Mikki ja kuulokkeet mikserin läpi tietokoneelle

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana CyberAntti, 08.02.2021.

  1. CyberAntti

    CyberAntti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.12.2003
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pitipä pyyhkäistä pölyt sitten tämänkin tilin päältä. Mulla on behringerin xenyx502usb-mikseri. Tavoitteena olis saada mun konkkamikki ja kuulokkeet/kaiuttimet toimimaan pelatessa ja discordeillessa. Mikki on XLR:llä kiinni mikserissä ja kuulokkeet on mikserin phones-liitännässä. Tiedonsiirto tietokoneen ja mikserin välillä tapahtuu tällä hetkellä kokonaan usb:n kautta.

    Nettipuheluissa ongelma on että mikserin 'usb to main mix'-namiskalla voi valita että kuuluuko oma ääni muille vai muiden ääni mulle. Erilaisia line in-line out -hässäköitä oon kans kokeillu mikserin ja pc:n välille mutta parempaa tulosta en oo millään saanu. Aiemmin mun on ollu kuulokkeet vaan suoraan tietokoneessa kiinni mutta nyt tuli joku suonenveto ja tekis mieli saada kuulokkeetkin ton mikserin läpi että sais äänenvoimakkuuksia helpommin säädettyä.

    Mites nää vehkeet pitäis kytkeä että sais äänet toimimaan niinkun mää haluaisin? Tietokoneesta löytyy vaan spk out, line in ja mic in.

    Thänks kaikille jo etukäteen.
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. CyberAntti

    CyberAntti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.12.2003
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jahas, täytyypi vastata omaan kysymykseen.

    Ajattelemani setup ei tällä mikseri/usb-äänikortilla ole mahdollinen. Tämä Xenyx vastaanottaa mielellään monta kanavaa ja mikserin sisällä kyllä kaikkien kanavien muokkaaminen toimii moitteettomasti niin kuin pitää. Ulos tulee kuitenkin vain stereoääni, jolloin erillisiä kanavia ei pysty poimimaan signaalista eri käyttötarkoituksiin.

    Pitääpi siis hommata mikille oma usb-interface.