Paypal -asiakastuki -puhelun hinnat?

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana bluesmood, 16.06.2023.

  1. bluesmood

    bluesmood Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.11.2013
    Viestejä:
    494
    Saadut tykkäykset:
    31
    Mitä Paypalissa on kaksivaiheinen tunnistautuminen, niin soitan sinne tuen aukio-oloaikana, mitä hiljattain puhelinnumeroni vaihtui tai on se jokseenkin pitkään ollut jo sama ja tulee olemaan, mitä jonkin verran olen maksanut verkkokaupassa, todella vähän ostin tuon Sigil -episodin Doomiin Romeron verkkokaupasta musiikkiraidan kanssa.

    Call PayPal Customer Service
    0972522416
    Customer Service Hours
    8.00 and 4.30 GMT Monday to Friday

    Onko joku tietoinen, varmasti joku muukin soittanut tuonne, mikä tuo hinta minuutilta on, lähinnä maantieteellisen sijainnin perusteellahan ulkomaanpuhelut menee. Mitä näyttäisi olevan auki maantaista perjantaihin 10.00-eteenpäin jonkun tunnin auki, niin ensi viikolla voisi pirauttaa.

    Sama toisaalta, mitä se maksaa mitä kerran olen soittanut erään nettikasinon Gibraltarilla sijaitsevaan asiakastukeen, ja vaikka se puhelu kesti melkein vartin niin muistaakseni siitäkään nyt mitään ylisuuria laskuja tullut.
     
  2. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    ^Jos ihan vaan netin kautta olet yhteydessä sinne. Siellä on se ratkaisukeskus. Älä soita.
    En kyllä ole ihan varma mikä sinun ongelmasi on. Onko aivan pakko soittaa?
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2023
  3. bluesmood

    bluesmood Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.11.2013
    Viestejä:
    494
    Saadut tykkäykset:
    31
    Luettuani tuota ratkaisukeskuksen sitä vanhentuneen puhelinnumeron osalta, niin jäi jotenkin se käsitys että lopulta sitten sinne pitää soittaa, jos siellä on asetuksissa se kaksivaiheinen tunnistus päällä.

    Tuolla paypal-communityssa oli kyllä joku postaus, että siinä asiakaspalvelu-livechatissakin asian voisi hoitaa, ja vieläpä ilman sisäänkirjautumista mutta en löytänyt siitä asiakaspalvelun etuikkunasta mitään ilman kirjautumista tukeen tiketin syöttöpääsy-mahdollisuutta.

    En tiedä, toimiiko tuon pääpalvelun tunnukset samat onko ne, mitä tuolla yhteisötuki-palstalla, jos sinne tukiyhteisöön pääsee yksivaiheisella tunnistautumisella, niin jos sitten siirtyisi selaimella tuonne pääsivulle, mitä istunnossa on evästetiedot kun niitä ei poista välillä, ohittaako se sen toisen tunnistautumisvaiheen, missä tuo palvelu lähettää sen vahvistustekstiviestin matkapuhelimeen.
     
  4. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 791
    Saadut tykkäykset:
    496
    Eikös Paypalilla valita mitä käytetään kirjauduttuessa, itse käytän tekstiviestiä jolloin soitoa ei tarvita?
    Eli kirjautuessa Paypal lähettää puhelimeen tekstiviestinä varmistuskoodin, joka syötetään seuraavassa vaiheessa.
    Juuri äsken testasin ja toimii hienosti.
    Tuosta yhteisötuesta ei ole mulla hajuakaan.
    https://www.paypal.com/fi/webapps/mpp/paypal-safety-and-security

    T: Vesku
     
  5. bluesmood

    bluesmood Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.11.2013
    Viestejä:
    494
    Saadut tykkäykset:
    31
    No se automaattipuhelu tulee samaan rekisteröintilomakkeessa ainoaan ajankohtaiseen matkapuhelinnumerooni, mihin kyseinen pankki/rahoitusalan firma Luxemburissa lähettää sen vahvistustekstiviestin, jota kysyy siinä toisessa tunnistautumisen vaiheessa.

