Sikariharrastajia?

Keskustelu osiossa 'Olut sekä muut drinkit' , aloittajana Raymond, 03.01.2005.

  1. void

    void Guest Guest

    Liittynyt:
    21.01.2003
    Viestejä:
    1 121
    Saadut tykkäykset:
    3
    Niin, kun taas esim kotiteatterin rakentelu ja siihen rahan tuhlaaminen (+DVD:n hamstraus) on kaikkien ihmisten mielestä ainoastaan erityisen järkevien ihmisten harrastus :D
     
  2. Raymond

    Raymond Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1 885
    Saadut tykkäykset:
    1
    Joo, mulla tuli hometta, mutta kosteusprossat olikin jotain 80 % ja lämpötila kämpässä kolmisenkymmentä. Vai olikohan silloin, en muista.

    Anyway, home ei ollut pahaa, se lähti talouspaperilla pyyhkimällä.
     
  3. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Burn! :D Tosiaan samaa mieltä olen, että ei auta ns. filmifriikin (tässä lainaan vain firman nimeä enkä näpäytä DTS Mania) kritisoida sikari-kulttuuria, kun onhan se loppujen lopuksi aikamoinen rahareikä vaikka pelkkä dvd-leffojen ostelu (varsinkin välillä järkyttää nämä tyypit, jotka kerää omaksi ne kalliit Star Trek -boksit ja Criterion-leffat). No siis onhan se toisaalta niin, että jos nyt puhutaan siis kotiteattereista, joihin DVB-G:kin olisi tyytyväinen :D, niin puhutaan varmaan kotona olevasta pienoisleffateatterista. Tällaiset vaativat sen luokan investointeja, että niiden hankkija on yleensä muutenkin niin hyvätuloinen, että ei tunnu paljon missään tuollaisten hankinta. Mutta tietenkin sitten on asia erikseen tällaiset nuoret aikuiset, jotka tuhlaavat suuren osan rahoistaan dvd-leffoihin ja high-end kalustoon. Toki tässä pata soimaa kattilaa -- mähän olen jo legenda kalliita kaapeleita käsittelevissä ketjuissa, ja dvd-leffojakin ostan vain yleensä sillä periaatteella, että kannessa täytyy lukea jokin seuraavista sanoista: deluxe, extreme, special, collector's, ultimate jne. :D

    Vähän OT:ksi meni. Niin, kyllä kai mä nyt aion tilata sen humin ja sitten ehkä ylihuomenna tai perjantaina ne sikarit. Ja pakastimen kautta en taida sikareita laittaa, kun se ei ole edes suositeltavaa (lähde: Cigar Aficianado).

    No tähän uppoaa rahaa n. 300 euroa kaiken kaikkiaan aluksi. Jos nyt tämä menee siihen, että hiki otsalla joudun kikkailemaan sun humin kanssa, sikarit on ötököitä täynnä ja homettakin tulee, niin ainakin tiedän sitten varoittaa kaikkia aloittelijoita, ettei kannata aloittaa sikariharrastusta, vaan purra hammasta ja ostaa yksittäisiä sikareita Suomesta. Ja kuten moni varmaan tietää, niin mulla riittää kärsivällisyyttä kirjoittaa pitkiä tekstejä kaikkiin mahdollisiin foorumeihin :D

    No mutta, kaikkea pitää kokeilla, ja hyvällä lykyllä tämä kokeilu tuo lisää luxusta elämääni, ja on mahtavaa, kun kotoa lähtiessä voi ottaa nahkakoteloon sikarin, ja sitten baarissa (VIP-tiloissa kenties) polttaa sikarin.
     
  4. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Raymondin innoittamana aloin miettiä lämpötilaongelmaa. Löytyyköhän kämpästäni paikkaa humidorille, koska ainakin työhuoneeni on juuri sellainen kuin Raymondilla (eli talvella viileä ja kesällä ahdistavan kuuma).

    Cigar Afficianado sanoo, että ideaalilämpötila olisi 20:n ja 21.1:n Celsiuksen välimaastossa.

