Laitteistoa uuteen kotiteatteriin

Keskustelu osiossa 'Yleistä' , aloittajana Pyöveli, 02.12.2011.

  1. Pyöveli

    Pyöveli Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.11.2004
    Viestejä:
    140
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pahoittelut ensiksi jos on väärällä alueella.

    Olen tuossa hankkimassa uuteen kotiteatteriin laitteistoa ja kaikki vanhat ajattelin kiikuttaa kakkosvermeiksi muualle. Eli olen tässä tutkiskellut nettiä ja myyjiä ja olen kallistumassa seuraavanlaisen settiin:

    Viritinvahvistin: Denon AVR-1912
    Tykki: Epson EH-TW3200
    Kaiuttimet: 5 x Usher S520 II

    Ilmeisestikin kyseinen setti vaatisi seurakseen Subwooferin, eli olisiko esimerkiksi Mareksin myymä: SVS SB12-NSD sopiva Ushereiden seuraksi vai onko samaan hintaluokkaan tarjolla jotain parempaa. Lähinnä epäilys on se, että riittääkö näissä puhtia elokuvakäyttöön riittävästi.

    Leffat on tarkoitus tuottaa tykille joko Blue-Raylta (PS3) tai mediasoittimelta (HDMI:n kautta). Pelikonsoleina löytyy PS3 ja X360.

    Ajatus on remontoida n.18m2 tila kotiteatteriksi ja tämän takia ajattelin laittaa samalla kalustonkin uusiksi. Käyttö tulee olemaan hyvinkin pitkälti leffoja ja pelikonsolipelaamista - musiikkia ei tilassa erikseen kuunnella kuin poikkeustapauksessa. Eli onko Usherit tällaiseen leffa- ja pelikäyttöön turhan "laadukkaat" ja halvemmatkin purkit riittäisivät vai...? Onko myös turha hankkia takatehosteiksi Usherit eli kannattaisiko olla pihi ja hankkia sinne edukkaammat pöntöt? Vai tulenko katumaan moista ehkä myöhemmin?

    laitteistobudjetiksi olen kaavaillut maksimissaan 3500€ jolla pitäisi saada siis viritinvahvistin, tykki ja 5.1 kaiutinsetti. Tuo yllämainittu menisi suurinpiirtein kategoriaan, kaiutintelineet ja tykkiteline menee budjetin ulkopuolela (toki ehdotuksia hyvistä ja halvoista saa antaa)
     
  2. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    -eiköhän tuo Denon ole hyvä vaffi, minulla ainakin on ollut pari Denonia ja hyviä ovat olleet. Täällä Plazalla on tuosta juttua.
    -Epsonista myöskin on täällä juttua, itselläni tuota ei ole.
    -Usherit minulla on 2. setissä ja hyvät ovat, hyviä värejäkin löytyy. Laita vaan kaikki tuota. Näistäkin on juttua täällä, kannattaa lukea!
    -tuo suputinkin on taattua laatua tietojeni mukaan. Itselläni on joku 15" vanha Velodyne. Sekin on ihan OK.
     
  3. Silenssi

    Silenssi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.05.2009
    Viestejä:
    331
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselle on samainen Denoni tulossa. Pitäisi olla hintaluokan parhaimmistoa.

    Ymmärtääkseni SVS:n subeista nuo SB mallit jäävät PB ja PC mallien jalkoihin. Jos tila vaan sallii kannattaisi panostaa 150€ lisää PB tai PC malliin. Niistä 60€ päässä on sitten Monolith, joka on myös varteen otettava vaihtoehto. Itselle on varmaankin tulossa jossain vaiheessa joku noista kolmesta viimeisimmästä.
     
  4. Pyöveli

    Pyöveli Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.11.2004
    Viestejä:
    140
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näillä näkymin olen nyt sitten päätymässä SVS PB12-NSD DSP tai SVS PC12-NSD DSP malliin. Ilmeisesti eroa ei taida olla noilla muualla kuin rakenteessa. Toinen on putki-mallinen - toinen perinteinen. Harmillista kun tuon putkimallin sijoittaminen on hankalaa - ainakin sinne etuosaan...