Onkyo HQV Vida VHD1900 vihreä ruutu

Keskustelu osiossa 'Videoprosessorit' , aloittajana sakuvee, 17.03.2012.

  1. sakuvee

    sakuvee New Member

    Liittynyt:
    14.02.2006
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hommasin Onkyon kotiteatterivahvarin kun en raaskinut investoida erilliseen videoprosessoriin. Siitä löytyy HQV Vida VHD1900 -kuvankäsittelypiiri ja Marvell Qdeo -skaalain joten kaksi kärpästä yhdellä iskulla JES! .. tai sitten ei.

    Kokoonpanoni on seuraava.

    A/V-lähteet:
    - xbox 360
    - wbox hd
    - HTPC (nvidia GT220)

    Vahvari:
    - Onkyo TX-NR5009
    - lähteet kytketty HDMI:llä vahvariin

    Monitori:
    - Planar PD-470
    - Gefen HDMI 1.3 extender (http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=8081)
    - noin 15-20m CAT6-kaapelia HDMI:n siirtoon

    On päiviä jolloin kokoonpano pelittää hyvin eikä Onkyo näytä vihreää ruutua, sitten taas päiviä jolloin vihreätä ruutua pukkaa vähän liikaa meikäläisen makuun. Useinmiten vihertää digiboksin kanssa, varsin harvoin muiden laitteiden.

    Jotenkin toi vihreä ruutu liittyy kuvan käsittelyyn (Resolution Error huutelee vahvarin oma pikkunäyttö).

    Osaisikohan joku vinkata mitä lähteä korjaamaan?

    Kaikissa himmeleissä on tuoreimmat saatavilla olevat ohjelmistot.

    P.S. Toinenkin asia hiertää: digiboksissa on tarjolla resoluutioksi "Alkup." ja "Autom." 576p, 720p ja 1080i lisäksi. Onko kukaan saanut niitä toimimaan? Meinaan vaan että jos valitsen Alkup. tai Autom. pukkaa boksi 1080i:tä vahvarille vaikka luulisi että jompikumpi antaisi lähetyksen resoluution sellaisenaan ulos.
     
  2. sakuvee

    sakuvee New Member

    Liittynyt:
    14.02.2006
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näköjään Onkyolta oli tullut firmware-päivitys kaksi päivää sitten (versio 1071-0600-0210-5103) joka korjasi virheän ruudun ongelman.

    Digiboksin "Alkup." -asetus osaa näköjään vaihtaa output-resoluutiota 720p ja 1080i välillä mutta kaikki 576i/p skaalautuu 1080i:ksi.

    Welho ei suostunut moista "ongelmaa" tutkimaan joten lykkäsin valmistajalle kyselyn. Veikkaan että eivät sielläkään jaksa vastailla..