    Minulla ei löytynyt kotoa mitään asiallista mittaria, joten päätin ottaa digitaalisen korvakuumemittarin (pitäisi ainakin olla tarkka) ja mitata huonelämpötilat. Ensin mittasin sen huoneen, johon aion pistää humin. Siellä oli 24,1 Celsius-astetta eli vaara toukkiin olisi pienoinen. No tämä huone on vähän kenkkumainen siksi, että lämmitys tästä huoneesta vähän nikottelee, ja yleensä mulla on se pois päältä. Tämä huone vaan ei ole kovin iso, ja kun ikkunakin tässä on iso ja aurinkoon päin, niin erityisesti kesäisin huoneesta tulee miltei ahdistavan kuuma. Talvella taas se on viileä.

    Seuraavaksi mittasin huoneen, jota olen pitänyt kämpän viileimpänä. Tulos oli 19.4 astetta, eli sehän voisi olla kesäksi ideaali, ja talvella voisin sitten humin siirtää työhuoneeseeni, missä mun piti sitä säilyttää. Tietenkin nyt ei vielä ole täysi kesä Suomessa, ja varmaan se viileä huonekin lämpenee. Sitten kai pitää alkaa miettimään sijoitusta autotalliin tai pihasaunaan (joka tosin voi olla vähän liian kostea).

    Lopuksi, kun tämä kämppä on maalaistyyppisellä seudulla, kävin mittaamassa maakellarin lämpötilan ihan varmuuden vuoksi, no sehän oli 9.4 Celsiusta eli aivan liian kylmä.

    Kertokaapas kokemuksistanne? Olisi kiva kuulla jos jollakulla on ollut ongelmia humidorin paikan löytämisessa johtuen lämpötiloista (tai eihän se niille ole ollut kivaa Laughing ).
     
  5. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Kysymys II

    Mitäs olette mieltä tästä tarjouksesta?

    http://www.humidor-import.de/oxid.php/sid/b42882af51e9ca800dbab3c5d8fd3aa1/cl/details/cnid/b21409f98ec80a6e0.96104069/anid/0f7409b5bc3682a53.51819186/Original-Dupont---Feuerzeug-X-Tend-schwarz-glaenzend/

    Käsittääkseni tuohon tulisi päälle 9.99 euron postimaksu (eikä tulleja, kun liike on Saksassa). Tietenkin epäilyttää hieman onko tuo tarjous liian hyvä ollakseen totta. Enkä tiedä hyväksyykö liike VISA:a jota ilman en mielelläni tilaa -- varsinkaan jos luottamus liikkeeseen ei ole täydellinen. Lisäksi sivut ovat vain saksaksi, ja lukio-saksa mulla on vähän ruostunut.
     
  6. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    No niin, tilattu on! :)

    Humidordiscountista lähti Adorini Sorrente premium updatella ja Adorinin digitaalimittari. CigarrenVersandista lähti 7 Cohibaa (5+1+1) ja Xikarin Executive-torch-sytytin (en raaskinut enää tilata Dupontin X-tendiä 75 euron hintaan).

    Mitkä ovat tunnelmani? No vähän opiskelijaa hirvitti, kun parisataa euroa heilahti sellaiseen kuin sikariharrastuksen, mutta ei sitä vielä tajua tässä vaiheessa, että jos Sedulle hienoisessa humalatilassa tulee syydeltyä 20 eurosia joka viikonloppu, niin pian nyt tuhlaamani summa tuntuu kovin pieneltä...
     
  7. Maugester

    Maugester Guest Guest

    Liittynyt:
    22.04.2005
    Viestejä:
    152
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tällä iällä tulee vedettyä vaan kalsarikännit kotona. Protestina vaikkapa Sedua vastaan :)
     
  8. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Say it ain't so?! :eek:
     
  9. Maugester

    Maugester Guest Guest

    Liittynyt:
    22.04.2005
    Viestejä:
    152
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyl se taitaa olla noin 60/40 kotiedun nimissä. Ehkä ihan turvallista muutenkin parisuhteen kannalta :eek:
     
  10. winterland

    winterland Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    5 248
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kännäämisen yksi peruspilari on itselle seura. Yksinään tulee ehkä kerran kaksi vuodessa juotua, eikä se ole kovin kivaa loppuunsa.
     
