Perus kotiteatteri ja "uusi" vahvistin käykö?

Keskustelu osiossa 'Kotiteatterin äänentoisto' , aloittajana CainStar, 17.09.2017.

  1. CainStar

    CainStar Guest Guest

    Liittynyt:
    17.09.2017
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli minulla on vanha LG:n HT903TA-DP(https://www.manualslib.com/manual/242899/Lg-Ht903ta.html#manual) kotiteatteri josta tämä pääyksikkö sanoi sopimuksensa irti. Kaiuttimien pitäisi olla kuitenkin ihan ok, ja olen ostamassa tälläisen vahvistimen Yamaha RX-V673(https://europe.yamaha.com/en/products/audio_visual/av_receivers_amps/rx-v673/index.html) uudeksi pää yksiköksi. Laitteesta ymmärtääseni on impedenssit kohdallaan, kaiuttimiin nähden, ja ohm voi säätää. Kysymys koskeekin lähinnä subwooferia. Eli Vahvistimeen pitäisi olla ilmeisesti ns. aktiivi subbari, jota LG:n subbari ei ole, LG:n subbariin/sta menee vain normaalit "kajari" johdot joita vahvistemesta taas ei löydy subbarille. Jos joku fiksumpi voisi katsoa minulle suurin piirtein millainen subwooferi pitäisi ostaa, siis jotain josta näen oikeat tehot, jännitteet jne., niin varmaan löydän mieleiseni oikeasta hinta luokasta. En nyt haluaisi ostaa subbaria joka rikkoo jotain tai ei ota irti laitteesta tarpeeksi.
    Kiitos paljon jo etukäteen :)
     
  2. JanneB

    JanneB Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2016
    Viestejä:
    177
    Saadut tykkäykset:
    25
    Käytännössä kaikki kaupalliset (ja miksei diy:kin) aktiivi subbarit ovat tuon Yamahan kanssa sähköisesti yhteensopivia. Valintaan vaikuttaa toiveet bassojen määrästä/laadusta, subbarin ulkonäkö/koko toiveet ja paljonko olet valmis laittamaan rahaa subbariin. Ilmeisesti olet vahvistimen ostamassa käytettynä, myös subbaria ostettaessa säästää/saa enemmän vastinetta jos jaksat käytettyjä katsella.
     
  3. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 769
    Saadut tykkäykset:
    489
    Ja muista myös, ettei ole olemassa liian suurta subbaria, vaan väärin säädettyjä isoja subbareita, siitä gaini-nappulasta voi vääntää pienemmällekin....
    Isompi on aina paree, kuin pieni jota rääkätään yli kykyjen.

    T: Vesku
     
  4. CainStar

    CainStar Guest Guest

    Liittynyt:
    17.09.2017
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ok tänks "pojat" :D