Lisäravinteiden tilaaminen?

Keskustelu osiossa 'Terveys & hyvinvointi' , aloittajana 71 dB, 05.03.2020.

  1. latexii

    latexii Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    3 192
    Saadut tykkäykset:
    592
    Omalta kannaltani oli turhaa vetää jokainen vitsku erikseen. Tosin monivitskuja menee "vaan" joka toinen päivä.. Mm. magnesiumia, D-vitaa, C-vitaa taas menee jokapvä.
     
  2. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Näinpä. Itselläkin ennen tuota yhdistelmätablettia oli 6-7 purkkia mistä jokaisesta syödä yksi pilleri. En toki sitä sano, että tarvitsin jokaista, joskin toki olin koonnut ko. vitamiinit suosituksista tai mitä on hyvä syödä erikseen tai esim. yhdessä toisen vitamiinin kanssa. Kieltämättä vähän työlästä oli.
     
  3. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Itse en uskaltaisi jatkuvasti syödä tällaista yhdistelmää ihan mututuntumalla.
    Jokainen omalla tavallaan...
     
  4. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Ei taidettu ihan mutusta puhua. Toki olen tutkinut asiaa ennen ostospäätöstä. Toki jos sille tielle haluaa lähteä, niin onnea vaan syödä mitään, jossa on täydellisenä faktana vain sitä mitä luulee tai toivoo siinä olevan ellei sitten puhuta oman kasvismaan tuotoksista. Jokainen omalla tavallaan todellakin... :)
     
  5. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    OK. Olet ilmeisesti lääkäri koulutukseltasi? Sitten ymmärrän.

    @ModeRoottori
    Sanoinko jo, että keskustelun otsikossa on typo?
    Ja miksi puhua vain ulkomailta tilattavista?
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2020
  6. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    En tainnut väittää niin. Toki kumarran analyysillesi ostamastani lisäravinteesta jos itse olet. Jos nyt lähdetään siitä oletuksesta ettet ole, niin ehkä se pointtini juuri oli, että on hyvin ironista sinänsä maallikkona kommentoida noinkin ehdottomasti asiaa, jos kuitenkaan itsekään tuskin juuri mitään suuhun pistämääsi sen tarkemmin tutkit. Kyllä, mahdollisuuteni varmistua ostamani lisäravinteen sisällöstä tai siitä, miten se sopii omiin tarpeisiini, on rajallinen, joskin olen kyllä ottanut huomioon asioita kuten tuotteen saaman palautteen, tuotteen merkin maineen ja rajatun tutkimusaineiston siitä, sisältävätkö merkin tuotteet luvatun pitoisuuden, sisältääkö tuote niitä ravinteita mitä haen jne.. Toki mainitsin myös aiemmin, että olen testauttanut tuotetta tovin käyttäneenä vereni ja testitulokset olivat optimaaliset. Ehkä se kysymys kuuluu, edelleen olettaen ettet ole itsekään lääkäri, että harrastatko sinä edes näin tarkkaa syyniä suuhun pistämissäsi asioissa, vaikka sitten ihan vaan ruokakaupan aineksia koskien (jotka tunnetusti sisältävät yhtä sun toista koskien säilyvyyttä, tuholaissuojaa jne.).
     
  7. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Ehkä jätän tämän tähän. Sinun perustelusi ovat tätä tasoa:
    "Tosiaan tutkitun valmisteen valitsin. Kouriintuntuvia etuja on ollut esim. korkeammat energiatasot, selvästi vähemmän sairastelua kuin ennen vitamiinien syömisen aloittamista ja esimerkiksi silmän kuivumisen loppuminen, kun aloin popsimaan merkin luteiinia."
    Hienoa, että voit paremmin. Jos Now Foodsin Adam on auttanut, niin kaikki on hyvin.

    Itse uskon tieteeseen ja tieteelliseen näyttöön.
     
    Viimeksi muokattu: 07.03.2020
  8. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Katselin iHerbistä monivitamiineja ja tunnetussa tuotteessa tuli vastaan ilmoitus "This product is unavailable in your region.". Tätä on siis ennen toimitettu Suomeen. Voisikohan olla joku tullitapaus rajoituksen taustalla?
     
