Sonyn valaistu ohjain

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana aarno2815, 15.01.2021.

  1. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Sain viimein uuden valaistun ohjaimen RMF-TX611E TVn mukana tulleen tilalle. Kauko toimii suoraan telkun kanssa, ei tarvitse parittaa. Selkeä valkoinen valo on kaukossa, olen erittäin tyytyväinen. Hintakin oli rahteineen alle 50€. Suosittelen, tämä toimii uuseassa Sonyn telkussa, ainakin ulkonäöstä voisi päätellä niin. Kannattaa kuitenkin tsekata ennen hankintaa.
    EMERX toimittaa. Kapula on ihan oikeasti alkuperäinen.

    e: tuossa valaistussa kapulassa ei toimi Alexa ääniohjaus, muuten samanlainen kuin alkuperäinen. Jos haluaa brassailla Alexalla, niin täytyy olla tuo valaisematon alkuperäinen kapula.
     
    Viimeksi muokattu: 18.01.2021
  2. dmd

    dmd Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    6
    Ihan mielenkiinnosta, eikö Alexa toimi edes parittamalla kaukosäädin television kanssa?
    Kuten kerroit, niin ilman paritusta säädin toiminee useimpien Sonyn telkkareiden kanssa. Parittamalla sen halutun television kanssa, siirtyy kauko käyttämään bluetoothia, jolloin ainoastaan Power -nappi toimii IR:llä. Kaukoa ei tämän jälkeen tarvi myöskään osoitella televisioon päin.
    Nippelitietona taustavalo aktivoituu fade-in fade-out efektein liikkeestä eli ottamalla kauko käteen. Jos taustavalon jostain syystä haluaa pois päältä (vaikkapa kesäaikaan), onnistuu se painamalla 2s ajan Vol- ja Home -näppäimiä pohjassa. Vasemman ylälaidan mikrofonin valo välähtää tästä merkiksi kahdesti.
     
    aarno2815 tykkää tästä.
  3. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    En ole yrittänyt tuota paritusta tuon uuden kaken kanssa, koska vanhassa se toimii. Lähinnä tuo Alexa on kuriositeetti, koska komennot täytyy antaa tietyllä tavalla. Jos antaa komennon "väärällä" tyylillä, niin töllö ei sitä toteuta.
    Kuitenkin kannattaa minun parittaa tuo kake, jotta voisi käyttää BT-komentoja. En tuohon ollut tutustunutkaan. Täytyypä muutenkin lukea tuota manuaalia. Se on tai ei ole suomeksi-en saanut suomenkielistä toimimaan jostain syystä.
     
  4. terppa666

    terppa666 Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    451
    Saadut tykkäykset:
    50
    Tää syö muuten pattereita kun leipää...oma töllö nyt muutaman kuukauden ollu käytössä ja kolmas satsi patterita menossa
     
  5. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Siinä on joku vika. Minun kaukoni ei ole vaatinut kertaakaan paristojen vaihtoa. Ostimme omamme jotakuinkin samaan aikaan.
    Tuo kakehan on aika halpa, kannattaa ostaa uusi tilalle.
    Omaan kukooni olen ollut aivan tyytyväinen, on ollut jokapäiväisessä käytössä, orkkis on ollut varalla hyllyssä.
     
  6. terppa666

    terppa666 Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    451
    Saadut tykkäykset:
    50
    En usko että siinä mitään vikaa on.
    Bluetooth ja valot syövät pattereita, vielä kun mulla on se tyyli että kapula on aika usein kädessä niin valot syttyy ja sammuu melko usein, myös youtuben selailu ja äänikomennot vie kans virtaskaa.
     
  7. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Äänikomennot eivät vie virtaa ollenkaan, kun sellaiset eivät toimi valaistussa kaukossa:)

    Minäkin käytän kakea aika paljon. Jos kauko olisi paristorohmu, niin olisi se minullakin näkynyt. Ensimmäiset paristot käytössä edelleen kuukausin käytön jälkeen. Jos on mennyt tuolla tavalla paristoja, niin kake on taatusti viallinen.
    e: onko sinulla TVn mukana tullut valaistu kauko? Minullahan on jälkikäteen ostettu malli, joka on ilman Alexaa. Silloin ymmärtää virrankulutuksen, jos kake on eri mallia.
    Ehkä sinun kannattaa harkita hankkia samanlainen, kuin minulla.
    Tuolla Alexalla ainakaan minä en tee mitään, ei huvita käyttää tuollaista hankalaa ominaisuutta, joka ei osaa edes suomea.
     
    Viimeksi muokattu: 06.04.2021
  8. terppa666

    terppa666 Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    451
    Saadut tykkäykset:
    50
    Joo mulla tuli tv:n mukana valaistu malli joka tottelee äänikomentoja.
     
  9. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Sinun tilallasi ostaisin sen ilman Alexaa olevan mallin, ei tosiaankaan syö paristoja. Onko tuo Alexa sinulle kovin tärkeä?
    Itse vain testasi toiminnan ja huonoksi havaitsin, en kaipaa sitä.:confused:
     
  10. Palle Ååkke

    Palle Ååkke Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.09.2020
    Viestejä:
    65
    Saadut tykkäykset:
    6
    Äänikomennot eivät toimi ilman BT paritusta. Voi olla että kuluttaa paritettuna vähemmän virtaa (ottaa ir:n pois tällöin?). Valot saa myös jollain näppäin yhdistelmällä pois päältä, jos käyttää valoisassa tilassa / kesällä tms.
     
  11. terppa666

    terppa666 Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.10.2001
    Viestejä:
    451
    Saadut tykkäykset:
    50
    Kyllä minä täysin tyytyväinen olen tuohon kapulaan ja vielä toistaiseksi on varaa vaihtaa patterit vaikka kerran viikossa :)
    Kunhan vain totesin että yllättävän usein tuohon saa niitä vaihdella.
     
  12. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Minä laittaisin tuollaiseen paristorohmuun ladattavat akut. Joskus tuollaisen sarjan akkuja saa pilkkahintaan Torilta. Ostin itsekin kai parikymmentä AA ja AAA akkuja muutamalla kumpillä.