux versio.
     
  3. Kaitzu

    Kaitzu Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 498
    Saadut tykkäykset:
    41
    Varmaan ihan "pätevä" tuo ehdottamsi kaukosäädin-ratkaisu, mutta itselle riittää tuo laitteen oma. Puhelimeen latasin logitechin oman softan, ja hyydytti ainakin 3GS:n sen verta pahoi, että parempi unohtaa tuo.

    Kirjastovirheet tietenkin korjasin pc:llä kera Mp3tag & Album ARt Downloader :)
     
  4. Kaitzu

    Kaitzu Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 498
    Saadut tykkäykset:
    41
    Kaukosäätimen ensimmäisellä "valikkolistalla" on kohta "Sammuta"/"Kytke päälle".

    Lepotilan asetuksia en ole muuttanut, mutta hetken päästä kun ohjaimen olen laittanut dockiin, niin se pimenee ... tämä riittää mulle :D
     
  5. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    iPeng on käyttömukavuudelta aivan eri kaliiberia, kuin logitechin oma. Lisäksi iTunesiin/iPodiin tottuneelle hyvin tutunoloinen UI, vaikka ei suora kopio olekaan.
     
  6. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Ko. sivun mukaan squeezeplayn toimiminen on parhaimmillaankin epävarmaa, eikä Vistan osalta ole lainkaan mainintaa sivun mukaan:

    "According to awy (Logitech engineer) "An old O/S and old, cheap sound card seem to be the best options. The newer anything is the more variable buffering that gets introduced and the less accurate is the position reporting on which sync relies."

    Vista + HRT Music Streamer II+ -kombossa käyttis ei ole vanha eikä HRT ole "halpa" eikä varsinaisesti edes äänikortti. Lisäksi, kun kyse olisi nimenomaan musiikin soittamisesta tilanteissa, missä sen pitäisi kuulua koko talossa, tuollainen nysvääminen takaisinhyppimisen kanssa raastaa hermot silpuksi.
     
  7. Kaitzu

    Kaitzu Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 498
    Saadut tykkäykset:
    41
    Varmaan ovat parempia kuin Logitechin oma, mutta kun laitteella on useampi käyttäjä (ja kaikilla heistä ei ole iPuhelimia), niin empä itsellekään jaksa alkaa sijoittamaan 10$ softaan kun musiikit saa soimaan "ilmaiseksikin" :p
     
  8. koez

    koez Guest Guest

    Liittynyt:
    30.03.2005
    Viestejä:
    235
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mikä on Receiverin tila (se laite joka on kytketty vahvistimeen), mikä väri loistaa sen etupaneelissa? Ohjekirjassa on kerrottu niiden merkitykset.

    Omani meni lähes välittömästä rikki, sinulla kenties sama tilanne? Kuuluu takuun piiriin, joten saat tilalle uuden jos oli viallinen.
     
  9. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Suosittelin tuota nimenomaan iPadille. :)
     
  10. jokuvuan

    jokuvuan Guest Guest

    Liittynyt:
    21.06.2005
    Viestejä:
    146
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jaa, minulla ei ainakaan tuollaista ole lainkaan. Jos sen sijaan menee Asetukset -> Lisäasetukset -> Sammuta voi sammuttaa kaukosäätimen, mutta ei silloinkaan itse lähetinyksikköä.

    Se palaa keltaisena. Googletin ja eihän tuo hyvää lupaa:
    http://wiki.slimdevices.com/index.php/SBRFrontButtonAndLED
    "Waiting for wireless to connect / Link down on ethernet "

    Jos asetuksista tosiaan ajaa verkko diagnostiikan läpi, näyttää se vihreää. Lienee siis rikkinäinen yksilö tämä. Mutta tietääkö kukaan onko tällä tuotteella 12kk vai 24kk takuu? Ostin tuotteen Huuto.netistä ja se on ostettu 25.10.2010, eli jollein kahden vuoden takuuta ole, on takuukin ummennut. Jos näin, niin otan kyllä myyjään yhteyttä.
     
  11. Kaitzu

    Kaitzu Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 498
    Saadut tykkäykset:
    41
    Asetukset -> Kotivalikko -> Palauta piilotetut valikkokohteet ... jos vaikka entinen omistaja on muokannut "Kotivalikkoa" ja poistanut sen.

    Muutenkin käytetylle laitteelle kannattaa tehdä tehdasasetuksien palautus.
     
