IPTV Laillisuus

Keskustelu osiossa 'Streaming-palvelut' , aloittajana mouse3, 13.02.2019.

  1. mouse3

    mouse3 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.02.2019
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei!

    Uusi foorumin käyttäjä. IPTV kokeilussa tuollaisella android boksilla.
    Tietääkö joku IPTV:n laillisuudesta? Ilmeisesti serverit ovat jossain toisella puolella maailmaa ja
    lähetykset tulevat sitä kautta?
    esim. näistä palveluista: proiptv ja suomi-iptv
    YLLÄPITO POISTANUT LINKIT

    Kiitti!
     
  2. Zerohack

    Zerohack Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.02.2019
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    IPTV on tavallaan laitonta ja tavallaan taas ei, se on monimutkaista ja siksi hankalaa arvioida onko jokin palvelulaiton. Tässäkin on hiukan niinkuin sillain, että jos et tallenna (tee kopiota) ja et jaa eteenpäin (esim. jos palvelu toimisi Torrent-tekniikalla) niin on laillista (vaikka lähde olisikin laiton). Ja esim maxivision on laillinen (tai näin ainakin luulen) koska he myyvät vain eteenpäin Suomen operaatoreilta saatuja kanavapaketteja, allmost samaan hintaan kuin suoraan operaattorilta. Kun taas nämä tuhannet IPTV palvelut ovat osa laillisia (myyvät vain kanavia, jotka eivät ole maksullisia kanavia vaan "FreeToAir") Jotkut IPTV palveluntarjoajat myyvät kaikkia mahdollisia kanavia ja on laillista jos he maksavat tai on diilit kys.operaattoreiden kanssa. Itse olen tutustunut tuohon suomi-iptv mestaan ja todennut palvelun hyväksi ja ainakin heidän kertomansa mukaan ovat laillinen palvelu vaikkakaan heidän kanavat eivät tule suomesta vaan palvelimet ovat juurikin ulkomailla ja palvelimet itsessään on VPN takana suojellakseen asiakkaitaan Suomenlain säädännöltä, hiukan hoono suomi heillä on ainakin välillä joten eivät kaiketi asu suomessa ollenkaan, mutta palvelu ainakin toimii ja jouhevasti. He ovat ainakin kysymysteni mukaan jälleenmyyjiä worldstream vaiko streamworld nimiselle lafkalle joka hallitsee kaikkien kanaviensa "operaatio luvat" eli kaikenjärjen mukaan myyvät laillisesti kanavapaketteja. Tosin itse Worldstream/streamworld itse ei myy kanavia lainkaan vaan jotain palvelintiloja, kaiketi juuri näille jälleenmyyjille.
     
  3. mouse3

    mouse3 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.02.2019
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos paljon perusteellisesta vastauksesta! Tutkiskellaan!