:grr: :grr: Tilasin tuolta 10.12 iRiverin mp3-soittimen joka oli tilauksen aikana vielä varastossa. Maanantaina 13.12 statuksessa luki että uusi lasti soittimia saapuu 15.12. Ajattelin että ehdin kuitenkin hyvin saada soittimen jouluksi. Tänään kun kävin sivuilla niin statuksessa luki "Appro" joka tarkoittaa sitä että uutta erää ei tule yli 10pvään!!?!?! Näin lukee sivuilla: The availability of a product is shown on its sheet. Example: "in stock" means that the article will leave our deposit and will be handed to the delivery service within 24 hours after you have placed your order Tuolta en ole mitään ilmoitusta asiasta saanut ja vaikka jouluruuhkaa onkin niin tällaisella asialla ei siinä tapauksessa kannattaisi lesoilla: The service An international team of more than 80 customer service representatives at your service 6 days out of 7, providing product advice and a detailed follow up of the sales process - The assurance of the biggest name brands at the best price: Canon, Nikon, Sony, Minolta, Samsung, Sharp, Pioneer, Casio, Kodak, Konica, Olympus, Apple, LG, Logitech, Netgear, - Product Guaranties from 2 to 10 years, assured by Pixmania and its suppliers. - Extended warranties for 3 and 5 years - Your product reimbursed 100% if it develops a fault thanks to the Zen Engagement - Buyers Guides to help you choose the exact product you need - A pick-up store in London open 6 days out of 7 - An absolute quality of service thanks to the efficient follow-up of each order: at every instant, operators are verifying the stock and are overseeing the process up to the delivery of your package to your door.
Otan osaa, ko. puulaaki toimii muutenkin hiukan harmaalla vyöhykkeellä. Mainostavat kovasti tuotteiden 14 vrk palautusoikeutta, mutta käytäntö ei ole kovin ruusuinen. Tuotteen pitää olla avaamattomassa pakkauksessa, muuten he pidättävät osan palautuksesta tai lähettävät tuotteen takaisin ostajalle ja veloittavat kulut. Jos käy niin onnellisesti, että he lupaavat palauttaa rahat niin se kyllä kestää ja postikulujen osuutta ei palauteta. Tilausehdoissa annetaan ymmärtää aivan toisin. Ostaja joutuu maksamaan myös itse palautuspostimaksun. Onneksi en ole koskaan joutunut kokeilemaan miten heidän huolto toimii.
Pixiet saavat ainakin tämän anteeksi koska tuote on postitettu vaikka uuden lastin piti tulla 22 pvä. Ehkä vihainen mailini pisti puput pöksyyn. Erittäin mukava yllätys :thumbsup: Otin sitten tuon Zen Engagementinkin joten jos laite kusee niin saman arvoinen voucheri tipahtaa mailiin ja sillä voi sitten ostaa mitä haluaa
Jahas, mikäs mättää. Tilasin lcd-telkun tuolta perjantaina eikä status ole muuttunut ollenkaan, vaikka tuotetta näyttää olevan varastossa edelleen... :OI
^^ Soita vaan sinne niiden asiakaspalveluun, pistät vähän vauhtia. Muillakin on ollut tavaran toimitusten kanssa vaikeuksia, on kuulemma "varastolla ruuhkaa". Paketit makaavat varastolla päivätolkulla "valmisteluvaiheessa", vain siksi ettei kukaan ehdi pistää niitä matkaan/noutaa niitä. Toimitus 24-48h tilauksesta, my ass. En tiedä onko kesäkuukausiin liittyvä juttu, vai onko aina näin. Jos tuo 14pv "tyytyväisyystakuukin" on tuolla lailla hoidettu (paketit avaamattomina?? mikä helvetin tyytyväisyystakuu se on??), niin eipä tule tilattua tuolta enää ikinä. Kun eivät ne hinnat nyt ole niin kovin edullisia kuitenkaan, esim. muutamaan Saksan kauppaan verrattuna. Kovat on lupaukset asiakaspalvelun-, -tyytyväisyyden ja toimitusten suhteen, nettisivut on näyttävät ja toimivat, suomenkieli on iso plussa - tämä kaikki sai minutkin kokeilemaan tilaamista tuolta - mutta näköjään homma ei vaan toimi luvatulla tavalla. (Vaikka kyllä hyviäkin kokemuksia kuulee)
Joo, valmisteluvaiheessa tuo näyttää makaavan. soittelin sinne ja sain sitten DHL koodin, mutta DHL:n sivuilla ei tuota vielä ainakaan löydy. Lupas kuitenkin että huomenissa pitäs olla mestoilla tuon töllöttimen. Saas nähdä...