  11. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Näinhän se on. Monesti on illanvietto mennyt mönkään, kun seurueesta kaikille on tullut este tai lähtevät aikaisemmin kotiin. Siinä sitä sitten yrittää pitää hauskaa, mutta eihän se yksin onnistu kauhean hyvin. Onneksi tanssilattialla se ei niin haittaa, jos on yksin. Tosin onhan mulla tuttavia, jotka tulevat baariin yksin ja haluavat kierrellä ja pysähtyä vähäksi juttelemaan jonkun kanssa ja sitten jatkaa matkaa. Minusta kyllä tällainen rastilta rastille -taktiikka on vähän outo, mutta kukin taaplaa tyylillään.

    Toisaalta mä tykkään aloittaa illan monesti yksin, vaikka seurueen kanssa aloittelu on myös kivaa. Esimerkiksi monesti baariin menen aikaisemmin yksin ja vaikka nyt sen sikarin polttelen rauhassa ja päästän arjen huolien aiheuttaman stressin ulos. Tai kun nuori mies vielä olen, niin mikäs sen parempaa ennen baariin lähtemistä kuin pullo jotain koneen viereen ja CounterStrike päälle. :D

    Nyt kyllä jännää, kun tilauksen tulo on tosi lähellä...
     
  12. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Tänään saapui sitten lähetys HumidorDiscountista. Aika nopeaa se tulikin, kun tilasin sen 8.6. Paketti oli ruskea pahvipaketti, jonka sisällä oli mustiin erillisiin pakkauksiin pakatat humidori, digitaalimittari, analoginen mittari sekä akryylipolymeeri-kostutin. Ensimmäisenä avasin humidoriboxin. Tämä Adorini Sorrente näyttää luonnossa hienolta -- kiiltävän mustalta. Humi oli paketissa suojattu sentin ohuilla styroks-levyillä ja vielä erityisellä kääreellä. Toki moni voisi olla sitä mieltä, että kiiltävä päällysmateriaali ja etenkin tuo pohjan "pehmustematto" voisivat olla halvan humidorin merkkejä (ja niin ne kyllä vähän ovatkin), mutta toisaalta mä itse pidän modernista ilmeestä, ja arvokas puuhumi ei välttämättä olisi mun juttu. Tarkistin humin, että kansi sulkeutuu hyvin ja että saranat ovat kondiksessa. Kaikki oli täydellisesti mun mielestä.

    Seuraavaksi aukaisin nämä pienemmät paketit, ja kaikki näytti olevan kunnossa niidenkin osalta. Päätin aloittaa humin valmisteluprosessin. Ensiksi pistin kostuttimen likoamaan veteen. Mä olin aika epävarma siitä miten se pitää kostuttaa ja millaiselle lautaselle se pitää laittaa. Päädyin tekemään niin, että kaadoin matalaan lautaseen (jossa oli sentin reunat) steriloitua vettä (apteekista) ja laitoin kostuttimen ritilät auki sinne vain likoamaan ritiläaukot alaspäin. Noin tunnin päästä nostin sen ylös mutta osa akryylipolymereistä ei ollut vielä turvonnut, joten kaadoin vähän vettä niihin kohtiin mitkä eivät olleet vielä turvonneet, ja laitoin vielä 5-10 minuutiksi sen likoamaan. Kun nostin sen sieltä sitten lopulta pois, niin olihan se turvonnut jo vähän liikaakin (ritilöitäkään ei saanut kiinni). Pudistelin sitä ja pyyhin sen puhtaalla rievulla tarkasti kuivaksi, ja sijoitin sen humiin.

