Mediatoistin BD-asemalla, 802.1n:llä, kiintolevyllä?

Keskustelu osiossa 'Mediatoistimet' , aloittajana Makis, 03.07.2011.

  1. Makis

    Makis Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    536
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä suositeltavia vaihtoehtoja löytyy, joissa on (tai joihin voi asentaa) Blu-Ray-aseman (ja tietysti osaa näyttää valikot jnpp, eli voisi korvata perus-BD-soittimen), sisältää 802.1n:n mukaisen langattoman sovittimen ja tukee minimissään 1TB (mieluummin vähintään 2TB) edestä levytilaa (ja mitä enemmän, sen parempi)?

    Pitäisi tukea verkossa olevia .iso-fileitä tekstityksineen. Formaattituki ei muuten ole niin kriittinen, nämä vekottimet taitavat kaikki tukea aivan riittävän montaa eri formaattia.

    Vaihtoehtoja kyllä tuntuu pienellä etsikelyllä löytyvän, vähän liiankin kanssa. Mm. Popcornin joku malli ja EGreat.

    Alkaa XBMC, DLNA ym. viritykset pikkuisen rasittaa, kun jokaisen kanssa on omat säätönsä, eikä mikään homma toimi ihan kunnolla (tai vaatii liikaa virittämistä). Ainakaan tuon Sonyn BD-S370:n kanssa DLNA on niin ärsyttävää väkertämistä, että ajattelin heittää sillä vesilintua...
     
  2. Makis

    Makis Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    536
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lueskelin muutaman BD-aseman omaavan laitteen testit, ja näyttää, että noiden käytettävyys ei ole lähelläkään stand alone-laitetta, eli tuon vaatimuksen taidan pudottaa. Donglella näyttää irtoavan 802.1n ainakin muutamiin laitteisiin, mutta miten noiden toimivuus? Esimerkiksi Popcorn Hour WN-150 näyttää siltä, että siinä ei ole kunnon antennia.

    --> Mediatoistin, joka toistaa ISO:t, mielellään tukee BD-menuja (jos päädyn BD-leffoja rippaamaan) ja johon saa 2+ TB SATA-levyn kiinni. Ja tärkeimpänä siinä ei ole epämääräisiä tai muitakaan ongelmia. Popparin A-210 ainakin täyttää muut ruksit, mutta kannattaako muita vaihtoehtoja tarkistaa? Tietysti eSata-liitinkin ajaa hätätilassa (=muuten paras ratkaisu) tuon tilantarpeen, vaikka kalliimpaa tallennustilaa onkin.
     
  3. JaniH

    JaniH Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.08.2000
    Viestejä:
    6 723
    Saadut tykkäykset:
    15
    HDI:ltä löytyy sopivia malleja, näytti yksi olevan tuolla myyntipalstallakin kaupan. Langattoman verkon toimivuudesta en tosin osaa sanoa.
     
  4. Makis

    Makis Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    536
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten noiden toimivuus, siis onko jotain tökkimistä, käytettävyysongelmia ym, joita ei välttämättä mainosmateriaalista (tai testeissä) löydy? Näyttävät kyllä speksien puolesta kiinnostavilta laitteilta, ei siinä mitään.
     
  5. Arttu78

    Arttu78 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.04.2005
    Viestejä:
    2 452
    Saadut tykkäykset:
    85
    Kauppaketjussa on tosiaan myynnissä Dune BD Prime 3.0. Itselläni sellainen on kotiteatterissa, mutta minua on jo pitkään himottanut hankkia toinen olohuoneeseen... Odottaisinko hankinnan kanssa vielä siihen asti kunnes saan langallisen verkon laajennettua olkkariin asti vai pitäisikö tästä lähteä kilvoittelemaan... ;)
     
  6. Makis

    Makis Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    536
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli muuten yleisesti noista soittimista mieleen, että jos niille tarjoaa ISO:a, niin lataavatko ne sen kuin normaalin DVD:n, eli esimerkiksi valikko toimii normaalisti? Joillakin softilla olen saanut sen valikkorakenteen (VIDEO_TS ja AUDIO_TS) josta pitäisi valita se oikea tiedosto...

