Langalliset sankakuulokkeet max 50 €?

Keskustelu osiossa 'Kuulokkeet sekä muut audiolaitteet' , aloittajana JH1, 07.12.2016.

  1. JH1

    JH1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.01.2003
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    2
    Onko olemassa mitään siedettävä-äänisiä kuulokkeita tässä hintaluokassa? Nykyiset ovat Koss Porta Pro Classic ja ihmettelen miksi noita kehutaan niin kovasti.

    Tulee pukinkonttiin vaimon nimellä varustettuna eikä tässä hirveästi ehdi tutkimaan vaihtoehtoja. Liikuntakäyttöön tulossa.
     
  2. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 187
    Saadut tykkäykset:
    1 327
    Onko pakko olla langalliset?

    Nimittäin, kun se Bluetooth löytyy jokaisesta nykykännykästä ja jos vaimo ei osaa itse sitä yhdistää, niin riittää, että kuulokkeet kerran parittaa kännykkään ja sen jälkeen aina, kun kuulokkeiden napista kuulokkeet laittaa päälle, niin ne ottavat automaattisesti yhteyden puhelimeen.

    Itse olen vuoden käyttänyt näitä kuulokkeita http://cdon.fi/kodin-elektroniikka/sony-headset-bt-stereo-sbh60-musta-p28578455
    Noita oli joskus myös valkoisenakin saatavilla. Todella hyvä äänenlaatu, pysyvät hyvin päässä, volumenapit ovat helppokäyttöiset vaikka juostessakin ja akkukestoa riittää vaikka muille jakaa. Ja mikä tärkeintä nuo ovat myös hyvät päässä.
    Cdonissa on tuota valkoisenakin ollut, mutta nyt löysin vain tuon mustan mallin. Hintaansa nähden todella hyvät kuulokkeet ja näyttää nyt olevan vielä tarjouksessakin. Olen viime vuosina useita eri kuulokkeita kokeillut hiihtäessä/juostessa/salilla ja nuo ovat ylivoimaisesti parhaimmat olleet.

    Arvosteluissa pääsääntöisesti vain kehutaan kuulokkeita ja en edes muista yhdestäkään testistä oikeasti negatiivista juttua.

    http://www.gizmobolt.com/2015/02/15/review-sony-sbh60-bluetooth-stereo-headset-hands/

    edit: kestävyydestä sen verran, että tänä talvena ja viime talvena olen myös vähän kovemmilla pakkasilla noita pitänyt (noin -15 astetta) juostessa ja hiihtäessä. Pari päivää sitten olivat saaneet kivan huurukerroksen uloshengitysilman jäätyessä metalliosiin. Hyvin kuitenkin ovat toimineet ja pakkanen ei näytä akkukestoakaan haittaavan. iPhone ehti 1,5 tunnin lenkin aikana sammua (40% oli akkua kun lähdin juoksemaan) ihan vain pakkasen vuoksi (sisällä kun puhelin lämpesi ja laitoin sen päälle, niin 30% oli akkua jäljellä), mikä taisi vaikuttaa siihen, miten puhelin näkee akun varaustilanteen. Vaikka voisi kuvitella, että pienet kuulokkeet eivät pakkasta kestäisi, niin mitään ongelmia ei ole ollut.
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2016
  3. JH1

    JH1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.01.2003
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kiitos. Ajattelin sijoittaa tuonkin rahan langattoman tekniikan sijaan äänenlaatuun, siksi langalliset kuulokkeet.
    Lumiassa tosin löytyisi aptX-version Bluetooth eli äänenlaatu olisi melkoisen hyvä, mutta löytyyhän myös USB-porttiin tökättäviä kuulokkeita ja kuulokevahvistimia, jotka nekin pelittävät. Tuo viimeisin olisi äänenlaadun kannalta paras vaihtoehto.
     
  4. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Itse ostaisin liikuntakäyttöön vain ja ainoastaan langattomat. Liikkuessa piuhan aiheuttama rahina on raivostuttavaa. Liikuntakäytössä ei myöskään ole mitään merkitystä huippuäänenlaadulla.

    Oma valintani liikuntakäyttöön oli JBL Reflect Mini BT. Pysyy hyvin korvissa ja itse asiassa pieni hikeentyminen vain parantaa istuvuutta. Akku kestää riittävästi ja äänenlaatu on riittävä liikuntaan ja ulkotiloihin. Siitäkin huolimatta, ettei iPhone tue aptX-ominaisuutta. Itse maksoin noista tarjouksessa muistaakseni 69,xx euroa.

    Jos tässä joka tapauksessa ollaan liikkeellä 50 euron hintaluokassa, niin sillä ei varsinaisesti mitään hifi-luokkaa havitellakaan.
     
  5. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 187
    Saadut tykkäykset:
    1 327
    Kuten TheRealThingkin totesi, niin jos alle 50e hintaluokassa mennään, niin tuskin silloin kannattaa äänenlaatu edellä mennä. Mutta Sonyn normaali hinta on kuitenkin tuolla 70-90 euron luokassa, joten tarjouksesta sen näyttäisi nyt saavat kuitenkin tuohon haluamaasi hintaluokkaan. Äänenlaatukin kuulokkeissa on oikeasti hyvä. Jopa todella hyvä.

    TheRealThingin mainitseman JBL:t ovat varmasti myös hyvä valinta ja siinä mielessä hyvä, että ne tuotiin esille, koska ne ovat nappikuulokkeet. Toiset vannovat niiden nimeen, mutta itse en niistä niin tykkää. Kuitenkin hyvä, että erilaisia vaihtoehtoja on olemassa.

    Itse en kauheati aptX:n varaan laskisi. Sen toimivuus oikeasti voi olla vähän niin ja näin ja vaikka sitä tukisi molemmat laitteet, niin ongelmatonta sen käyttö ei ole. High end -kuulokkeiden kanssa ehdottomasti se on tarpeellinen, jos joku Bluetoothia semmoisissa käyttää. Urheilukäytössä taas sen hyöty on vähän niin ja näin. En usko, että tavis huomaa Spotifyn kautta bluetooth kuulokkeilla mitään eroa oli aptX:ää tai ei, jos kuulokkeita lenkkeillessä käyttää.

    Niin joo, nuo Sonyt saa myös johdolla kiinni, joten Bluetoothia ei ole pakko käyttää. Tosin, jos langalliset haluaa, niin sitten kannattanee sijoittaa pelkästään langallisiin.