    Sillä aikaa kun kostutin oli likoamassa pyyhin humin. Ostin kaupasta sellaista siivousrättirullan (jossa ei ollut mitään ylimääräistä), kostutin palan sitä ja puristin liiat vedet siitä pois. Sitten pyyhin huolellisesti humin sisällön. Sen jälkeen tuli mietintä eteen, kun piti ne mittarin ja kostuttimen magneettipalat kiinnittää. Tietenkin sitä alkoi miettimään miten ne siihen kannen sisäosaan kiinnittää. Päädyin katselemaan netistä erilaisia ratkaisuja (tosin missään ei näyttänyt olevan kuvaa näistä leveistä akryylipolymeeri-kostuttimista kiinni humissa) ja löysinkin Davidoffin kuvastosta humin, jossa se leveä kostutin oli horisontaalisti sijoitettu avatun kannan alareunaan. Mä sitten päätin tehdä näin. Mittailin tarkasti, että avattuun kanteen digitaalimittari tulee keskelle ylemmäksi ja kostutin keskelle alemmaksi. Jätin tasaiset raot niiden välille. Vaikka siinä kostuttimen magneetin ohjeessa sanottiin, että sen liiman pitäisi antaa kuivua kolme tuntia, niin mä en malttanut odottaa kuin jotain 50 minuuttia ehkä. Sitten kun olin saanut aseteltua ne magneettipalat, niin pyyhin digitaalimittarin, käynnistin sen vetämällä sen muovipalan pois ja laitoin sen humiin. Valitettavasti viileimmässäkin paikassa se näytti asteluvuksi 24.5 astetta Celciusta, mutta sille nyt ei voi mitään.

    Tällä hetkellä olen siinä vaiheessa, että laitoin shottilasin täyteen streliiä vettä, ja lämmitin sitä mikroaaltouunissa, ja pistin sen sitten humiin. Tosin innostuin aluksi lämmittämään sitä tulikuumaksi, joten mun piti antaa sen viiletä huoneilmassa ensin, ettei kuuma lasi tee jälkeä humin pohjaan. Ehkä mun olis vain pitänyt se vesilasi laittaa suoraan humiin ilman lämmittämistä ja odottaa se kolme päivää (kun pakastan sikaritkin ja kaikkee) mutta hyvä kai se on näinkin, että huomenna johonkin aikaan otan sen lasin pois. Laitoin humin kaappiin, ettei kukaan tönäisisi sitä vahingossa (se näytti siellä muuten 27 astetta Celciusta :\).

    Tähän asti tämä on ollut suhteellisen helppoa, vaikka ohjeet eivät mielestäni ole niin kattavat, että tässä ei tarvisi mitään funtsia ollenkaan. Kuitenkin luulen tietäväni mitä teen. Sieltä CigarrenVersandista ei ole vielä sikareita ja sytytintä tullut. Tilasin nekin 8.6. ja 13.6. sain sieltä kirjekuoren, jossa oli kuitti. Koska kuitti oli saksaksi enkä ymmärtänyt kaikkea mitä siinä sanottiin, miten jo hetken, että ei kai tämä ole vaan myös noutulipuke postiin, ja että sikarit ovat siellä odottamassa, mutta sitten muistin, että olenhan mä aiemmin esim. kenkiä tilannut ulkomailta, ja silloinkin liike on lähettänyt tällaisen laskun/kuitin edeltä kirjekuoressa.

