siiderit

Keskustelu osiossa 'Olut sekä muut drinkit' , aloittajana aarno2815, 20.03.2014.

  1. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Kun en löytänyt täältä siidereistä keskustelua, niin tässä yksi mielipide:
    Ostin muutaman Olvin Punaiset Marjat Siideriä ja se on todella hyvää, ei maistu keinotekoisilta esansseilta, kuten ne joita olen aiemmin maistanut.
    Kunnon marjan maku tuossa siiderissä, eikä edes kallista, taisi olla 1,26€/tlk. Suosittelen!
    Olutta yleensä olen siemaillut, mutta tämä on kova kilpailija keppanaoluille...
     
  2. arthur

    arthur Guest Guest

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    2 430
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näyttää limuviinalta kuvauksen "karpalon ja vadelman makuinen omenasiideri" perusteella tuo Olvin tekele. Jää siis kaupan hyllylle. Itse arvostan omenaisia, ei kovin makeita siidereitä. Esim. ranskalaiset Ecussonit on mieleeni. Hieman makeammista britti- ja irkkusiidereissä on hyviä. Suomalaisista oikeastaan Oiva on juotavaa.
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2014
  3. Professional

    Professional Stirlingite Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    11 311
    Saadut tykkäykset:
    596
    Tyttöjen juomaa, mutta Swingit menee hyvin päähän! :D
     
  4. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    Tämä menee kans päähän :thumbsup:

    Ja ettei nyt kokonaan offtopiccia, niin kuivat siiderit on oma juttu.
     
  5. Kristian

    Kristian Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    31.10.2002
    Viestejä:
    2 740
    Saadut tykkäykset:
    105
    Ecussonin siiderit ja muut _aidot_ käymisteitse valmistetut siiderit ovat enemmän mieleeni kuin nämä marketeissa myytävät limuliemet (joita ei oksentamatta juo sen jälkeen kun on maistanut aitoa tavaraa).
     
  6. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 092
    Saadut tykkäykset:
    436
    Ehkä minussa on jotain vikaa mutta en todellakaan tykkää kuivista siidereistä... pitää olla sellainen sopivan makea ja hedelmäinen/marjainen maku.
     
  7. miksu

    miksu Amatööri - monella tapaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    02.04.2001
    Viestejä:
    1 702
    Saadut tykkäykset:
    16
    Eipäs tämä aihe aiemmin ole ollut esillä. Sen verran olen kranttu, että siideri tehdään viinimäisesti käyttämällä omenoista. Päärynät, ananakset ja muut marjakoktailit kuuluvat hedelmäsalaattiin.

    Aika pitkälti komppaan arthuria, kuivahkon sortin tuotteet maistuvat omassakin suussa parhaiten. Ranskalaisia löytyy Alkostakin suht hyvin, samoin britti- ja irkkulajeja.

    Hieman makeammista kaiholla muistelen mm. vanhaa Woodpeckeriä (import, ei Hartwall), original Golden Capiä (7,5% joskus 80-luvun alussa) ja vanhaa Strongbowta.

    Tuoreemmista Alkon tuotteista omassa suussa toimii mm. Aspall, Thatchers Vintage ja Henry Weston's Vintage. Lompakko ei vaan oikein synkkaa näiden kanssa. Erikoinen kokemus oli Virosta tuotu hiilihapoton Westons Wyld Wood Still Organic kolmen litran pöntössä. Sukkelaan häipyi sekin sopivalla porukalla.
     
    Viimeksi muokattu: 26.03.2014
  8. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Täytyykin maistaa tuollaisia, varmasti hyviä. Niitä saa kai sitten Alkosta, ei vaan tule käytyä enää noissa Alkoissa, marketeista tosiaan ei saa noita käymällä tehtyjä. Markettisiidereistä juuri tuo Olvin on minusta parasta, jota olen maistanut. En pidä niistä puistattavan happamista litkuista. Nuo Alkon tuotteet vain taitavat olla törkeän kaliita.
     
  9. miksu

    miksu Amatööri - monella tapaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    02.04.2001
    Viestejä:
    1 702
    Saadut tykkäykset:
    16
    Päivitin viestiä, Alkon tuotteita ovat. Hinnat vitosen molemmin puolin 0,5 l plo. Eli nautittavaksi, ei ryypiskelyyn... Ainakaan mun palkoilla.
     
  10. vemkki

    vemkki Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    3 978
    Saadut tykkäykset:
    339
    Kotimaisista suosittelen Suomenlinnan panimon Tin Soldier -siideriä, jota saa sekä markettitavarana että 7,5-prosenttisena Alkosta. Kumpikin on oivallista nautiskelujuomaa kuivien siiderien ystäville. Aika kallista kyllä.