Pioneer BD-soittimet ja smart-ominaisuudet

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana KMS, 05.12.2014.

  1. KMS

    KMS Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.07.2002
    Viestejä:
    1 261
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mistään en ole oikein löytänyt tarkempaa tietoa uudempien Pioneerin toistimien (esim. BDP-170 tai BDP-450) smart-ominaisuuksista, ainoastaan Youtube on mainittu. Onko noissa siis mahdollista smartissa (tai vastaavassa) olevan appin kautta toistaa suoraan esim. Netflixiä, Katsomoa, Ruutua ja Yleareenaa?
     
  2. kmruuska

    kmruuska Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.10.2009
    Viestejä:
    1 174
    Saadut tykkäykset:
    389
    Ostin joku viikko sitten BDP-170:n Luxemburgista ja ainakaan täällä laitteessa ei ole muuta kuin Youtube ja Picasa. Jostain luin että myös BDP-450:stä on kaikessa hiljaisuudessa pudotettu siinä aiemmin ollut Netflix.
     
  3. KaKui

    KaKui FullHD Member Tukijoukot

    Liittynyt:
    26.07.2000
    Viestejä:
    2 304
    Saadut tykkäykset:
    40
    Samat ominaisuudet löytyy myös mun NetAnttilasta ostamassani BDP-170:stä.
     
  4. KMS

    KMS Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.07.2002
    Viestejä:
    1 261
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitokset tiedosta. Tuohon ei ilmeisesti sitten pysty esim. Samsungin laitteiden tapaan lataamaan uusia appeja.

    Muutoin Pinohiiri vaikuttaa oikealta laitteelta, mutta täytyy nyt sitten miettiä, pitääkö noita smart-appeja mustina. Itselläni ei ole myöskään tv:ssä moisia (sen verran vanha) ja siten bd-pyöritin appeilla olisi kiva lisä. Onneksi löytyy htpc, joten periaatteessa ilman appeja pärjää kyllä.
     
  5. KaKui

    KaKui FullHD Member Tukijoukot

    Liittynyt:
    26.07.2000
    Viestejä:
    2 304
    Saadut tykkäykset:
    40
    Itse ostin tuon lähinnä ulkonäön (+ on normaalinlevyinen eikä mikään epämääräisen muotoinen) sekä hintakin oli kohtuullinen. Ja kun löytyy PS3 ja htpc niin niiden kautta toistuu netflix ja muut tarvittavat.
    Entinen soitin oli Sony BDP-S360 joka ei meinannut enää tunnistaa kaikkia levyjä ja kyllä pioneer hieman nopeammalta vaikuttaa muutenkin. Pioneerin kaukosäätimestä en niin paljoa tykkää, paljon enemmän (turhia) nappeja ja tärkeimmät keskelle sijoitettuna kun taas sonyssä olivat paremmin sijoiteltu, tietysti hieman tottumiskysymyskin.
     
  6. kmruuska

    kmruuska Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.10.2009
    Viestejä:
    1 174
    Saadut tykkäykset:
    389
    Minä ostin soittimen ihan yleispyörittimeksi teatterisysteemiin kun kyllästyin lopullisesti PS3:n metelöintiin. Netflixin katselua ja muuta striimailua varten mulla on Apple TV ja kaukosäädinmurheet olen ohittanut Logitech Smart Controlilla joka on muuten todella oiva kapine.
     
  7. KMS

    KMS Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.07.2002
    Viestejä:
    1 261
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko jollain käytännön kokemuksia tai muutoin tarkempia tietoja BDP-170 ja BDP-450 eroista? BDP-450 ilmeisesti hieman vanhempi, mutta järeämpi malli, ja siinä on ainakin 2 hdmi:tä ja ymmärtääkseni joku re-clock -ominaisuus äänen ja kuvan synkkaamiseen, jotka puuttuisivat BDP-170. Onko tiedossa muita eroja, onko BDP-170:ssä jotain uutta ja hienoa, joka isoveljestä puuttuu?
     
  8. kmruuska

    kmruuska Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.10.2009
    Viestejä:
    1 174
    Saadut tykkäykset:
    389
    Käyttökokemuksia mullla on vaan tuosta BDP-170:stä, Isoveli on tukevammin ja asiallisemman oloisesti paketoitu ja pistematriisinäyttö on informatiivisempi ja parempi. Toisaalta siitä puuttuu pikkuveljestä löytyvä stereo-RCA -ulostulo mikä on hieman oudoksuttava valinta.
     
  9. KMS

    KMS Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.07.2002
    Viestejä:
    1 261
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, kiitoksia. Noille RCA-liittimille en ainakaan omassa kokoonpanossani (nyt tai tulevaisuudessa) keksi mitään käyttöä, eli tämä ei ole ongelma. Erikoista ehkä joo, että ne löytyvät edullisemmasta mallista, toisaalta mitä niillä tekee siinäkään, olisi kustannuksia saatu pari euroa alemmas jättämällä ne pois.
     
  10. KMS

    KMS Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.07.2002
    Viestejä:
    1 261
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tsekkailin tarkemmin tuota re-clock -ominaisuutta BDP-450:ssä ja se toimii ainoastaan Pioneerin omilla ja määrätyillä vahvistimilla. Eli tuokin ero ainakin minulla kuivuu kasaan. 450:n eduksi näyttäisi jäävän ainoastaan hieman järeämpi ulkomuoto.