    Kirjoitan sitten lisää muutaman päivän päästä, kunhan saan esikäsiteltyä loppuun humin ja sikarilähetys tulee. Laitetaan loppuun sellainen huomio, että noiden Minigrip-pussien (sikarien pakastusta varten) kanssa kerkesin jo sekoilla. Ostin ajatuksissani vaan lähikaupasta kahta kokoa Minigrippejä, kun ajattelin, että nuo ovat niin halpoja ja kannattaa olla kaikenkokoisia, että sikariboxi menee sitten mahdollisimman tiiviiseen pussiin. No mä olin sit ostanut sellaisia ihan minipusseja, mihin menee niinku 20 pientä mutteria varmaan, ja sitten sellaisia puolen litran pusseja, mihin ehkä saattaisi 5 sikarin loota mennäkin. No eilen kävin varulta sitten vielä ostamsasa 2 litran Minigrip-pusseja. Niitähän on saatavana vielä 1 litran ja 6 litran koissa (ja olikse vielä 4 litran, en oo varma). No, tässäkin parasta on harrastaa yritys-erehdys-taktiikkaa. Ja tuosta apteekin streliistä vedestä, niin tosiaan mulla se on tällaista Baxter-merkkistä, ja tässä pullossa on se huono puoli, että siitä pitää veitsellä leikata muoviosa irti, koska siinä ei ole valmista korkkia. Toki siinä on sellainen puristuskorkki mukana, mut mun piti sen huipun suojaamiseksi varulta laittaa vielä kelmu siihen (joskin mä luulen, että se puristuskorkku puristaa sitä puoliksi veitsellä sahattua muoviläpyskää niin hyvin, ettei ilma sinne pääse.

    EDIT: Mulle on jo kommentoitu sitten, ettei tuota kidekostutinta saisi pitää vedessä yli 15 minuuttia. Pieni sekaannushan tässä tuli, kun netissä ja Adorinin humidorin kirjasessa sanotaan, että se aika on n. tunti, pienemmässä printatussa kostuttimen oppaassa sanotaan sen olevan 30 minuuttia, ja nyt joku sanoo sen olevan 15 minuuttia. No koska ne kiteet turpos niin etten saanut sitä ritilää kiinni (mut miks sen pitäiskään olla kiinni?) niin ehkäpä on viisainta jatkossa pitää sitä 30 minuuttia vakiona.
     
  13. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Ehkä vähän off-topic, mutta kannattaa olla tuollaisen kanssa varovainen. Puhdas vesi saattaa lämmetä kiehumispistettä kuumemmaksi ilman, että se alkaa kiehumaan ja sitten lasia kosketettaessa tai liikuttaessa vesi saattaa kirjaimellisesti räjähtää ulos lasista. Siinä voi naama yms. palaa mukavasti.
    Kannattaa laittaa vaikka pieni lusikka vesilasiin, kun sen laittaa mikroon tai lämmittää vesi ihan normaalisti kattilassa.
     
  14. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Jep, joku ehtikin tämän neuvon antaa, kun kirjoitin tempauksistani. No mä taisin tosiaan innostua tossa; jotenkin se, että lämmittää mikrossa vesilasia vähän alle minuutin ei tuntunut mielessäni mitenkään vaaralliselta, vaan kyllähän se aika oudon näköisesti kiehui ja poreile (tosin sekunnin vain) kun avasin mikron luukun.
     
  15. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Tänään sitten sikarit ja sytytin tulivat CigarrenVersandista (eli 8.6. tilattu ja 16.6. saapuneet). Ne tulivat suuressa tosi kärsineen näköisessä pahviboxissa. Kuitenkin kun avasin sen, niin se oli ensinnäkin täynnä sellaista ruskehtavaa paperia. Kun olin valinnut CV:stä pakkausmuodoksi cellaphonen, niin tuotteet oli pakattu juuri tällaiseen kiiltävään läpinäkyvään muoviin ja pää oli sidottu lahjanaruilla -- itse asiassa sehän oli tehty kuin lahjaksi. Kun avasin narut ja tarkastelin sisältöä, niin sieltä löytyi ensinnäkin Xikarin Executive -sytytin (asianmukaisesti pakattuna, joskin hämmästelin sitä kuinka 1) sytyttimessä itsessään oli hintalappu kiinni (eli se on ollut pois pakkauksesta) ja 2) sytyttimessä oli butaania (muistelen lukeneeni, ettei maasta maahan lähetettäessa sytyttimessä saisi olla täytettä)), 5xCohiba-pakkaus sekä kaksi erillistä Cohibaa laitettuna tällaiseen pahvi- ja cellaphone-pakkaukseen. Lisäksi paketin mukana tuli lahjaksi sini/hopea-sytytin.