  9. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Ehkä molemmat voimme tosiaan jättää tähän. Hyvä että noihin uskot ja toki tiettyyn pisteeseen asti itsekin mutta valitettavasti tässä käytännön maailmassa joudumme tekemään ratkaisuja, jopa sellaisia jotka koskevat niin kriittistä asiaa kuin mitä suuhun tungemme, joissa vaan emme yksinkertaisesti kemistin pakkiemme kanssa tee piiruntarkkoja tutkimuksia. Miksi näin? Yksi syy voi olla se, että meidän on vain välillä pakko luottaa siihen, että voimassaolevat standardit sekä niin kauppojen kuin yksilöiden valikoivuus suojelee meitä myrkyttämästä itseämme. Toivon mukaan et ole eri mieltä sillä jos olet, niin mahtaa olla monimutkainen elämä ravinnon suhteen.
     
    Viimeksi muokattu: 07.03.2020
  10. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Tuota ilmoitusta on tullut vastaan esim. puhtaan teepuuöljyn suhteen ihan merkkikohtaisestikin (ja puhutaan vielä Bestseller-listan kärjestä). Käytännössä siis merkin X teepuunöljy tulee Suomeen mut merkin Y ei, Iherbin sivujen mukaan. Tilanne on taas täysin toinen Vitacostin sivuilla, jossa kaikki tulee Suomeen. Uskoisin itse kyseessä olevan enemmän muuhun kuin itse sisältöön liittyvä asia. Onhan muissakin nettikaupoissa (varmasti tunnetuimmin täällä Saksan Amazonissa) tapauksia, joissa tiettyä merkkiä ei toimiteta Suomeen vaikka käytännössä vastaavaa tuotetta toiselta merkiltä toimitetaan.

    Ilmeisesti täällä on aloitettu Now Foods -ajojahti ellei jopa allekirjoittaneen ajojahti kun kaikkea epäillään. :D
     
  11. latexii

    latexii Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    3 192
    Saadut tykkäykset:
    592
    Erinäisiä Now Foodsin tuotteita menee täälläkin... Koirat haukkuu ja karavaani kulkee :). BTW toi Adam's Mens Multiple vaikuttaa fiksulle. Tarviipa ostaa seuraavaksi.
     
  12. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Täytyy tähän vielä kommentoida, koska @Make73 pohti laittoman tavaran tilaamista ulkomailta. Luin vasta äsken hänen kirjoituksensa. Ikävä tilanne hänellä, sympatiseeraan täysillä ja hänen asemassaan itse varmaan kokeilisin kaiken mahdollisen.

    Nyt sinä EtP vähättelet lainsäädäntöä ja laittoman kaman tilaajan riskiä. Työkaverini joutui kuulusteluun, koska hänelle tuli eräästä Baltian maasta lääkettä postitse. Hänellä oli resepti siihen lääkkeeseen. En voi tämän enempää kertoa.
    Nämä lääkerikokset eivät ole mitään lasten leikkiä. Jos minä olisin sinä, en vähättelisi asiaa. Sama koskee jäsentä @latexii.
     
    Viimeksi muokattu: 07.03.2020
    Make73 tykkää tästä.
  13. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Ei ollut tarkoitus vähätellä. Halusin vain rohkaista tiedostaen, että on ihmisiä, jotka syystä tai toisesta eivät uskalla tilata ulkomailta, varsinkaan EU:n ulkomailta, kokien siihen liittyvän erinäisiä ongelmia, mikä taas paljon tilaavien silmin voi tuntua hassulta. Kuten mainitsinkin, niin tullille on kyllä esimerkiksi viimeiset vuosi pari lähetetty lisäselvityksenä tilausvahvistusta, josta käy kyllä selväksi, että on Now Foodsia tilattu. Kieltämättä en ole edes ollut tietoinen, että tilaamalla viattomasti parhaiten myyviä vitamiinilisiä (ostetaanhan noita vastaavia kuitenkin apteekeista eikä yksittäinen kuluttaja taida huomioida sitä, että yhtäkkiä ulkomaan multivitassa voikin olla jotain laitonta) suosituilta sivustoilta voi johtaa vakaviin toimenpiteisiin. Toisaalta, sanotaanko näin, että jos minulle tulee seuraamuksia siitä niin taidan olla yksi tuhansista suomalaisista, jolle pitäisi myös tulla.