Tilasin LCD-telkun tuolta, kaikki meni hienosti ja tuote tuli nopeasti sekä ehjänä perille. Nyt kuitenkin viikottain tulee mainoskirje jossa muistutetaan että "kiitos kun ostit Samsung LCD 32" television" Oletko harkinnut että ostaisit tätä ja sitä sun tätä televisioosi. Tarjotaan kullattuja kaapeleita ja muuta sontaa ylihintaan. Meilissä on varmaan 5 A4-sivua rivejä :grr:
Itselläni näyttää tulevan todella nopeasti lcd-ruutu tuolta. Tällä hetkellä kuriirin kyydissä. Pixmaniasta tilasin, jossa kesti n. 15 tuntia kunnes DHL sai sen käsiinsä. Eli Dhl:ltä ainaki todella nopeaa toimintaa. Alle 30h tulee toimitus ajaksi. Ps. kunhan ei tullut vain liian aikaisin nuolastua *koputtaa puuta* (toivottavasti paketti on ehjä) Koodi: Päiväys Aika Paikkakunta Tarkistuspisteen tiedot heinäkuu 28, 2005 12:06 Paris - France Lähetys noudettu heinäkuu 28, 2005 13:41 Paris - France Lähetyspaikka heinäkuu 28, 2005 19:36 Paris - France Saapunut DHL:n toimipisteeseen Paris - France heinäkuu 28, 2005 20:47 Paris - France Lähtenyt DHL:n toimipisteestä Paris - France heinäkuu 29, 2005 00:32 Brussels - Belgium Saapunut DHL:n toimipisteeseen Brussels - Belgium heinäkuu 29, 2005 03:03 Brussels - Belgium Lähtenyt DHL:n toimipisteestä Brussels - Belgium heinäkuu 29, 2005 05:58 Arlanda - Sweden Saapunut DHL:n toimipisteeseen Arlanda - Sweden heinäkuu 29, 2005 07:21 Arlanda - Sweden Lähtenyt DHL:n toimipisteestä Arlanda - Sweden heinäkuu 29, 2005 09:42 Vaasa - Finland Saapunut DHL:n toimipisteeseen Vaasa - Finland heinäkuu 29, 2005 10:03 Vaasa - Finland Lähtenyt DHL:n toimipisteestä Vaasa - Finland heinäkuu 29, 2005 11:12 Oulu - Finland Saapunut DHL:n toimipisteeseen heinäkuu 29, 2005 11:34 Oulu - Finland Lähetys on kuriirin kyydissä, toimitus käynnissä
JaTaMa, pari viikkoa sitten tilasin Pixmaniasta Samsungin dvd soittimen. Täsmälleen sama reitti ja täsmälleen sama aikataulu. Mitä nyt minuutin tai pari heittää suuntaan tai toiseen.
Nuolaisin ennen ku tipahti Soittelin tuonne, kun ei tänään kuulunutkaan pakettia. Puhelin akkeli ystävllisesti ilmoitti että "te asutte +1 alueella, toimitus on siirretty maanataille 1.8" P*rkele!
