HTPC ja Elisa Viihde riippuvuus

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana p150313, 19.11.2013.

  1. p150313

    p150313 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.12.2010
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vaikka paljon tajuankin niin olen vähän kuitenkin pihalla :) Eli taloa rakenneltu viime vuodet ja eletty yksinkertaisesti Elisa Viihteen kanssa ja elokuvia kiintolevyltä, joka on suoraan TV:ssä kiinni. Nyt kuitenkin mediahuonetta pitäisi vihdoin alkaa miettiä kasaan. Alkuperäinen aatos on koko ajan ollut HTPC, mutta olen ymmärtänyt, että siinä tulee ongelmia useiden kaapelikanavien tallennuksen suhteen ja muutenkin olen varma, että minut lynkataan muun perheen toimesta, jos heitän Elisa Viihteen pois ja alan esittelemään jotain HTPC:n tallennusvirityksiä. Jotenkin kuitenkin tuntuu taas pirun ylimitoitetulta hankkia (etu)vahvistin geneleccien eteen kun ainoat lähteet olisivat kuitenkin Elisa Viihde ja HTPC.

    Eli tarpeet:
    HTPC (spotify, elokuvat eri formaateissa, pelaaminen (eli monipuolinenkaan vahvistin ei käy vaan tietokonekin pitää olla pelaamista varten))
    Elisa Viihde (tv:n katselu ja tallenteet, joskus jopa vuokraus)

    Onko nyt mitään ratkaisua, että voisin ikäänkuin kytkeä asianmukaiseen HTPC:n äänikorttiin 5.1 genelecit ja sitten jotain kautta saada kiertämään sinne myös Elisa Viihteen äänet? Elisa viihteen osalta voisi ehkä riittää äänien saanti pelkästään stereonakin.

    Vai onnistuuko HTPC:llä helposti monekin kanavan tallennus (ei maksukanavia, kaapeliverkko)?
     
  2. arthur

    arthur Guest Guest

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    2 430
    Saadut tykkäykset:
    0
    Se tyrmäämäsi vahvistin olisi se helpoin ja laadukkain vaihtoehto. Mitä äänisignaaleja tuosta järjestelmästä tulee? Miten aiot ne Genet kiinnittää?

    Sovivalla DVB-C-virittimellä (virittimillä) ja sopivilla ajureilla ja softilla onnistuu salaamattomien tallennus helposti. Salatut vaativat sitten lisää vaivaa.