Kohtalaisen laadukkaat nappikuulokkeet?

Keskustelu osiossa 'Kuulokkeet sekä muut audiolaitteet' , aloittajana Hurppasurppa, 16.01.2006.

  1. Hurppasurppa

    Hurppasurppa Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli nyt pitäisi saada kännykkään kohtalaisen laadukkaat nappikuulokkeet. Kännykän äänentoisto ei ole mitään parasta mahdollista, joten riittää ihan ok kuulokkeet. Hintaluokka saisi olla maksimissaan 50€ luokkaa, ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, tämä on hakemistani kuulokkeista jo hieman liikaa. En hae mitään korvan sisään työntyviä nappeja vaan ihan normaaleja. Olisiko kenelläkään tähän mitään suosituksia? Muutamia nappeja olen kokeillut entisen MP3-soittimeni kanssa ja olen huomannut, että niissä on paljonkin eroja. Eli kiitokset, jos joku asiantunteva osaa neuvoa tässä asiassa. :)
     
  2. GonD

    GonD Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.12.2004
    Viestejä:
    247
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sanotaan nyt tämä perinteinen Kossin Porta Prot, itellä on kännykän kanssa juuri nuo ja hyvältä kuulostaa. Verkkokaupasta n 50e, ite hain Gigantista hintatakuulla..
     
  3. KMOK

    KMOK Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    21.06.2002
    Viestejä:
    1 946
    Saadut tykkäykset:
    37
    Eipä vaan ainakaan omat Porta Proni ole nappikuulokkeet...
     
  4. Hurppasurppa

    Hurppasurppa Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Veit sanat suustani! :thumbsup:
     
  5. Hurppasurppa

    Hurppasurppa Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    No jatketaampa sitten itse ketjua, eli nyt löysin kotiintulleesta esitteestä tällaiset napit. OnOffissa hinta 20€. Näyttääkös ostamisen arvoisilta kun en itse näistä oikein tiedä? :hitme:

    EDIT: Taajuusalue: 8-24000 Hz Impedanssi: 16 ohm (Lähde)
     
  6. vmvalton

    vmvalton Guest Guest

    Liittynyt:
    05.11.2005
    Viestejä:
    142
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin samannäköset paitsi ilman vaahtomuoveja viime keväänä ruottista Clas Ohlsonilta jollain ihan hiluilla kun kuulokkeet kosahti ja olin aika auki. Tiedotkin näytti samoilta kuin noissa. Lupasivat jotain 12-20000Hz taajuustoiston (jonka nyt kyllä arvasikin kusetukseksi) mutta eihän noissa ole mitään bassoja. Loppuu jonnekkin 90Hz tienoille. Muutenkin äänenlaatu hyvin muovinen. Ainoa hyvä puoli oli melko vähän kihisevä diskantti. Sonyn alkuperäiset olivat huomattavasti paremmat, vaikkei niitäkän voi läheskään hifiksi luokitella. (Harmi kun hajosivat, ne kelpas dösässä kuunteluun yms. ihan kohtalaisesti) Tietysti nuo voi olla paremmatkin mutta epäilen vahvasti että ovat aika surkeat.
     
  7. Hurppasurppa

    Hurppasurppa Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juuri tuohon bussikuunteluun nuo tulisivatkin. Noh, laitetaas muita saman hintaluokan vaihtoehtoja tähän lisää. Laitan aika monta, jotta löytyisi enemmän käyttökokemuksia. Voi myös suositella, vaikka omakohtaisia kokemuksia ei olisikaa.

    AKG K 14 P
    Creative EP330
    Creative EP480
    Philips HE580
    Sennheiser MX 350
    Sennheiser MX 400
    Sennheiser MX 450
    Sennheiser MX 500
    Sennheiser MX 550
    Sony MDR-ED21LP (Oudon näköset, saattaa olla huonot korvassa, kun mulla on joskus hinkannu noi napit)

    Ei noilla välttämättä hirveesti eroa ole, mutta en haluaisi rahoja kuitenkaan hukkaan heittää, jos satunkin valitsemaan juuri sen sekundaversion tuolta joukosta.