    Mä rekkasin yhä ajankohtaisilla tiedoilla useat vuodet sitten sen ekan tilini sinne siitä syystä, että katsoin järkevämmäksi, että luottokortin/pankkitiliote/yms. tietoa kannattaa ainoastaan yhteen paikkaan, eli minimit ilmoittaa tottakai, mitä tuossa John Romeron verkkokaupassa oli tuo PayPal -maksuvaihtoehtona. Tietoni ole sitten muuttuneet, paitsi hiljattain muuttui puhelinnumero sitten viimeisen 20 vuoden ajalta, ja nyt se on taas varmaan toisen kerran sama seuraavat 20 vuotta ilman mitään hämärää taustoissani, enkä käytä mitään pikaviestinsovelluksia.

    Mitä nykyään tuossa PayPalissa voi tehdä talletuksen sama mitä noilla 5€ minimi ilman rekkausta vaativilla nettikasinoilla, ja joillain muillakin enimmäkseen Maltalla juridisesti sijaitsevilla nettipelikasinoilla ja vedonlyöntiyhtiöillä, niin Trustlyn kautta, niin Suomessa on käsittääkseni joku pankki kieltänyt Trustly -tilisiirrot, mitä olen selvittänyt, että se maksun vastaanottava organisaatio saa nähtävilleen ja saataville avoimesti sen maksun suorittajan tiliotteen siitä tilistä, mitä siinä talletuksen tai depositin yhteydessä valitsee niistä tileistä, joita on siinä pankissa, jonka on valinnut maksuliikenteen oman kotikäyttelytilin pankin osalta täällä Suomessa. Itse toistaiseksi voin vapaasti hyödyntää Trustly -maksua kansainvälisesti enkä välitä yksityisyydensuojastani siltä osin.

    Mitä enimmäkseen eri nettikasinoissa maailmalla olen maksanut tolla Trustylla, muutamia on, missä pelaan palaavana asiakkaana säännöllisest missä tuo Trusty on Suomen verkkopankkimaksujen osalta deposit-vaihtoehtona, niin olen myös tunnistautunut niihin tarvittavine varmisteineen lähettänyt tarvittavat dokumentit jopa sähköpostise, niin kaikista tulee kotiutukset muutaman pankkipäivän viivellä siitä, mitä widthdraw:ini on käsitelty. Tosin selviän myös niiden ainoastaan englanninkielisistä live-asiakastuki-chateista ilman valmistautumisaikaa, jos koen tarvetta, että tarvitsen asiakastuen apua, ja en epäröi ottaa yhteyttä niihin. En toimi netissä oikotuulena enkä minkään kääntäjä-pluginien varassa saati koskaan niitä käytä ollenkaan.

    Niin tuore tapaus tuo PayPal-rekkaus itselleni on, että muistaakseni siinä rekisteöinti-lomakkeessa oli eri kentät, mihin pystyi syöttämään koti/työ/matkapuhelin, eli yksi kenttä ihan luonnollistakin, mitä suomalaisilla palveluntarjoajillakin on vielä nykyään, että ainoastaan yhden matkapuhelinnumeron voi syöttää rekisteröintilomakkeessa palelun käytön aloittamisen aikaan rekisteröitymisvaiheessa. Se on ihan hyvä, mitä ne on tottakai loppuun saakka validoituja ton tason firmoissa.

    Maanantai tässä ylihuomenna seuraava "Business Day", miten tuo toimistoaika 10.00-16/18.00 menee suomen aikaan GMT +2, mitä tuo 8.00 ilmoitettu Greenwich Mean Time, niin Suomen aikavyöhykkeen huomoiden 10:stä eteenpäin. Business Day on maantaista perjantaihin 8.00-16.00 yleensä se virastoaika = business day virallisessa liike-slangissa.