    Now Foods on iHerb- ja Vitacost -kaupoissa yleensä kategoriassa kuin kategoriassa parhaiten myyneiden merkkien joukossa, joten uskaltaisin arvuutella, että suuri osa ko. puljujen asiakkaista ko. merkkiä tilaa tai on tilannut.
     
    Viimeksi muokattu: 07.03.2020
  14. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    TheRealThing kertoi sinulle laittomien aineiden tilauksesta. Siitä tämä keskustelu lähti. Hän kertoi jopa aineen, jota tilaat.
    Et näköjään vieläkään ymmärrä asiaa. Kehotat ihmisiä laittomuuksiin.
     
  15. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Ymmärrän yskän ja se on minun asiani. Tarkoitukseni oli vain yleisesti sanoa, ettei pidä pelätä tilata Iherbiltä tai Vitacostilta (alunperinhän tässä oikaisin sitä, että rapakon takaa irtoaa näitä halvemmalla kuin euroopasta, mutta sitten alkoi tämä kummallinen saivartelu). Jos nyt et muuten saa mielihyvää asiaan, niin kehoitan nyt yleisesti ihmisiä tarkistamaan mainitun lääkelistan ja kiinnittämään huomiota löytyykö siitä mitään sellaista, mitä saattaisitte tilata Iherbiltä tai Vitacostilta. Mikäli tällaista löytyy, niin älkää missään nimessä tilatko. Sitä en sinänsä ymmärrä sitten, miksi otat näinkin vahvaa roolia tässä, kun ehkä sinulle tästä ja muista vastaavista ketjuissa erottuu, ettei taida paljon kaltaisiasi näistä löytyä. Hienoa että ylläpidät lakia mutta tässä nyt kuitenkin silti tilataan vaan ihan vitamiineja, niitä samoja mitä apteekista saa mahd. pienillä eroilla.
     
  16. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Jos haluat keskustella vain tilaamisesta, miksi et jatkanut tuolla?
    https://www.dvdplaza.fi/threads/iherb-com.87340/page-6
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2020
  17. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Kiitos :)
    Poistin kuitenkin viestini, emmin alun pitäen avaudunko asiasta tänne vai en...tulin toisiin ajatuksiin.

    Kyse siis 3,5-Diiodo-L-Thyronine aineesta eli synteettisestä T2 hormonista.
    Tarkoitus sairaudenhoito.
    Pistin Fimealle uuden sähköpostin ja pyysin selkeää vastausta onko laillista vai laitonta.
     
  18. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Otin kantaa tulliketjuun ketjun aiheeseen liittyen. Minulta kysyttiin tarkennusta OT:nä ja siihen vastasin. Tästä lähti käyntiin ketju, jossa muut jatkoivat OT:tä ja minä vain vastasin, koska en toisaalta kokenut asiakseni alkaa muiden sitaatteja/kommentteja siirtämään eri ketjuun, jossa sitten niihin vastaisin. Toisin sanoen, en kysynyt, en irrallisesti kirjoittanut, vaan vastasin OT:hen. Haluatko vielä jostain syyttää minua?
     
  19. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    En halua syyttää. Jatketaan iHerb-ketjussa.
    Tiedoksi myös @ModeRoottori.
     
  20. latexii

    latexii Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    3 192
    Saadut tykkäykset:
    592
    On se hyvä että on näin tarkka palstapoliisi täällä lauantai-iltana :D.. Ettei erehdy tilamaan liian vahvaa c-vitamiinia ja saamaan vaikkapa syyttämättä jättämispäätöstä tämän vuoksi.