Possession (1981)

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana jodorowsky, 06.01.2015.

  1. jodorowsky

    jodorowsky Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.09.2011
    Viestejä:
    1 311
    Saadut tykkäykset:
    83
    Minä olin luullut että olen näistä vanhemmista elokuvista jo nähnyt kaiken minkä olen halunnut. Mutta sitten kun kuulin tästä niin ajattelin että tuo on pakko nähdä. Olihan se aikamoinen elokuva.
    Se alkaa jonkimmoisena ihmissuhde draamana ja muuttuu joskus ehkä puolessa välissä jonkillaiseksi ehkä david cronenberg tyyliseksi kauhuksi ilman mitään kummempia selittelyjä ja muuttuu koko ajan oudommaksi ja oudommaksi leffaksi. Tosin joku oli sanonut tätä ahdistavammaksi kuin anticrist mutta minun mielestä ei tämä niin ahdistava ole. Monessa kohtauksessa rupesi jopa vähän naurattamaan kun meni mielestäni todella mustan huumorin puolelle.
    Tämä katsomani versio oli joku ohjaaja versio joka kesti yli kaksi tuntia kuulemma noin 40 minuuttia pidempi normaali versiota. Pisteet ainakin :):):):)
     
  2. dixi

    dixi Guest Guest

    Liittynyt:
    25.02.2003
    Viestejä:
    713
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tämä on kyllä hieno pätkä. Olen huomannut, että se jakaa katsojat harvinaisen vahvasti kahteen leiriin - joko lähes vihaa tai sitten diggailee kovasti, kuten minä.

    Aika kuvaavaa on, että aikoinaan leffa sai sekä parhaan naispääosan palkinnon Cannesissa että oli brittien Video Nasty -sensuurilistan kärkisijalla :)


    Tuli vastaan Leffatykki-sivuston arvio, joten pistetääs sieltä pari osuvaa (vaikkakin vähän liioittelevaa) lainausta vielä:

    Joo tosiaan olennaista on myös katsoa tästä oikea, alkuperäinen eurooppalainen/ohjaajan versio, sillä jenkkiversiota lyhennettiin n. 40 minuuttia ja sen rakenne raiskattiin täysin ja siitä yritettiin tehdä normaali kauhuelokuva :) Jenkkiversio ei siis missään nimessä ole se normaali versio, vaan täysin raiskattu raakile.
     
  3. Streami

    Streami Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.01.2004
    Viestejä:
    800
    Saadut tykkäykset:
    3
    Kiitos täkystä, vaikuttaa ehdottomasti mielenkiintoiselta. Onko tämä varmasti tuo alkuperäinen versio?
     
  4. jodorowsky

    jodorowsky Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.09.2011
    Viestejä:
    1 311
    Saadut tykkäykset:
    83
    Alkuperäinen kestää vähän yli kaksi tuntia näyttää tuossa takakannessa ainakin olevan 124min. Itse ostin sen cd on comista oli siellä ruotsijulkaisu dvd jossa ei ollut suomi tekstejä ja kannessa luki ruotsiksi se 40 minuurttia pidempi versio.
     
  5. Streami

    Streami Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.01.2004
    Viestejä:
    800
    Saadut tykkäykset:
    3
    Tuli katsottua, juuri sopivan sekopäistä menoa minun makuun. Yhden lauseen kuvaus voisi olla - David Cronenberg ja Roman Polanski tekemässä Hellraiseria.
    Molemmat pääosanäyttelijät Adjani ja Neill vetävät roolinsa turkkamaisesti räkäposkella. Musiikki ja Berliinin autiot kadut pohjustavat hienon tunnelman.
    Todella mielenkiintoinen ohjaaja tämä Zulawski.
     
  6. Burkitsville

    Burkitsville Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 237
    Saadut tykkäykset:
    1 037
    Viimeksi muokattu: 17.09.2021