Pitkäkantoisia näppis&hiiri yhdistelmiä?

Keskustelu osiossa 'HTPC eli Home Theater PC' , aloittajana -Force-, 27.11.2005.

  1. -Force-

    -Force- Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    11.06.2005
    Viestejä:
    322
    Saadut tykkäykset:
    0
    Koetin etsiä onko aiheesta kirjoiteltu ennen mutta en löytänyt joten kysyn asiaa tässä... Eli olisi tarvis langattomalle näppis&hiiri yhdistelmälle jossa olisi kantomatkaa enemmän kun pari metriä. Tarkoitus olisi että voisin ottaa näppiksen ja hiiren koneelta mukaan pöydälle ja käyttää konettaa tuosta olkkarin pöydältä käsin telkusta kuvaa katsellen mutta tällä nykyisellä vekottimella loppuu kantomatka heti alkuunsa. Näppis toimii mutta hiiri ei pelitä... Eli onko jollakin kokemuksia jostakin kohtuuhintaisista yhdistelmistä jotka toimii vaikka viidenmetrin säteellä koneesta? Hintaa saisi maksimissaan olla 100e tuolla paketilla, enempää en niihin viitsi laittaa...

    PS: Sinistätuuttia ei koneessani ole enkä välttämättä sellaista edes halua kun niistä on kuullut pelkkää pahaa...
     
  2. UttiVaakatSiah

    UttiVaakatSiah Guest Guest

    Liittynyt:
    06.12.2003
    Viestejä:
    150
    Saadut tykkäykset:
    1
  3. juusodj

    juusodj Guest Guest

    Liittynyt:
    01.02.2001
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla oli kanssa sama ongelma ja ratkaisin sen zippyllä.
    Zippy RF-620 langaton näppäimistö ja hiiri. Kantomatka 10m.

    Lisäksi ostin vielä 5m usb kaapelin tolle vastaanottimelle jotta sain vielä lisää kantomatkaa.

    Mielestäni näppärän kokoinen ja hauskan näköinen tuossa sohvapöydällä.
     
  4. naghris

    naghris Guest Guest

    Liittynyt:
    02.12.2002
    Viestejä:
    82
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama homma. Tilasin pari viikkoa sitten ja toimii ainakin 4 metrin päästä koneesta sohvalla, näppis on vähän herkempi, tietystä kulmasta ei tykkää toimia. Voi olla että pöytä tulee just eteen tms. Mulla on vastaanotin ihan koneen perässä ja silti toimii, varmaan paranis tolla jatkopiuhalla.
     
  5. driver

    driver Guest Guest

    Liittynyt:
    18.02.2002
    Viestejä:
    835
    Saadut tykkäykset:
    1
    Zippystä sen verran, tosin minulla RF-610 ja pelkkä näppis käytössä , toimii hyvinkin sen 5 metriä JOS vastaanotin on edessä mutta mikäli takana kuten minulla niin ei toimi kunnolla edes 1.5 metristä. muuten tosi näppärä ja tilaa säästävä ratkaisu.
     
  6. naghris

    naghris Guest Guest

    Liittynyt:
    02.12.2002
    Viestejä:
    82
    Saadut tykkäykset:
    0
    Verkkokaupan infossa lukeekin että 610 kantomatka 1,5m ja 620 10m. Tuon takia itse kallistuinkin 620 malliin.
     
  7. driver

    driver Guest Guest

    Liittynyt:
    18.02.2002
    Viestejä:
    835
    Saadut tykkäykset:
    1
    juu näin on. kokeilepa miten 620 toimii jos vastaanotin onkin takanapäin. ihan mielenkiinnosta.
    Minulla on käytössä pelkkä näppis, se hiiri oli sen verran masokisteille tarkoitettu.
     
  8. Hartsu

    Hartsu Guest Guest

    Liittynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    318
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse hain eilen postista tällaisen http://www.datatronic.fi/?toiminto=tuote&id=33101 näppiksen jossa on integroituna trackball hiiren virkaa toimittamassa. Se toimii radiotaajuuksilla ja kantamaa luvataan 15 metriä. En ole kantamaa kokeillut kuin viidestä metristä ja siltä etäisyydeltä pelaa hyvin.

    Lyhyen käytön jälkeen olen huomannut yhden pahan puutteen , näppiksessä on numeronäppäimistö ympätty kirjaimien sekaan ja se on toiminnassa silloin kun NumLock on päällä. NumLockille ei kuitenkaan ole merkkivaloa mistä näkee onko se päällä vai ei , joten varsinkin salasanoja kirjoittessa kun näytöllä näkyy vain ****** ei aina huomaa että onkin kirjoittanut numeroita kirjainten sijaan ja ihmettelee miksei kirjautuminen onnistu.
    Ei se käytössä tietenkään niin mukava ole kuin oikea näppis ja hiiri , mutta hommasinkin sen vain satunnaista käyttöä varten niihin tilanteisiin kun katselen PC:tä telkkarista sohvalla löhöten.
     
  9. samppa72

    samppa72 Guest Guest

    Liittynyt:
    27.10.2004
    Viestejä:
    202
    Saadut tykkäykset:
    1
    Näppärän näköinen, mutta eikö tuolla hinnalla jo saisi bt-näppiksiä?
     
  10. Hartsu

    Hartsu Guest Guest

    Liittynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    318
    Saadut tykkäykset:
    0
    En viitsinyt enää etsiskellä muita kun tämä sattui silmiin.
    Näitä langattomia näppiksiä joissa on jonkunlainen hiirenkorvike sisäänrakennettuna näyttää ainakin Suomessa olevan aika rajallinen valikoima.