    Puhelin on keksitty, ja pitää olla myös valmis hoitamaan asioita niissä palveluiden maissa, mitä käyttää, vaikka tekniikan osalta tällä koneella pystyy hoitamaan yli maantieteellisten rajojen asioita osittain, tässä nyt yksi, missä pitää ihan asiat hoitaa puhelimitse, olen saanut ymmärtä. Ei se ole ongelma, mitä alun perin olen hyväksynyt ja tehnyt itsenäisesti tietoisen valinnan, että käytän mielelläni tuota palvelua, vaikka sen Headquarter sijaitsee Californiassa juuret Amerikan Yhdysvalloissa. PayPal onneksi laajentunut myös Eu-alueelle jo pitkän aikaa sitten, ja itse mitä aloin käyttämään sitä, niin oli jo olemassa lokalisoitu suomi-jaosto ainakin osittain julkisivuviestinnän osalta ja Suomen viestintäviraston hallinnoin aikana .fi -domaini, mitä ne myöhemmin vasta vapautunut yksityisille verkkoisännille.

    Mä soitan sinne maanantina aamulla, asia tulee hoidetuksi.

    Voin sitten kertoa seuraavan puhelinlaskun saapumisen jälkeen, mitä se velotti.
     
  6. bluesmood

    bluesmood Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.11.2013
    Viestejä:
    494
    Saadut tykkäykset:
    31
    Mä nyt soitin tuonne 0972522416 ja asia tuli kuntoon!

    Varmaan ihan kotimaan hintainen puhelu, mitä puhelimen ruudulla oli ihan "Helsinki", ja asiakaspalvelu oli täysin englannin kielinen.

    Siinä aluksi ilmoitettiin sama lakisääteinen, mitä Suomessakin pankkeihin, kun soittaa, että nauhoittavat puhelut koulutustarkoituksia varten, ja sitten alkoi musiikki soimaan, ja sitten automaatti kertoi keskimääräisen jonotusajan.

    Jonotin noin 3 minuuttia, ja sitten ystävällinen naishenkilo livepuheluchat kesti vajaa 10 minuuttia ja lukuisten tarkistusten jälkeen, mitään ongelmia ollut, asia tuli korjatuksi täysin ja molemmin puolin tuntui viestintä lopussa olevan positiivissävyistä kaiken kaikkiaan.

    Jos siellä on puhelinnumero vanhentunut, tämä on käsittääkseni ainut ratkaisu hoitaa tuo asia ajan tasalle, että taas toimii vanhaan malliin normaalisti, positiivinen asiakaspalvelukokemus kaikkineen lainkaan mitään ongelmia ollut!
     
  7. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Jos puhelinperustainen kaksivaiheinen tunnistautuminen on ollut käytössä muissakin palveluissa, kannattaa nekin tarkistaa kuntoon. Periaatteessa on mahdollista, että voi menettää tilinsä palveluihin siinä tilanteessa, kun vanha numero siirtyy käyttöön jollekin muulle (joka siis jatkossa saa ne viestit), jolla on pahat aikeet. En tiedä miten pitkää karenssia operaattorit pitää numeroilleen. Eli ennen kuin antavat eteenpäin uudelle asiakkaalle.

    Kannattaa ylipäänsä käyttää jotain muuta todentautumismenetelmää kuin puhelinnumeroa, jos vain mahdollista. Toki on niinkin, että se toinen vaihe tunnistautumisessa on parempi keinolla millä hyvänsä kuin ettei sitä ole.
     
  8. bluesmood

    bluesmood Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.11.2013
    Viestejä:
    494
    Saadut tykkäykset:
    31
    Olen käsittänyt tuon samalla tavalla itsekin ajat sitten.

    Tuo PayPal on ainoa, missä noin on ja Google nyt tottakai toinen oli, mutta tuo on ainut, mikä oli noista Googlen ulkopuolisista, mitä käytän ja missä on tuo toisen vaiheen puhelintunnistautuminen, koska se on vahemvempi, ja nyt sekin on korjattu.

    I'm fine, kaikki kunnossa!