Prometheus (Ridley Scott)

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Crimson, 11.06.2009.

  1. tuna

    tuna Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    09.12.2004
    Viestejä:
    2 542
    Saadut tykkäykset:
    303
    Elokuvassa/käsikirjoituksessa oli enemmän "lapsuksia", kuin baarimikko/ohjaaja/käsikirjoittaja Troy Duffyllä järkeä saadessaan mahdollisuuden Hollywoodissa :hitme:(katsokaa dokumentti Overnight (2003)).
    Odotukset olivat vain niin suuret Prometheusta kohtaan:mad:

    Prometheus 3,5/5
     
  2. Aceman

    Aceman Shot down in flames!

    Liittynyt:
    23.02.2000
    Viestejä:
    3 603
    Saadut tykkäykset:
    149
    Jep, hype karkasi taas kerran käsistä. Voihan se olla, että uusintakatselun jälkeen mielipide voi olla astetta positiivisempi. Vaikka pettyneenä leffateatterista poistuinkin (en tosin niin pettyneenä kuin A3:n jälkeen), niin pidempi versio jaksaa vielä kiinnostaa.
     
  3. tuna

    tuna Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    09.12.2004
    Viestejä:
    2 542
    Saadut tykkäykset:
    303
    Kyllä tämän haluaa tosiaan nähdä uudelleen kotioloissa ja toivottavasti Scotilla olisi tarjota pidempi/parempi/eheämpi versio elokuvasta dvd/blu-raylta. Olihan Kingdom of Heavenin Directors Cut valovuosia parempi kuin teatteriversio.
    Pidän kaikki peukut pystyssä ja varpaat myös, että näin tulee olemaan:thumbsup:!!!!
    Tosiaan Alien 3 oli teatterissa aivan käsittämätön pettymys! Odotukset olivat jopa kovemmat kuin tämän leffan kohdalla. Mutta olen pikku hiljaa alkanut pitämään kyseisestä elokuvasta. Erityisesti tuosta tuottajan versiosta.

    Alien 3 3-/5
    Alien 3 ( tuottajan versio) 3,5/5
     
  4. CleverIndeed

    CleverIndeed Guest Guest

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    5 595
    Saadut tykkäykset:
    1
    Eikös tuo hype nyt ollut tästäkin aika selvästi nähtävissä. :D Huvittaa, että porukka nosti taas odotukset avaruuteen pettyäkseen myöhemmin pahasti, eli teitte sen ihan itse. En ole katsonut yhtään traileria, halusin vain nähdä elokuvan mikä nyt jää 3D-roskan takia myöhemmäksi mutta tähtimäärien perusteella eipä niin haittaakaan. Tuskin tämä nyt muutamaa viimeisintä Alien-leffaa huonompikaan on.
     
  5. tuna

    tuna Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    09.12.2004
    Viestejä:
    2 542
    Saadut tykkäykset:
    303
    3D yllätti positiivisesti, elokuva ei. Hyvähän se on jos elämässä on odotuksia. Välillä pienempiä ja välillä isompia (tämä onneksi niitä pienempiä:) ) ja joskus ne eivät täyty. Mutta tätä tämä eläminen on, onnistumisia, pettymyksiä ja siltä väliltä, tai jotain...
     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2012
  6. CleverIndeed

    CleverIndeed Guest Guest

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    5 595
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kukin elää tavallaan. Omasta mielestä odotukset ovat täysin turhia odotan pelkästään katsovani elokuvan that´s it, eipä tarvitse pettyä ja yllätykset ovat sitäkin tuntuvampia. :)
     