    Tarkastelin näitä Cohiboja. Ne tuoksuivat kai oikeille (no mun nenä ei ole vielä niin kouluttautunut) ja pakkaus oli priimakunnossa. Kaikki tarvittavat leimat löytyivät, ja kun vertailin vöitä, niin kyllä ne olivat täsmelleen samanlaiset -- eli aitoja ovat. Tarkastelin myös sikareiden päitä, ja kyllä siellä ainakin yhdessä seitsemästä oli pari sellaista vähän suurempaa (mut silti tosi pientä) reikää. No, suljin pakkaukset ja laitoin sen 5xCohiba-boxin puolen litran Minigrip-pussiin ja toiseen samankokoiseen pussiin laitoin sen kahden Cohiban cellaphone-pakkauksen. Sen jälkeen laitoin ne kahden litran Minigrip-pussiin ja sen vielä toiseen kahden litran Minigrip-pussiin, ja pistin tämän pussin sitten jääkaappiin. Aion noudattaa tässä 1-4-1-1-taktiikkaa.

    Tällaista, eli voin todeta CigarrenVersandin ainakin toistaiseksi loistavaksi sikareiden ostopaikaksi, jossa sikareiden pitäisi olla aitoja. Ainakin ostaminen ja toimitus ovat luotettavia ja varmoja mielestäni, ja tietää, että tällä paikalla on tapana esim. pistää paketin mukana/lähettää lahjoja asiakkailleen, niin erittäin suositeltava paikka tämä on. Ja etuna CigarWordliin on tietenkin se, että jo 100 euron tilauksesta saa ilmaisen lähetyskulut (CW:ssä vasta 250 euron tilauksesta). Erittäin suositeltava paikka tämä CigarrenVersand!

    Muita kuulumisia:
    No mulla tapahtui tässä onni onnettomuudessa. Mä eilen joskus klo 21 aikoihin avasin humin ja aloin ottamaan sitä shottilasia pois (se ehti olla siellä n. 30 tuntia). Ja mitä olikaan tapahtunut!!! Kidekostutin oli rämähtänyt alas, eli sen magneettiosan liima oli pettänyt (tässä taitaakin olla hyvä paikka sanoa, että joko se liima oli heikonlaatuista tai todellakin mun olisi kannattanut odottaa se kolme tuntia ennen itse kostuttimen laittamista magneettiosaan, että liima ehtisi kuivua ilman painolastia). No tässähän olisi voinut tapahtua aivan mieletön katastrofi, kun mulla se shottilasi oli siellä ihan keskellä humia ja jos se olisi kaatunut, niin siellä olisi vesi lainehtinut pohjalla... Mutta onneksi mä olin asentanut sen kostuttimen lähelle toista reunaa, ja vaikka kostutin oli sen shottilasin aivan vieressä, niin mun nähdeksi mitään nestettä ei ollut edes roiskunut (no se shottilasi ei ollut aivan täynnä). Täytyy sanoa nyt iso HUH HUH. No mä sitten otin sen kostuttimen pois ja annoin sen magneettiosan nyt rauhassa liimautua yön yli (eli varmasti yli kolme tuntia -- kyllä se liima vielä näytti olevan tarttumiskelpoista) ja nyt toistaiseksi se on pysynyt kostuttimen kanssa kiinni.

    EDIT: Humissa näyttää tällä hetkellä olevan 77 prossan kosteus ja 23.8 C:n asteet.
     
  16. Nietze

    Nietze Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    1 060
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuskin kyseessä nyt mikään miljoonaluokan vesivahinko olisi ollut. Jos digitaalinen kosteusmittari ei sitten ole pohjaan kiinnitetty, vesi vain kaadetaan pois ja annetaan kuivua... Tietysti elämänsä näkemisessä suurena draamana/tragediana on puolensa ;)
     
  17. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Niimpä... Sekä digitaalimittari sekä kidekostutin ovat kiinnitettyinä sinne kannen sisäpuolelle magneeteilla. Vieläkin se kostutin tipahteli ja itse asiassa tällä kertaa niin päin, että se magneettiosa irtosi niistä liimalätkistä (aika heikkoa liimaa siis, kun molemmin puolin nämä lätkät irtoilevat). No mulla oli sellaista tosi hyvää yleispikaliimaa, ja pari tippaa laitoin niihin lätkiin ja painoin sen magneettiosan kiinni, niin nyt se on pysynyt.

