Kaapelilaajakaista korjattiin ja digiboksi hajosi

Keskustelu osiossa 'Tietoliikenne' , aloittajana claude, 22.12.2011.

  1. claude

    claude Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 082
    Saadut tykkäykset:
    6
    Voiko laajakaistaa korjaamaan tullut asentaja koheltaa siihen malliin, että linjalle kytketty digiboksi ottaa pahakseen ja hajoaa? Olisi kiva kuulla ulkopuolinen mielipide, vaikka vaikuttaa, että asialle ei mitään voi.

     
  2. Maverick

    Maverick Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    03.04.2002
    Viestejä:
    4 289
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyseessä on sattuma.

    Itse olin kerran jo melkein epäilemässä ovella käynyttä afrosuomalaista pizzalähettiä tietokoneeni hajottamisesta, kunnes muistin että konehan hajosi jo edellisenä päivänä.
     
  3. claude

    claude Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 082
    Saadut tykkäykset:
    6
    Mulla havainnot tehtiin 6 tunnin sisällä eli eri päivistä ei ole kyse. Kiitos vaan vastauksestasi. Muistaakseni olet tietoinen härö ja vittuilija (= saat harvoin ja poikkeuksellisen huonoa naista), joten kiitokseni on vain puolittainen. Oma joulumieleni haluaa uskoa, että sattumasta on kyse. Sovitaan vaikka näin.
     
  4. Dr. Eever

    Dr. Eever Guest Guest

    Liittynyt:
    23.12.2008
    Viestejä:
    1 737
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä "Maverickin" vastaukset näytä laadultaan poikkeavan yhtään siitä mitä muistaakseni itse vastatsit "Gigantin tarjoukset" -ketjussa, että näköjään saat juuri sellaisia vastauksia kuin ansaitset. Hyvää joulua :)
     
  5. Maverick

    Maverick Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    03.04.2002
    Viestejä:
    4 289
    Saadut tykkäykset:
    0
    Voi voi sentään. :(

    No niin. Onhan se tietenkin mahdollista että asentaja on pistänyt jännitettä antennilinjaasi jotenkin, mikä on hajottanut boksin, mutta ei samaan aikaan kiinni ollutta kaapelimodeemia. Eikä puolen korttelin muita antennivehkeitä. Ylijännitettä olisi voinut tulla esim. viallisesta antennivahvistimesta, jostain mittaus-/testauslaitteesta tai kalevi-levelin kytkentämokasta. Outoa ja epätod. näköistä mutta mahdollista.
    Sinä et kuitenkaan voi todistaa mitään, joten spekulointi on hyödytöntä. Ellei asentaja itse soita sinulle huomenna kännissä itkien ja tunnusta liittäneensä antenniletkusi ruokatunnin ajaksi 230 V:hen.

    Kaikkein hyödyttömintä on lähetellä vinku-sähköposteja Soneran aspaan. Aspan ämmät eivät tiedä firman pakettiauto assault-tiimien käytännön tekemisistä yhtään mitään. Yhtä hyvin voisit kysellä asiaa Ilta-Sanomien astrologilta.

    Kärsi kipeänäsi, ja hommaa uusi boksi. Elä ainakaan riitele Soneran aspan kanssa asiasta, siitä vasta pahan mielen saatkin. Sinulla kävi yksinkertaisesti huono tuuri. Selviät siitä kyllä.
     
    Viimeksi muokattu: 24.12.2011
  6. claude

    claude Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 082
    Saadut tykkäykset:
    6
    Sori edellinen. Ja kiitos mielipiteestä, taidan toimia niin kuin ehdotat.