  7. tuna

    tuna Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    09.12.2004
    Viestejä:
    2 542
    Saadut tykkäykset:
    303
    Itselläni ei elokuvien katselu ole pelkästään ”toimenpide” katsoa jokin elokuva. Kyllä minulla on jokaista tulevaa elokuvaa kohtaan joitain odotuksia, joko huonoja, neutraaleja tai hyviä. Tämän elokuvan kohdalla odotukseni ei täyttynyt. Ehkäpä Django Unchainedin kohdalla odotukset täyttyvät:)!
    Meni hiukan Offtopicin.
     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2012
  8. feeny

    feeny Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    56
    Saadut tykkäykset:
    0
    On tässä ennenkin lähdetty leffaan odotukset tapissa ja monen leffan kohdalla ne on jopa ylitetty (Drive, Wrestler nyt ensimmäisenä tulee mieleen). Prometheuksen eka tunti ei vielä pettänyt ja lupaili varsin maukasta Alien-leffaa ilman alieneita, mutta sitten vedettiin matto alta. Leffan ongelmat on käsitelty useammassakin viestissä joten en lähde niitä nyt tähän erittelemään. Toivoin vain että leffassa olisi loppupeleissä ollut jotain järkeä, ja että jälkeenpäin se olisi herättänyt muitakin ajatuksia kuin että miten tää potentiaali pystyttiin sontimaan noin täysin.
     
  9. Professional

    Professional Stirlingite Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    11 300
    Saadut tykkäykset:
    594
    Tuomas Riskala
     
  10. Korppi76

    Korppi76 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.02.2008
    Viestejä:
    211
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aivan samaa pohdin itsekkin. "Did IQs just drop sharply while I was away? ". Ilmeisesti joka asia olisi pitänyt selittää kertojaäänen avulla, koska päättelykyky on katoava luonnonvara.

    Täytyy käydä katsomassa sunnuntaina uudestaan, koska olen viikko katsomisen jälkeen vaan saanut lisää intoa tätä kohtaan. Olihan siinä muutama kökkö kohta, mutta kokonaisuutena Prometheus oli hieno sci-fi elokuva. Toivottavasti tarina jatkuu.
     
  11. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    136
    Kyselin jo kuukausia etukäteen paikallisten teatterien pitäjältä että tuleehan 2D myöskin saataville. Lupaili että 'seurataan asiakkaiden toiveita'. Ei tullut, joten kävin ihan lippuluukulla ilmoittamassa etten tule ikimaailmassa 3D:nä katsomaan yhtään ainutta leffaa heidän puljussaan. Avengers 3D oli se kolmas (aiemmat Avarat ja Drive Angry) ja viimeinen 3D-niitti minun katseluissani.
    Täällä päin 3D-kuva on joka kerta ollut aivan katslukelvottoman himmeä ja tumma. Käytössä on xpand lasit, eikä takuulla ole mitään "kirkkauden kompensointia" koskaan tehty projulle noita hitsauslaseja varten..
     
  12. Korppi76

    Korppi76 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.02.2008
    Viestejä:
    211
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse pistin finnkinolle asiakaspalautetta, koska Jyväskylässä näkyi alunperin vain että tulossa olisi Prometheus 3D versiolla. Vastasivat, että katsovat mitä voivat asialle tehdä + pistävät toiveeni eteenpäin... Vajaa viikko ennen ensi-iltaa sitten varmistui tuo 2D versio. Pelkästään palautteeni ansiota tuo tietenkin oli :king: ;)
     
  13. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    En ole huomannut moista keskustelua.

    Kyllä. Kaikki muut ketjuun kirjoittavat ovat imbesillejä. Hieman sama kuin jos moottoritiellä tulee kymmeniä autoja vastaan samalla kaistalla niin ne ovat kaikki hulluja.
     
  14. Klimppi

    Klimppi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.01.2009
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo 3D no elämäni toinen 3D leffa ja sai kyllä luvan olla viimeinen. En syytä itse leffan kuvausta tai muuta, vain omia silmiäni. Mitäs perkele omaan vuorottelevan katseen, jolla ei kuulemma edes normaali 2D toistu muuta kuin aivojen korjaamana. Eli syvyysnäkö olematon. Tulipahan nähtyä tämä leffa 3D:nä ja yhden tai kaksi kolmiulotteista kohtausta taisin nähdä. Vittu näitä silmiä, ja meikäläinen vielä koittaa juosta aitoja ilman syvyysnäköä.
    Olihan tuossa nyt muitakin epäloogisuuksia ja epäuskottavia kohtia, mutta ei niistä enempää.
     