    Tämä lämpötila-juttu on aika inhottava, kun humissa nytkin on yli 25 astetta. Kosteusprossakin on vielä 76:ssa, mutta toisaalta kun sikarit sitten pääsen ensi perjantaina laittamaan sinne, niin kaipa ne imevät kosteuden alemmas. Jos ei niin kai mun pitää ottaa kostutin kokonaan pois sieltä humista (koska nytkin ne ritilät ovat täysin kiinni).

    Itse sikarit ovat tällä hetkellä pakasteessa. Tässä muuten pitää alkaa jo suunnitella mistä sitten kahden kuukauden päästä tilaa sen isomman 25 Siglo II:sen satsin. CigarrenVersand on siis hyvä paikka, mutta mielelläni haluisin sen boksin halvemmalla. Siispä täytyy turvatua Espanjan liikkeisiin. Minulle on suositeltu kahta paikkaa, joiden pitäisi olla luotettavia:

    http://www.briznacigars.com/
    Kuulemma luotettava ja hyvin suosittu paikka. Tosin maksu täytyy hoitaa joku pankkisiirrolla tai VISA:lla, joskin luottokorttitiedot täytyy faksata ja maksaa 3 prossan käsittelymaksu. Mieluiten sitten teen sen pankkisiirron.
    25xCohiba Siglo II = 248.74 euroa (mukana VISA:n 3 prossaa ja lähetyskulut) eli 9.95 euroa/sikari

    http://www.geocities.com/estanc/pre/precub.html
    Eräs henkilö suositteli tätä paikkaa minulle. En tästä paikasta ole kuullutkaan ja netissäkään ei tästä paikasta niin ole tietoa. Maksu tapahtuisi tilisiirrolla.
    25xCohiba Siglo II = 232.50 euroa (mukana lähetyskulut) eli 9.3 euroa

    En tiedä sitten onko järkeä tilata tuosta jälkimmäisestä paikasta, koska Brizna on suositumpi ja tunnetumpi, ja hintaero on aika mitätön. Kuitenkin molemmat paikat ovat tosi hyviä, jos vertaa saksalaisten liikkeiden 12.2 euron kappalehintaan sikarilta.
     
  18. tosikko

    tosikko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    677
    Saadut tykkäykset:
    8
    Miksi? Onko niissä matoja? :confused:
     
  19. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Eivät ole, mutta koska niin moni sikareita käsittelevissä foorumeissa oleva tyyppi pakastaa itsekin sikarit ja koska mä en voi sille mitään, että mun humin lämpötila heiluu siinä 24-26 asteen hujakoilla, niin näen parhaaksi ainakin näin kesällä pakastaa sikarit.

    Mun pitäis viimeistään elokuun puolella ja aikaisintaan ensi kuun alusta tilata lisää sikareita. Olisin aikeissa tilata 25 sikarin Cohiba Siglo II -laatikon, ja haluaisin sen tilata luotettavasta paikasta, joka on suosittu ja jossa ei ole tullivaaraa. Plussaksi luetaan, jos paikalla on oma sivusto, ja jos se hyväksyy sen, että voi netissä maksaa VISA:lla. CigarrenVersandhan on esim. loistopaikka, mutta mä ehkä haluaisin saada sen laatikon halvemmalla kuin sillä n. 303 eurolla mitä se maksaa saksalaisissa paikoissa.

    Aapo Sikaritalon foorumeilta on suositellut tätä paikkaa.
    http://www.cigarsofhabanos.com/index.asp
    Paikka tuntuu luotettavalta, ja sivusto on hyvin tehty. Minulle ei selvinnyt missä tämä paikka on ja hyväksyykö tämä paikka VISA:n (joskin musta tuntuu, että hyväksyy). Laatikollinen Siglo II:sia maksaa 201 dollaria ja siihen ei taida tulla mitään lisäkuluja.