Ah, paketti has arrived! Loppus jo nää työt niin pääsee testaamaan *peukut pystössä ettei ole kuolleita pikseleitä tai muuta vastaavaa*. Jännittää ku 5 vuotiasta jouluna
Itse tilasin Pixmaniasta torstaina 21.7 Samsungin 26" LE26R51B:n ja mukaan scart-kaapelin sekä lcd-puhdistuspaketin (DHL 48h). Kaapeli ja puhdistuspaketti tulivatkin suurin piirtein ajoissa seuraavan viikon keskiviikkona. Alussa Samsungin saatavuus oli "varastossa", mutta muutaman päivän päästä se muuttui 15/8/2005 ja muutama päivä sitten vielä 19/8/2005. Kuitenkin tilausseurannassa saatavuustiedot ovat väittäneet koko ajan telkkua olevan varastossa. Tuote (ja minä myös) on nyt "odottanut toimitusta" kohta melkein kuukauden. Joko tilausseuranta ei päivity ollenkaan, tai sitten se on oikeassa, eikä varastossa olevalle värkille tehdä mitään. :OI :thumbsup: Go Pixmania!
Olen koittanut peruuttaa tilaukseni pixmaniasta,mutta yhteyden ottohini ei ole vastattu.Olen lähettänyt viestiä pixmanian sivuilta olevalla palautetta ja kysymyksiä kohdasta,mutta ei ole vastausta tullut.Puhelimella olen soittanut tähän asiakaspalvelu numeroon:0201 44 3636,siellä pyydetään painamaan numeronäppäintä yksi kaksi tai kolme.Mutta niistä ei näytä puhelu ohjautuvan minnekään vaan taas alkaa sama litania toistua,onko asiakaspalvelun porukka pidennetyllä kahvitauolla :OI Millaisia kokemuksia muilla on pixmanian asiakaspalvelusta?
Voisiko noissa Pixmanian toimitusongelmissa olla takana se, että on maksanut tilauksen etukäteen tilisiirtona? Oletteko huomanneet, onko maksutavalla ollut mitään yhteyttä toimitus/saatavuusongelmien kanssa? Jos maksaa vasta tuotteen vastaanotettuaan, voi Pixmanialla olla suurempi motivaatoi toimittaa tilaus ajoissa perille. En tiedä, voi olla, että tuo pulju on muuten vain välinpitämätön ja vähät välittää asiakkaiden tyytyväisyydestä.
Itselläni kävi kanssa vähän samalla tavoin. Tilaus/maksuhetkellä tavara oli vielä hyllyssä, mutta rahojen siirryttyä heidän tililleen(kestää pari päivää) tuote(Pana AE-700) olikin ehtinyt jo loppua. Siinä sitten sai odotella vajaan viikon, että he saivat tavaraa lisää varastoon, mutta muuta ongelmaa ei onneksi muuten koitunut. Nopeaa oli silti palvelu ja erittäin asiakasystävällistä. Plussaa siitä. Tätä varausten katoamistahan esiintyy muuallakin, esimerkiksi verkkokauppa.com'ssa.