  12. mixx

    mixx Guest Guest

    Liittynyt:
    03.12.2003
    Viestejä:
    53
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näin voi olla, mutta mikäänhän ei estä kokeilemasta. Tai olemaan kokeilematta.

    Takaisinhypäämisen olen tehnyt kerran(ei siis joka biisillä :)), kun olen squeezeplayn kytkenyt päälle. Pidempiä musasessioita en tosin ole receiver&squeezeplay kombolle kokeillut.
     
  13. jokuvuan

    jokuvuan Guest Guest

    Liittynyt:
    21.06.2005
    Viestejä:
    146
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vein Huuto.netistä ostetun Duetin Giganttiin huollettavaksi ja yllätykseksi minulle annettiin suoraan tilalle täysin uusi Squeezebox Duet! Loistavaa toimintaa Gigantilta!

    Ja kyllä nyt on toinen ääni kellossa: Uusi laite meni WLAN -verkkoon heti ja alkoi samantien toimimaan. Laatuvaikutelmakin on tällä kertaa paljon parempi. Halvaltahan laite yhä tuntuu ja navi-wheel on yhä huono, mutta ei natise läheskään niin pahasti kuin käytetty laite aiemmin. Nyt laite vakuutti kovasti ja en voi kuin suositella kavereillekin tämän hommaamista. Tuskin maltan odottaa, että saan uudet kaiuttimet ja voin yhdistää setin vahvistimeen...

    Laitteen päävalikkokin alkoi muuten toimia oikein. Käytetty laite oli kyllä edellisen käyttäjän resetoima ja resetoin sen itsekin, mutta silti esimerkiksi tuota Kaitzun mainitsee sammuta-kohtaa ei valikosta löytynyt (eikä ollut piilotettunakaan). Nyt päävalikosta tuo löytyy sekä muutkin tarpeelliset jutut. Kummaa, en usko, että tuo sammuttaminenkaan olisi johtunut siitä, että laite ei päässyt nettiin...
     
  14. Kaitzu

    Kaitzu Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 498
    Saadut tykkäykset:
    41
    Hienoa että sait uuden laitteen :thumbsup:

    Saattoihan tuo puuttuva "Sammuta"-kohta johtua myös siitä että mikä versio ohjelmasta oli käytössä. Itsellä uusi kapula heti käynnistyksen jälkeen halusi tehdä ohjelmistopäivityksen.

    Itsellä eilen ohjain ja pääyksikkö lopetti yhteispelin eli mitään ei tapahtunut, kappaleita ja radiokanavia kyllä pystyi valitsemaan, mutta ei kuulunut pihahdustakaan. No laitteista (WLAN-reititin, NAS jne) virtoja pois ja ohjaimen tehdasasetuksien palautus ... sitten taas toimi :confused:
     
  15. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    Boomissa onkin näköjään yllättävän hyvä, täysin keittiökelpoinen äänentoisto. Tuli ostettua käytettynä täältä (kiitos) ja tänään asentelin juuri paikalleen.

    Mutta herranen aika sentään, miten hidas tuo on :eek: Tunnusten syöttämisessä menikin ihan hyvän aikaa, kun syötti 28 merkkisen sähköpostiosoitteen, melko pitkän salasanan ja vielä pidemmän wlan-salausavaimen. Kirjainsyötössä kun nuppia pyöräytti, niin aluksi ei mitään tapahtunut ja sitten ajastaan kirjaimet alkoivat rullata omia aikojaan ruudussa, pysähtyen lopulta noin 3 sekunnin kuluttua rullan pyörittämisestä. Aavistuksen nuhaista. Valikot ovat täyttä tuskaa myöskin, rullan pyörityksestä tapahtumaan kestää aivan liian kauan. Laitteiden synkkauksen etsintä tuolta settingsien ja valikoiden takaa on hiukan vaivalloista, sasiko sitä jotenkin suoraan päävalikkoon?
    No, tuohon hintaan aivan kelvollinen. Saa viimein aamupalan oheen uutiset kuuluviin.

    Firmiskin päivittyi tänään sekä vanhaan Duettiin että tuohon Boomiin, en tosin ollut johonkin aikaan käyttänyt tuota Duetia, kun oli vahvistimeton aika välissä. Uskaltaisikohan tällä nykyisellä firmiksellä jo kokeilla pc-kirjastojen lisäämistä..
     
