Kiinteä vai manuaalinen/moottoroitu kangas

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana teromt, 05.04.2010.

  1. teromt

    teromt Guest Guest

    Liittynyt:
    24.04.2005
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuinka paha ongelma on noissa manuuaalisissa/moottoroiduissa kankaissa aaltoilu? Mietinnässä kumpaan kallistuisi. Tila mihin kangasta olen ajatellut on vähän hankala. Syvennykseen (60cm) mahtuisi 90" kiinteä kangas. Manuuaalinen / moottoroidun saisi syvennyksen eteen jolloin voisi olla esim 106". Mietittyttää vain tuleeko ongelmia aaltoilun kanssa. Onko kankaan asennuksessa syvennykseen kukaan huomannut ongelmia?

    Sitten vielä olisi kysymys kankaan väristä. Tykiksi olen ajatellut Opton HD20 tai Epson EH-TW2900, onko näille tykeille parempi harmaa kangas?
     
  2. Slarti

    Slarti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    508
    Saadut tykkäykset:
    0
    Riippuu tietysti yksilöstä ja asennuksesta, mutta kahdessa minulla olleessa kankaassa ei aaltoilu ole ollut mikään ongelma. Ensimmäinen oli 92" Grandview cyber manuaali ja nykyinen on 100" moottori fantasy. Molemmat kaartuivat hieman reunoilta katsojaan päin mutta eivät niin paljoa että kuvassa näkyisi vääristymiä.

    Kalliimmissa tab-tensioned kankaissa ei pitäisi olla aaltoilua lainkaan.

    Kiinteä on tietysti siitä parempi että kuva on aina siinä mihin sen on kerran kohdistanut eikä tarvitse tykin säätöjä olla aina räpeltämässä. Eikä satavarmasti aaltoile :D Tämä ei ole niin iso ongelma moottorikankaan kanssa joka pysähtyy aina samaan kohtaan mutta manuaalikankaan kanssa voi olla riippuen lukitusmekanismista.

    Ei ole kokemuksia näistä.