Itsekin yritin tilata Pixmaniasta Panan videotykin, kun MBNetin hintaseurannassa se näytti olevan kaikkein huokein sieltä. No, ensimmäinen hämmästys oli, kun juuri ennen tilausnapin painamista hintaa olikin tullut 80 lisää. Kyseessähän oli Pixmanian takuu, että jos tuote menee paskaksi, niin sen saa palauttaa. No, tuon takuun saa kuitenkin poistettua, joten hinnaksi piti tulla noin 1460. Tilauksen jätin tiistain 12.9. ja seuraavana päivänä paketti olikin pistetty DHL:n kuljetettavaksi. Kuola valuen naputtelin DHL:n lähetysseurannan refresh-nappia viiden minuutin välein ja lähes reaaliaikaisesti seurasin kuljetuksen etenemistä. Torstaina sitten kolmen maissa vaimo laittoikin viestiä kotoa, että nyt kävi DHL:n setä tuomassa laatikon. Ja siellä oli HP:n printteri. No, ei mitään muuta kuin soittoa asiakaspalveluun, jossa sanottiin, että voi voi, onpas ikävää, lähettäkää takasin, me toimitetaan teille videotykki heti kunhan niitä on varastossa, mutta eipäs nyt olekaan varastossa ja uuden erän saapumiseen menee 8-10 päivää. Noh, minulla oli Kiinan matka edessä seuraavalla viikolla joka tapauksessa, joten kun printteri oli annettu UPS:n kuljetettavaksi takaisin Ranskaan, ajattelin vain odottaa. Palautuskuljetuksella ei tuntunut olevan mitään kiirettä, seurannan mukaan se pääsi perille vasta 21. päivä. Itse soittelin Pekingistä suunnilleen päivittäin Pixmanian asiakaspalvelunumeroon ja kyselin, että mitähän tälle tilaamalleni videotykille oikein tapahtui. Kukaan ei tiennyt mitään, joka soitolla jouduin selittämään asian uudestaan ja aina vain viesti oli, että seuraava erä saapuu 8-10 päivän kuluttua. Torstaina lopulta päätin, että paskat minä jaksa tuon puljun kanssa enää tapella, joten peruin tilauksen ja tilasin vastaavan tykin paria sataa kalliimmalla Videotykki.fi:stä. Sieltä toimitettiin laite seuraavaksi päiväksi Matkahuollolla, joten palatessani työmatkalta pääsin sitten virittelemään kotiteatteria. Viimeisin yhteydenotto Pixmaniasta oli sähköposti syyskuun 22. päivä: "Olemme saaneet sähköpostiviestisi koskien tilauksesi nro CCL052746572 takaisinmaksupyyntöä. Sinulle lähetetään pian pyynnön vahvistava sähköposti." Mitään ei tuon jälkeen ole kuulunut. Pixmaniahan ei lue sähköpostejaan, tilauksenkin peruin puhelimitse. FAQ-sivuilta voi lähettää kysymyksiä ja kommentteja, joita ilmeisesti kukaan ei lue. Viime viikolla tulleessa luottokorttilaskussa on Pixmanian lasku, päivätty 12.9, mitään palautusta ei ole kuulunut. Tämän viikon olen selvitellyt tuota luottokorttiyhtiön kanssa, ja nyt sieltä päin ollaan yhteydessä kauppiaaseen, jotta saavat rahansa takaisin. Itse sain jättää tuon osuuden laskusta maksamatta, mistä kiitos MasterCardille. Onneksi en sentään millään tilisiirrolla tuota suorittanut, koska en tiedä, mitä rahoille siinä tapauksessa olisi käynyt. Oma kokemukseni Pixmaniasta on siis niin kokonaisvaltaisen negatiivinen, että en tilaa sieltä enää koskaan mitään, enkä voi suositella kauppaa kyllä kenellekään muullekaan.
Hm... mulla meni kolmisen viikkoa sitten Sony RDR-HX710:n tilaus ihan ongelmitta. Otin hitaamman toimituksen (DPD) ja viikossa tuli. Olisi tullut päivää nopeamminkin, ellei DPD olisi kierrättänyt pakettia ylimääräisellä lenkillä Turku-Tampere-Turku, mutta Pixmanian osalta homma siis toimi kohdallani hyvin.
Tilasin Pioneerin automankan Pixmaniasta, maksoin tilille ja tuli aika nopeasti, alle viikossa. Se mikä minua syö on se, että esim. saksankielisellä Pixmanian "osastolla" on ihan eri tuotteita ja eri hinnoilla, mutta sieltä et voi tilata mitään Suomeen :grr:
Kyllä nyt hirvittää miten Optoman tykin kanssa käy. Kuullostas olevan 50/50 että tulee nätisti tai sitten et näe rajojasi enää vuoteen (koskaan?) Millä kielellä asiat hoituu puhelimessa ? Jos sähköpostia, milläs siellä ?
Omalla käyttökielellä käytävästä palvelusta joutuu maksamaan muutaman kympän enemmän. Pitäisi vain löytää joku tuttu, joka osaa günteria ja maksaa siihen väliin pullo olutta tai karvainen kebab, niin pääsisi halvemmalla.