  16. KMOK

    KMOK Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    21.06.2002
    Viestejä:
    1 946
    Saadut tykkäykset:
    37
    Minäkin olen enemmän ja vähemmän aktiivisesti etsinyt keittiöradioksi käytettyä Squeezebox Boomia. Tai itse asiassa uuden olisin Verkkokauppa.comin tarjouksesta ostanut jos vaan olisin saanut, mutta jonojen pituus oli yllättämättömän pitkä ja laite jäi saamatta. :)

    Kiitoksia raportistasi. Elin siinä luulossa, että Boom on käytännössä Squeezebox Classic-malli lisättynä kaiuttimilla, mutta näin ei ilmeisesti olekaan. Tuollainen Classic löytyy hyllystä ja se toimii kyllä erittäin nopeasti. Lopetan Boomin metsästyksen ja etsiskelen sen sijaan Squeezebox Radion keittiökäyttöön. Tuossahan on vielä boonuksena Boomiin verrattuna akkukäyttömahdollisuus (akku ja kaukosäädin saatavana lisävarustepakettina), jolloin laitoksen saa vaikka kesälämpimällä pihalle mukaan.

    Minun käsitykseni mukaan laitteiden firmikset eivät päivity yksinään vaan yhdessä serveriohjelmiston päivittyessä. Jos piisien soitto PC:ltä ei edelleenkään onnistu niin kannattaisi kokeilla Avastin poistoa ja uudelleen testausta. Testin ajaksi kannattaa toki ottaa intternettipiuha irti koneesta/reitittimestä, jotta virukset eivät pääse saastuttamaan konetta.
     
  17. phelin

    phelin Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    2 070
    Saadut tykkäykset:
    3
    Kuulostaa siltä, että Boomissasi on jotain vikaa. Minulla on Touch, Radio ja Boom, eikä Boom ole mitenkään noita kahta muuta hitaampi. Toki hieman erilainen, kun softa on eri, mutta oikein ripeä. Valikoita pystyy muokkaamaan ainakin selaimen kautta. Mutta keittiöön ottaisin Radion paljon mieluummin kuin Boomin, sillä sen käytettävyys ja muokattavuus on kuitenkin paljon parempi, vaikka äänentoistossa sitten häviääkin.
     
  18. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    Mitäs vikaa siinä voisi olla, kun kaikki muut toimiminnot pelittävät kuitenkin normaalin moitteettomasti? Ainut ongelma on tuo valikoiden (ajoittain pahempi, ajoittain lievempi) hidastelu. Epäilisin että tuo johtuu vaatimattomasta raudasta, muistin määrässä tai prossutehossa pihistelystä ennemminkin.
    Nyt asennuksen jälkeen (lisätty samaan tiliin) tuo toimii näköjään myös Duetin kaukosäätimellä ja se helpottaa asiaa kun ei tarvitse synkkassa soitettaessa itse laitteeseen edes koskea. Pääasiallisempi käyttö on kuitenkin ihan vaan keittiön radiona; power napista virta päälle -> viimeksi kuunneltu kanava alkaa soida automaattisesti -> kuuntelun lopuksi virta power napista pois päältä, joten ei aivan niin paljon enää haittaa tuo hidastelu.
     
  19. phelin

    phelin Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    2 070
    Saadut tykkäykset:
    3
    Lähinnä sen takia epäilin, koska minulla Boom toimii ilman pienintäkään hidastelua, siis joka ainoa valikko ja levyjäkin on kuitenkin useita satoja. Hidastelu ei ilmeisesti myöskään johdu verkosta tai palvelimesta, joka pyörittää squeezebox-serveriä (tai Logitech Media Serveriä, jos on riittävän tuore versio)?
     
  20. KMOK

    KMOK Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    21.06.2002
    Viestejä:
    1 946
    Saadut tykkäykset:
    37
    Etsintä loppui tänään ja nyt on Radio keittiössä. :) Mukavana yllärinä Classicin kaukosäädin toimii tuon kanssa. Classicin seurana olohuoneessa on yleiskaukosäädin, joten tuo alkuperäinen kauko joutaa nyt ainakin aluksi keittiöön (jos sille käyttöä edes on).


    Tämä nyt ei ihan täysin pidä paikkaansa. Radion edellinen omistaja oli ilmeisesti käyttänyt laitetta mysqueezebox.comin kautta ja soitin yhdisti itsensä automaattisesti ko. palveluun verkkoon pääsyn jälkeen. Ja tämän jälkeen toki halusi päivittää itseensä uusimman ohjelmiston. Pienen taistelun jälkeen sain soittimen kiinni tietokoneeseen ja vanhemman firmiksen soittimeen sisään. Nyt kaikki toimii niin kuin kahdella muullakin Squeezeboxilla.