    Erillinen hiiri ei ainakaan minun mielestäni oikein toimi sylikäytössä enkä ole niin pro että pärjäisin HTPC:ni kanssa ilman hiirtä.
    Eikä minulla ole mitään muitakaan bt-vehkeitä joten en näe mitään eroa bt/rf .
     
  11. samppa72

    samppa72 Guest Guest

    Liittynyt:
    27.10.2004
    Viestejä:
    202
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ero on siinä, että bluetooth on tuettu muissakin käyttöjärjestelmissä kuin siinä viho viimeisessä spyware-magneetissa. Lisäksi bluetooth-dongeliin saa laitettua muitakin langattomia laitteita, kuten tulevaisuudessa kameran tai ämppärin, joka lienee joka kodin nurkassa.
     
  12. -Force-

    -Force- Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    11.06.2005
    Viestejä:
    322
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo näppis ja hiirisydeemi on kerrassaan loistavan hintainen siihen käyttöön mitä itse sitä tartten. Pitääpä heti laittaa tuo tilaukseen! Kiitoksia suuresti hienosta vinkistä!
     
  13. pjs

    pjs Guest Guest

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    117
    Saadut tykkäykset:
    0
    Zippy RF-620 vaikuttaa hyvältä tähän käyttöön. En kyllä ymmärrä miksi se ei toimisi myös muissa käyttiksissä kuin Windowsissa?

    Pitääpä tutkia saako tuota muualta kuin vk.com:sta...
     
  14. Sinth

    Sinth Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.02.2005
    Viestejä:
    219
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitäs toi ziggy tuumii seinistä? Matkaa makkarin tietokonneesta olkkarin sohvalle ~5 metriä mutta "normaali" rakenteinen puuseinä on välissä.

    Pystyykö/jaksaako joku kokeilla?
     
  15. mikahe

    mikahe Guest Guest

    Liittynyt:
    24.03.2002
    Viestejä:
    210
    Saadut tykkäykset:
    0
    Uskaltaisin väittää, että toimii. Itselläni on välissä 16 cm betoniseinää ja tasoitteita, ja toimii kyllä tuoltakin matkalta jopa vinosti seinään nähden, vaikka normaalietäisyys onkin alle 3m. Näppis toimii vielä kauempaa. Lisäksi samalla 2,4 GHz:n taajuusalueella on a/v-linkki ja WLANeja.

    Vastaanotin on ehkä 60 cm:n USB-johdon perässä, eikä PC:n kotelo jää milloinkaan suoran linjan väliin. Minitorni-PC on lapsiturvallisessa paikassa lähes katonrajassa.

    Optista hiirtä saattaa käyttää vaikka millä pinnalla, jolloin tahmaus voi johtua pikemminkin alustan heijastusominaisuuksista kuin radiolinkistä.
     
  16. -Force-

    -Force- Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    11.06.2005
    Viestejä:
    322
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään tuli tuo Zippy 620 näppis sydeemi ja kappas vain kun se onkin pikkanen. Näppäimistö on puolet nykyisestä ATK pöydällä olevasta joka suinkaan ei ole haitta koska kun tuo vekotin tuossa olkkarin pöydällä jöpöttää niin turha sen on mikään metrin lankku olla.

    Asennus oli helppo; ei muutakun mukana tullut USB dongeli kiinni ja näppiksestä ja hiirestä piti painaa kummastakin nappia ja avot, ne toimi. Ja toimii vielä yhdessä logitechin langattoman hiiren ja näppiksen kanssa joten erittäin hienoa!

    Kantomatka riitti oikein hyvin pöydälle koneelta, välimatka noin 3m eikä ollut mitään ongelmia. Pidemmältä testaan heti kun taloon tulee joku muukin kotia koska yksin huoneessa juosten ei oikein voi katsoa samalla telkkaria että liikkuuko hiiri ja toimiiko näppis mutta raporttia voin antaa myöhemmin siitä, että toimiiko esim. makkarista asti jossa on betoniseinä välissä ja matkaa koneelle noin 8m.

    Näppis itsessään on kyllä hieman hankala kirjoittaessa koska se on niin kovin pieni. Myöskin ärsyttää se, kun numeronäppis on samassa kirjainten kanssa ja napilla valitaan sitten käyttääkö näppis numeroita vai kirjaimia. Muutaman kerran jo sählännyt ihme numerokoodia ruutuun kirjainten sijasta ennenkuin olen tajunnut ja valinnut kirjaimet käyttöön...
     
  17. -Force-

    -Force- Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    11.06.2005
    Viestejä:
    322
    Saadut tykkäykset:
    0
    Dodiin, testattu on ja toimii hyvin makkarista käsin vaikka on seinää välissä joten erittäin hyvä vaihtoehto on kyllä jos tarttee edullista ja pitkäkantoista näppistä ja hiirtä.
     
  18. Sinth

    Sinth Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.02.2005
    Viestejä:
    219
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ja eikun ostoksille...

    Kiitoksia avusta!

    :thumbsup:
     
  19. Jehki

    Jehki Guest Guest

    Liittynyt:
    17.01.2005
    Viestejä:
    56
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten tässä on toteutettu hiiren näppäimet? Kuvasta ei oikein saa selvää... Oikein mielenkiintoinen laite, jospa sitä vaikka ostaisi tuollaisen.
     
  20. matarvai

    matarvai Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.12.2000
    Viestejä:
    1 466
    Saadut tykkäykset:
    1
    Onko kukaan testannut Logitechin uutta. Toimiiko kaukaakin.