Pitäisi lisätä yksi PCI-e virtapiuha??

Keskustelu osiossa 'Laitteet' , aloittajana Neon valo, 16.12.2014.

  1. Neon valo

    Neon valo Guest Guest

    Liittynyt:
    03.11.2007
    Viestejä:
    289
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi!

    Nyt kaivataan hyviä vinkkejä, kun pitäisi saada "uudelle" näytönohjaimelle yksi PCI-e virtapiuha lisää.
    Eli tilanne on siis seuraavanlainen:

    Poweri on Antec Earthwatts 500W ja "uusi" näytönohjain on MSI GeForce GTX 760 joka tarvitsee siis kaksi (2kpl) 6pin PCI-e virtapiuhaa ja minulla on vain yksi, koska modasin tietokoneeni viritinvahvistinkoteloon ja jouduin karsimaan piuhoja ja silloin jätin vain yhden 6pin pci-e kaapelin kun sen aikainen ohjain sen vaati, nyt vaaditaan kaksi.

    Näytönohjaimen mukana tuli kaksi 6pin adapteria: http://www.kenable.co.uk/images/150_3308.jpg
    Mutta tuossa PCI-e päässä on käytetty vain viisi (5kpl) noita liittimiä ja tuo ruskea menee samaan, eli keskelle alapuolelle??
    Minulla on powerissa yksi PCI-e 6pin jossa kaikki kuusi(6kpl) reikiä on käytetty ja voisin kuvitella että samanlainen pitäisi rakentaa?

    mikä ero on siis tuolla jossa on käytetty vain viisi joista ruskea menee samaan reikään ja sitten tuolla jossa on käytetty kaikki kuusi ja kaikki värit ovat mustaa ja keltaista?

    sen tiedän että keltaisissa kulkee +12V ja musta on sitten maadoitus ja punainen on +5V
     
  2. Neon valo

    Neon valo Guest Guest

    Liittynyt:
    03.11.2007
    Viestejä:
    289
    Saadut tykkäykset:
    0
    Okei!

    Olen nyt saanut näytönohjaimen PCIe väylään kiinni ja olen rakentanut kortin mukana tulleista adaptereista yhden virtapiuha hässäkän jossa on 3kpl keltaisia(12V) piuhoja ja 3kpl mustia (MAA) piuhoja ja vielä oikeassa järjestyksessä kuten tässä kuvassa on tuossa 6-pin liittimessä.
    katso liitettä pcie-pinout.png

    Virtalähteeltä tulee siis yksi PCIe 6pin jonka olen jo kytkenyt näyttiksen kylkeen, MUTTA! voinko nyt vain kolvata tuon rakentamani piuhan suoraan powerilta tuleviin keltaisiin ja mustiin johtoihin ja näyttis lähtisi toimimaan?