Onko järkevä päivitys?(audio pro image --> Black diamond))

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana _Lore_, 19.02.2011.

  1. _Lore_

    _Lore_ Guest Guest

    Liittynyt:
    10.11.2010
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyisyisin viisaammilta..

    Minulla on tällä hetkellä etukaiuttimina vanhat kunnon Audio Pro Black Diamond V1 -kaiuttimet, sekä keskikaiuttimena on tällä hetkellä Audio Pro Image 21, jonka olen harkinnut päivittää Audio Pro Black Vector V1 -kauittimella, onko tässä mitään järkeä?

    Takakaiuttimina minulla on mahdollisuus käyttää myös Audio Pro Black Diamond V1 -kaiuttimia, mutta tällä hetkellä takana Audio Pro Image 40 -kaiuttimet kiinni, olisiko nämä syytä vaihtaa isompiin Black -kaiuttimiin, jotta äänen "harmonia" olisi jollakin ihanteellinen?

    Vahvistimena toimii Harman/Kardon AVR-260. Kiitos jos alustavasti vastauksista.
     
  2. Maxi

    Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.04.2002
    Viestejä:
    2 626
    Saadut tykkäykset:
    10
    Perussääntö lienee, että setissä kaikkien kaiuttimien olisi hyvä olla samanlaisia. Jos tuosta nyt pitää kompromissia niin silloin puhutaan ainakin saman sävyisistä kaiuttimista etukaiuttimet/takakaiuttimet -jaolla. Jos waffi on kyvykäs niin mahdollisia sointueroja voi jonkin verran kompensoida waffin EQ:lla. Kätevimmin tämä tapahtuu jos waffi osaa itse tehtä tuon malliin "autoasennus", jolloin laite osaa itse tunnistaa kajarien etäisyydet, voimakkuserot ja taajuuskäppyrät.

    Summa summarun: ainakin tuon etukaiuttimen vaihtaisin samaa sarjaa olevaksi, myös siksi koska leffoissa etukaiuttimissa tapahtuu se suurin elämöinti