    DB tuolta google-keskusteluista on suositellut tätä paikkaa.
    http://www.cigarworld.pt/index.asp
    Paikka sijaitsee Portugalissa. Sivustot ovat ihan kivat ja paikka hyväksyy VISA:n. Laatikollinen Siglo II:sia maksaa 200 euroa plus lähetyskulut.

    Sitten on vielä BriznaCigars, joka ainakin maineensa puolesta tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta. Toki mä pitäisin sitä, että voisi netin kautta maksaa VISA:lla hyvänä vaihtoehtona, ja siinähän tämä liike häviää muille, kuten myös siinä, ettei sillä ole omia sivuja (toki tämä ei ole Briznan syytä).

    Tuo CigarsOfHabanos sijaitsee Hong Kongissa ja tullivaara on olemassa. Kuulemma eräällä suomalaisella henkilöllä ainakin sieltä tilatessaan paketti ei juuttunut tulliin, mutta lukiessani foorumia, jossa tämä paikka on kai tosi suosittu (ulkomaalaista foorumia siis), niin siellä sanottiin, että yhdellä tyypillä tuolta oli boksi juuttunut tulliin. Tyyppi oli joutunut maksamaan sitten tullille 3-4 kertaisen summan tuon boksin hinnasta. Toki nyt ei puhuta suomalaisesta tyypistä, joskin mulla kyllä on vähän liiankin kanssa kokemuksia kuinka pikkutarkka Suomen tulli on. Ja kuulemma tämä liikehän ei ota laatikkoa takaisin, jos se juuttuu tulliin. Silti, tuollahan on aivan sikahalvat hinnat ja kuulemma suosittu paikka siis on, joten pitäisi kai olla luotettavakin. Yhdelle sikarille tulisi hintaa 6.4 euroa kun se saksassa maksaa 12.2 euroa ja baarissa 20 euroa.

    Tuo portugalilainen cigarworld on näistä toiseksi halvin. Kun VISA:kin käy, niin se on mahtavaa, mutta toisaalta mä en oikein haluis luottaa paikkoihin, josta ei ole juttua paljon netissä, ja tästä ei ole. Musta se jos paikka on suosittu kertoo jotain sen paikan laadusta. Siksipä mä suhtaudun skeptisesti tohon paikkaan.

    No Briznahan olisi näistä ainakin mun mielessä se turvallisin vaihtoehto. Liike on suosittu ja vaikka sillä ei ole omia sivuja ja vaikka VISA käy vain faksaamalla ne tiedot, niin silti tuo olisi ihan hyvä paikka. Ja sikarinkin hinta olisi alle 10 euroa. Tietenkin mä mielelläni sitten maksaisin tilisiirrolla, koska mulla ei ole faksia eikä halua alkaa syöttämään VISA:n tietoja jonkun muun faksiin. Tietenkin se vähän ketuttaa, jos tuolta Hong Kongista saisi sikarit 6.4 euron kappalehintaan, mutta toisaalta jos se loota jäisi tulliin, niin olisin aika pississä, koska mulla ei opiskelijana nyt ihan ole varaa alkaa heittämään muutamia satoja euroja tullivirkailijoille yhtäkkiä. Sitten kun oon kunnon töissä ja parempituloinen, niin sitten voi ottaa niitä riskejä kun on turvaverkko alla, mutta muuten en mielelläni niitä ottaisi.
     
  20. jpop

    jpop Guest Guest

    Liittynyt:
    27.12.2001
    Viestejä:
    693
    Saadut tykkäykset:
    0
    OT: Google yrittää omia kaiken itselleen. Sähköpostia ja uutisryhmiä myöten... Nämä ovat ihan tavallisia perinteisiä uutisryhmiä. Tuo ryhmä on sfnet.keskustelu.tupakka