Pelien ennakkotilaaminen ulkomailta

Keskustelu osiossa 'Yleistä konsolipeleistä' , aloittajana Slayer, 22.05.2009.

  1. Slayer

    Slayer Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.12.2002
    Viestejä:
    767
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko jotain EU-alueella sijaitsevaa pelikauppaa josta tilaamalla saisi tuotteen julkaisupäiväksi melko isolla varmuudella? Itse olen testannut Amazon.co.uk ja gamestation.co.uk ja molemmista on tullut myöhässä.

    Eihän tässä muuten mitään, mutta kun nämä julkaisupäivät ovat AINA perjantaisin ja sitten joutuu odottamaan peliä viikonlopun yli.


    En tiennyt oikein minne alueelle tämä kuuluisi, mutta kaippa tämä on lähimpänä.
     
  2. DTSMan

    DTSMan Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.06.2003
    Viestejä:
    2 266
    Saadut tykkäykset:
    3
    Luuletko että postitukseen ei mene aikaa? Ei kait ne liikkeet nyt voi viikkoa ennen noita pelejä saada ja laskea että nyt kun lähetttää niin ehkäpä se on perjantaina suomessa... :rolleyes:
     
  3. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34
    Ihan sivuhuomiona: Voisiko joku selittää, miksi jokin peli pitää saada juuri ilmestymispäivänä, ihan heti? Mitä ne muutamat päivät (tai viikot...) siinä viivästymisessä oikein vaikuttavat?
    Sama juttu elokuvissa - itse ostan 99% elokuvista tarjouskoreista tai jostain muista alennuksista - mikä ihmeen kiire niidenkään hankkimisessa on, tai miksi pitää jonottaa ensi-iltaan elokuvassa, kun seuraavana viikkona (tai kuukautena) pääse jonottamatta?
     
  4. Slayer

    Slayer Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.12.2002
    Viestejä:
    767
    Saadut tykkäykset:
    0
    Peli oli kuitenkin lähtenyt edellisenä maanantaina vai tiistaina. Kyllähän joistain paikoista ne tulee 2:ssakin päivässä.

    Leffat ostan itsekin alekoreista ja pakolliset käyn elokuvateatterissa katsomassa, mutta joitain pelejä sitä on odottanut jo kuukausia(vuosia?), niin kyllähän ne tahtoisi heti ilmestyessään. Enkä halua ostaa Suomesta, kun esim. briteistä irtoaa uutena melkein puoleen hintaan.
     
  5. LimBurger

    LimBurger Guest Guest

    Liittynyt:
    07.09.2006
    Viestejä:
    78
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuolta ei ainakaan kannata tilata www.game.co.uk ...omakohtaisella kokemuksella oli eka ja vika kerta ,kun tuolta tilasin :
    Tilattu reilusti ennen julkaisua COD:Ghosts PS4 versio.
    Email tuli , että olisi lähetetty 02.11. => Peliä ei vieläkään näkyvissä 12.11 ...
    Yhteys asiakaspalveluun, josta sanottiin , että yhtiön politiikka on , että asiakkaan pitää odottaa 45 päivää , ennenkuin reagoivat asiaan mitenkään.
    Tässä vaihheessa peruutin toisen ennakkotilaukseni: PS4 ohjaimen...
    Onhan toki vielä mahdollista , että lähetys on juuttunut johokin, mutta asenne oli heti tuo odota 45 päivää ja kypsy siihen. ( Kiva käytännössä ostaa uusi peli jostain muualta, koska konsoli ilmestyy kuitenkin 29.11 ja pakko päästä pelaamaan )

    Että tämmönen tapaus tällä kertaa..
     
  6. claude

    claude Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 082
    Saadut tykkäykset:
    6
    Ihme panikointia, jos peliä ei näy 6-7 arkipäivän jälkeen. Odottaisit nyt edes tuplaten tuon verran. Joskus Briteistä paketin tulo kestää muutaman viikon ja ylikin. Ja on mielenkiintoista, että lähettäjän pitäisi jotenkin kontrolloida postinkulkua. Kyllä siellä ihan toiset jampat sitä peliäsi kuskaa eteenpäin.
     
  7. LimBurger

    LimBurger Guest Guest

    Liittynyt:
    07.09.2006
    Viestejä:
    78
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep..olinkin valmis odottamaan tuon tuplaten ajan, mikäli olisivat tuommoista ehdottaneet tuolta ( n. 2 viikkoa työpäivissä ), mutta tosiaan tuli heti tylysti 45 päivää ja kypsy siihen. Itselleni ei ole tullut kauempaa kuin 4 työpäivää tuolta itse Englannista mantereen puolelta ( saarilta kyllä joskus kestänyt max. 2 viikkoa ) tilannut olen kuitenkin suhteellisen usein n. 50 tilausta vuodessa. Posti kulkun kontrolliin lähettäjän puolesta en mielestäni lähettäjää syyllistänyt ;D ( ehkä tämä on sinun oma mielipiteesi ) Otin yhteyttä lähettäjään varmistaakseni , että lähetys oli varmasti lähetetty kyseisenä ajankohtana sekä tiedustelin miten edetään , jos pakettia ei ala näkymään pikkuhiljaa.... näköjään netissä on jokun verran vastaavia tapauksia kyseisen firman kanssa varsinkin pelien ennakkotilausten kanssa lähiaikoina. Ja tosiaan olen tietoinen siitä, että itse lähettäjä ei välttämättä pakettia kuljeta henkilökohtaisesti minulle ( jos lähdetään vielä tälle sarkasmilinjalle ) ; )
     
  8. karik134

    karik134 Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    2 058
    Saadut tykkäykset:
    30
    Tuo firma/ketju meni konkkaan reilu vuosi sitten. Nyt on kai uusi omistaja niin olisiko palvelu huonontunut http://techcrunch.com/2012/03/26/af...-retailer-game-group-goes-bankrupt-in-the-uk/

    Onko niiden osto&toimitusehdoissa mainittu tuo 45päivää?

    edit: http://www.game.co.uk/en/info/Deliv...es|Terms-Conditions&langId=44&catalogId=10201
    Orders not received
    2. Has it been 10 working days, not including Sundays (or 45 days for international orders) since your order was despatched? See our Terms and Conditions of sale.
     
    Viimeksi muokattu: 12.11.2013