    EDIT: Listan päivittelyä... :sleep:
     
  8. Hurppasurppa

    Hurppasurppa Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sony MDR-ED21LP

    Eli nuo on alkanut kiinnostamaan erinäisten nettiartikkelien pohjalta. On kuulemma hyvälaatuinen ääni ja järeät bassot myös ulkokäytössä. Onko kenelläkään näistä kokemuksia? Pelottaa vain tuo korvan sisääntyöntyvä osa siinä mielessä, ettei se ole välttämättä kaikkein mukavin minua kun on joskus ihan tavalliset napitkin hinkannut korvista.

    Kirjoitelkaa kirjoitelkaa! Ihan mitä vain kokemuksia. Suositelkaa tai joudun viikon sisällä menemään ostamaan ihan sokeana jotain noista kuulokkeista.
     
  9. H. Loog

    H. Loog Guest Guest

    Liittynyt:
    30.11.2003
    Viestejä:
    62
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mul o reilu vuoden kokemus Sennheiser mx550 napeis. Mielestäni erittäin hyvät, ääni vois olla hieman pehmeämpi. Mutta parhaat napit mitä mulla on ollu.
     
  10. Chauron

    Chauron Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    3 205
    Saadut tykkäykset:
    10
    Kossin 'the plug' kannattaa ainakin kokeilla, kerta ovat erittäin halvat ja istuvat kanssa korvaankin ihan passelisti, joskin pieni-korvakäytäväiset saattavat joutua vuolemaan hieman tupon kyljästä tavaraa poies. Myydään sitten ihan melkein missä vain, jopa tuossa lähistöllä ovessa halpahallissa.

    En tiedä sitten sopiiko kuinka kännykkään, mutta se vakio 3,5mm plugihan tuossa on.

    ---

    Jonkinsorttista arvostelua ja listausta voi katsella muunmuassa tällä saitilla

    http://www.headphone.com/
     
  11. spineone

    spineone Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    26.07.2003
    Viestejä:
    465
    Saadut tykkäykset:
    0
    Omasta mielestäni ovat todella tunkkaisen kuuloiset, ts. bassoa aika runsaasti, soundi vähän kevenee ja tasapainottuu jos vaihtaa erikseen ostettavat "joulukuuset" niiden vaahtomuovi tuppojen tilalle. Tosin, kyllähän siihen soundiin aika nopeasti turtuu ja noita lenkillä kuuntelee. Mutta bassoja lukuunottamatta esim. oman Zen neoon mukana tulleet perusnapit ovat mielyttävämmät ja tasapainoisemmat kuunnella, joten en ottanut enää "the plug":ja käyttöön uuden soittimen myötä. Voisihan sitä taas tosin kokeilla jos equttamalla saisi niistä paremman kokonaisuuden aikaiseksi.

    Niin, jos on jonkin verran taustamölyä, niin nuo kossit ovat siinä edukseen, koska päästävät vähemmän ympäristön ääntä lävitse sekä pitävät bassojen tason vähintään riittävänä.
     
  12. Hurppasurppa

    Hurppasurppa Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsekin olen kuullut, että Kossin kuulokkeet ovat yleensäkin melko tunkkaiset. Ja tuossa ylhäällä mainitsinkin, etten mielellään haluaisi tuollaisia korvien sisään tunkeutuvia kuulokkeita. Nuo Sonyn kuulokkeet kiinnostavat sen takia, koska niissä on vain pieni uloke, joka tuonne korvan sisään hieman menee, eikä se välttämättä haittaisi. Tämä ihan mukavuuden takia, etten pidä noista The Plugien kaltaisista kuulokkeista. Luulen, että nuo Sonyt ovat oma valintani, mutta harkitsen myös Sennheisereitä ihan brändin ja aiempien kokemuksien takia. Olisiko jollain siis tietoa, mitkä noista Sennheisereistä tuossa ylempänä olisivat parhaat? Hintaeroa kyseisillä napeilla ei montaa euroa ole.
     