  15. Korppi76

    Korppi76 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.02.2008
    Viestejä:
    211
    Saadut tykkäykset:
    0
    Älä ajattele niin negatiivisesti :)
     
  16. vemkki

    vemkki Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    3 976
    Saadut tykkäykset:
    339
    Aika pitkälti samaa mieltä, tosin itse annan kaksi ja puoli tähteä. Vikat 10 minuuttia pelastivat fiilistä, mutta täytyy sanoa, että välillä meinasin kävellä ulos teatterista kun tuntui että on niin täyttä pa**aa.
     
  17. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 082
    Saadut tykkäykset:
    432
    Mielestäni tämä on huonompi kuin Alien Resurrection. :(
     
  18. mr.hat

    mr.hat Guest Guest

    Liittynyt:
    18.01.2005
    Viestejä:
    754
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt on nähty 2D-versio. Visuaalisesti hetkittäin ihan komea, mutta kerronnaltaan todella tasapaksu rymistely. Todellisia kohokohtia tai mieleenpainuvia kohtauksia tästä on turha etsiä. Loppupuolella olin kirjaimellisesti käsi naamalla usean kohtauksen ajan. Tusinakamaa, joka kerää ekstra-pisteitä vain Alien-mytologian täydentämisestä. Henkilöhahmot olivat täysiä ääliöitä.
     
  19. ipeniemela

    ipeniemela Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.09.2004
    Viestejä:
    797
    Saadut tykkäykset:
    56
    Minä pidin tästä. Minusta on parempi, että annetaan katsojan muodostaa omia tulkintoja sen sijaan, että väännetään joka asia rautalangasta. En mä ekassa Alienissakaan tajunnut, että miksi se Ash pimahti, eikä tarvitsekaan, siinähän se viehätys piileekin. Ökkömönkiäiset oli aika hurjia, melkein The Thing-osastoa, yök. Tämä menee Alien-saagan top kolmoseen ekan ja tokan Alienin kanssa. 4 /5
     
  20. aaveilija

    aaveilija Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2009
    Viestejä:
    252
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan ok mielestäni. Minulla ei ollut mitenkään suuria odotuksia tämän suhteen - halusin toki nähdä, mutta en odottanut kieli pitkällä enkä esimerkiksi änkenyt heti katsomaan, kun oli mahdollista.

    Minäkään en täysin tajua, miksi juonen "aukoista" valitetaan.

    Minä ajattelen esim. niin, että Weyland tiesi jo (jälleen), mitä on odotettavissa. Ainakin jollain tasolla. Ja ainakin David tuntui olevan hyvin tietoinen siitä, miten toimia ja mihin pyrkiä, vaikkei hänenkään kaikkia motiivejaan tehty täysin selviksi. Minulle jäi mielikuva, että taustalla on muitakin vaikuttajia kuin Weyland.

    Roolihahmoissa olisi saanut olla kyllä enemmän ulottuvuuksia, heidän persooniaan ja motiivejaan olisi voitu valottaa paremmin. Nyt hahmot jäivät melko mitäänsanomattomiksi, enkä katsojana oikeastaan niin hirveästi välittänyt, mitä kullekin tapahtuu. Ja toiminta alkoi liian nopeasti. Elokuva olisi mielestäni saanut olla astetta syvällisempi ja pohdiskelevampi. Osa toimintakohtauksista oli typeriä ja jopa turhia.

    Lopun iso facehugger- tai oikeastaan bodyhugger-mustekalahirviö oli typerä, ja olisi minusta pitänyt toteuttaa jollain toisella tavalla. Samoin eräänlaiseksi zombieksi muuttunut Fifield oli hölmö ja turha lisä.

    3D ei minusta tuonut mitään lisäarvoa tähän, mutta satuin olemaan viikonlopun kaupungissa, jossa tarjolla oli vain 3D-versio. Muuten olisin käynyt katsomassa Helsingissä 2D-version.


    3,5/5
     
    Viimeksi muokattu: 10.06.2012