Kumpi Samsung 46C755 vai 46C7705 ???

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana eXtreme, 09.05.2010.

  1. eXtreme

    eXtreme Guest Guest

    Liittynyt:
    18.12.2004
    Viestejä:
    47
    Saadut tykkäykset:
    0
    Uus töllö pitäis saara ja olen ajatellut 46" ja LCD:tä . Jotenkin tuo Sampan Ultra Clean paneli mielyttää silmää ja oishan toi 3D lisä ihan hyvä optio, kunhan se ei vaan huononna 2D kuvaa millään lailla.

    Joten nuo Samsung 46C755 ja 46C7705 on jääny mieleen, mutta että kumpi?

    Itse kun en hirveesti nää ero kuvanlaadussa onko saman panelin takana normi valaistus tai LED- edge.

    Onko tuosta LED- edge mallista mitään etua mistä kantsis maksaa?
     
  2. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 669
    Saadut tykkäykset:
    179
    Edellisten B-sarjalaisten kanssa se meni niin, että B755 oli parempi hankinta kuin B7070. CNET muun muassa arvioi B755:n kuvanlaadun hitusen paremmaksi kuin EdgeLED-mallin, B7070:n. Tämän lisäksi mutu-tuntumalta noissa EdgeLED-malleissa oli todennäköisempi taipumus valovuodolle. Toki nuo EdgeLED:t ovat ohuen ohuita, mutta noin periaatteen kannalta on järkevämpää valita useita satoja euroja halvempi malli, jossa on hitusen parempi kuva ja pienempi taipumus valovuodolle. Rehellisyyden nimissä uskoisin tosin monen päätyneen EdgeLED-malliin enemmän Samsungin ja sitä myyneen liikkeen markkinakikkojen takia kuin sen takia, että he olivat tehneet vertailua ja teknisistä syistä päätyneet juuri EdgeLED:iin.

    Näistä C-sarjan malleista en tiedä; halusin vain tuoda ilmi B-sarjan tilanteen, jos siitä jotain voit hyödyntää C-sarjaa katsoessasi. Epäilemättä C-sarjan EdgeLED-malleissa ollaan otettu askel eteenpäin. Toisaalta käsittääkseni se valovuoto-ongelma (joka toki kaikissa LCD-malleissa voi olla, mutta joka toisaalta tunnetusti esiintyy herkemmin tietyissä malleissa) liittyi nimenomaan EdgeLED-tekniikkaan: ruudun jokaisessa kulmassa on LED:t.
     
  3. eXtreme

    eXtreme Guest Guest

    Liittynyt:
    18.12.2004
    Viestejä:
    47
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juuu, vähän samanlaisia ajatuksia itsekkin olen miettinyt.

    Itseäni vain ihmetyttää yksi perin outo argumentti, jonka yX kaverini heitti, eli 3D- tekniikassa noissa LCD- koneissa kuulemman jää jotain "varjokuvia" ja pahin se on kuulemman normi taustavalotekniikassa kuin LED- edgessä ja parhaimpaan tulokseen ilman "haamukuvia" päästään kuulemman plasmalla. Kuulemman tämä johtuu jostain panelin vasteajassa.

    Itseäni vaan ihmetyttää, että miten pelkällä taustavalolla LED-edge versus tavallinen taustavalo voisi olla mitään tekemistä tämän asian kanssa?

    Mikäköhän mahtanee olla ero 3D- kuvassa jos vertaa edge lediä (C7705) vastaan tavallista taustavalo (C755) LCD- televisiota?

    Hiukan olen pyörällä päästäni, kun tämä 3D tuo sitten ihan uusia juttuja, mitä pitäis ottaa huomioon.

    Noh... tällä hetkellä pääni on ajautumassa 46C755 valintaan :p
     
  4. ana198

    ana198 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse pohdiskellut juurikin samoja töllöjä, SUURI miinus tulee vaan tuosta ymmärtääkseni suuresta input lagista molemmissa :( Tietääkö joku tarkat numerot?
     
  5. eXtreme

    eXtreme Guest Guest

    Liittynyt:
    18.12.2004
    Viestejä:
    47
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ok... itse kun en pelaa laisinkaan telvesion kanssa... niin onko tuosta input lagista muuhun ongelmaa, kuin pelaamiseen?
     
  6. eXtreme

    eXtreme Guest Guest

    Liittynyt:
    18.12.2004
    Viestejä:
    47
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jaahans ja päätös tehtiin, eli laitoin tänään tilaukseen Samsung 46C755 .

    Nyt pitäis varmaan alkaa kattomaan siihen jotain Blu-Ray pyöritintä 3D- tuella.

    Oliskohan Sony 370 sellanen varma tapaus?