  13. GonD

    GonD Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.12.2004
    Viestejä:
    247
    Saadut tykkäykset:
    0
    No eipä ole minunkaan :sleep: . Ja ettei tule väärinkäsityksiä, niin täytyy sanoa että minulla ei ole luonnottoman kokoisia korvia.
     
  14. Chauron

    Chauron Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    3 205
    Saadut tykkäykset:
    10
    Niin, tiedän. Mutta ota huomioon että nuo tulee puhelimeen. Laatu riittää taatusti parempaan kuin puhelin antaa ulos.

    ;)
     
  15. Snpp

    Snpp Ehkä se on pora. Tukijoukot

    Liittynyt:
    29.03.2001
    Viestejä:
    965
    Saadut tykkäykset:
    3
    Olen tykännyt Sennheiserin normikuulokkeista ja siksi ostin myös Senkun napit (MX-550), mutta olivat kyllä paha pettymys. Pakko oli ruuvata ämpärisoittimen EQ:sta alapäätä lisää, vaikka en mikään bassointoilija olekaan. Radioon ei EQ vaikuta ja siinä soundi on tosi ohut. Vertailun vuoksi 10 vuotta vanhoilla Sonyn sangallisilla "turbo" -mallisilla (kuulokeosa menee poikittain korvan sisälle) MDR-A44:llä saman soittimen sointi on vallan mainio ilman EQ:n apua.

    Eli en voi suositella Sennheisereita tässä yhteydessä, ainakaan ilman koekuuntelua tai siirtymistä malliportaikossa reippaasti ylemmäs.

    Hyvä ominaisuus noissa on johdossa oleva volumesäätö.
     
  16. Hurppasurppa

    Hurppasurppa Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitokset! Juuri tällaisia kokemuksia ja arvosteluja kaipasinkin. Eli nuo Sennheiserit tippuivat tämän perusteella omalla listallani kakkoseksi. Menen ensi viikolla koekuuntelemaan noita Sonyn MDR-ED21LP ja Sennheiserin MX-550 kuulokkeita, jos vain löydän sopivan paikan, mistä tuollaisia löytyy (luultavasti verkkokaupassa ei ole mahdollista koekuunnella). Katsotaan sitten, mihin oma valintani osuu... :rolleyes:
     
  17. Hurppasurppa

    Hurppasurppa Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, eipä noita voi oikein missään testailla hygienisistä syistä. Sonyt lähtee tilaukseen nettiartikkelien perusteella. Kerron sitten mielipiteeni...
     
  18. dille

    dille Guest Guest

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    1 277
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä valinta! Itselläni oli Kossin Spark Plugit noin vuosi taakse päin käytössä, ja niiden ääni oli liian tunkkainen bassoontunut ja laiska. Ne eivät olleet kätevät käyttää käytännöllisistä syistä, koska joka ikinen kerta kun otat ne pois korvista ja laitoit takaisin täytyi säätää n.10 sekuntia. Ne olivat myös liian isot korvaani ja mukaan kannettavaksi.

    Nyt olen käyttänyt Sonyn kuulokkeita muutaman kuukauden joka ikinen päivä, ja kritiikkiä on vaikea löytää. Ääni on tasapainoinen ja dynaaminen(Plugien vastakohta), ja noita voi ottaa korvasta pois ja laittaa takaisin ilman kummempaa vaivaa, ja Sonyt "unohtuvat" korvaan etkä enään tunne, että pidät kuulokkeita.
     
  19. Hurppasurppa

    Hurppasurppa Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olikos nuo sinun Sonyt tätä mallia: MDR-ED21LP? Jos ei, niin kerrohan, mitkä ne ovat.
     
  20. dille

    dille Guest Guest

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    1 277
    Saadut tykkäykset:
    0
    Puhuttiinkin aivan eri mallista:D Minulla on MDR-EX 41:set, jotka on ostettu verkkokaupasta. Varmasti soi paremmin, jos ei ole mitään ongelmaa pestä korvia ja tunkea sinne kumia.