    Arttu, pistin kyselyä myyjälle tuosta, ihan vain varoituksena :) Ihan 100% varma en vielä ostosta ole, mutta vielä en ole löytänyt vertailuista laitteesta sellaista vikaa, mikä kaataisi oston. Nyt voit siis haukkua ja kertoa kaikki löytämäsi viat :naminami:
     
  7. Makis

    Makis Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    536
    Saadut tykkäykset:
    0
    OK, alan kallistua joko tuohon myynnissä olevaan laitteeseen tai sitten Popcorn Hour A-210:een. Juttuja lukiessa on tullut tunne, että stand-alone BD on kuitenkin pidettävä hyllyssä, joten tuon BD:n hyöty pienenee olennaisesti (hyötyä siitä edelleen olisi, sillä HDMI-paikkoja on vahvistimessa rajallisesti).

    Mitäs hyviä ja huonoja puolia noissa on?

    PCH:ssa ainakin se, että se syö 3.5" levyjä (2TB 50€ vs. 1TB > 100€).

    WD Live Hub olisi muuten ollut vahva vaihtoehto, mutta siinä ei näytä olevan ISO-tukea.
     
  8. Arttu78

    Arttu78 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.04.2005
    Viestejä:
    2 452
    Saadut tykkäykset:
    85
    Ei tarvitse ISO:sta alkaa valikkorakennetta selailemaan. Myös DVD ja Blu-ray valikkorakenteeseen ripatun leffakansion kohdalla voi valita joko play tai open. Open avaa kansion, play alkaa pyörittämään itse mediaa. Omissa ripeissäni olen säilyttänyt vain leffaosan, joten play:n painamisella alkaa suoraan itse leffa pyörimään.

    Posti oli tuonut laskuja laatikon täydeltä, joten minä skippaan vielä tällä kertaa. Ei minulla ole tuosta mitään pahaa sanottavaa, hyvä laite.

    edit.
    Paitsi että Blu-ray kiekkojen pyörittämisessä oli jollain firmiksellä ongelmaa. En kuitenkaan ole piitkään aikaan käyttänyt optista mediaa...
     
  9. hatih

    hatih Guest Guest

    Liittynyt:
    01.01.2007
    Viestejä:
    170
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kun minä eräänkin telkkarisarjan katsoin niin että rippasin levyt NASsille ISO-imageksi ja toistin Playon!HD Minillä niin ainoa puute oli se ettei tuossa ole nappulaa jolla pääsee dvd-menun juureen, kun jakso loppui niin piti kelata lopputekstien loppuun että pääsi takaisin menuun josta pääsi valitsemaan seuraavan jakson.

    Minä en voi tuon Playon!HD:n käytöstä mediatoistimena liikoja kertoa koska minulla käytännössä sen ainoa tehtävä on digi-tv tallenteiden toisto. Siinä käytössä se on toiminut minulla hyvin, ainoa parantamisen aihe on se että varsinaiseen tallenteet sisältävään kansioon päästäkseen joutuu selaamaan tarpeettoman monen valikon kautta. Minua ei ole haitannut mutta en ihmettele että joitain haittaa, varsinkin kun tuossa voi tehdä "shortcutin" joka sitten ei olekkaan mikään "shortcut" vaan "auto login".

    Ensimmäisen version kaukosäädinkään ei ole paras mahdollinen mutta se on muuttunut kakkosversioon ja ainakin jonkun arvostelun kuvien perusteella se näyttää kertaluokkaa paremmalta.
     
  10. Makis

    Makis Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    536
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin, kohta olen Dunen onnellinen omistaja, joten kiitokset kaikille vinkeistä!
     
  11. Makis

    Makis Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    536
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vajaan viikon testin jälkeen voin sanoa, että Dune on aika tavalla sitä, mitä halusinkin (langaton yhteys vaatisi vielä lisäpalikan oston). yaDIS 2:sen tuo vaati (Zappiti ajaisi varmaan saman asian, vaimo vain tykkäsi tuosta enemmän) ja sen kanssa meni muutama hetki, ennen kuin tajusin, miten muutama juttu tehdään.