HTPC 3D Bluray -soittimena.

Keskustelu osiossa 'HTPC eli Home Theater PC' , aloittajana nepa, 30.03.2015.

  1. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Tarkoitus olisi rakennella htpc, jolla voisi sitten katsella myös 3D Bluray -leffoja.

    Olen yrittänyt netistä etsiä tietoa siitä, millä softalla olisi paras katsoa 3d-elokuvia ja mikä softa osaisi tehdä niille myös pystyvenytyksen 2.35:1 -katselua varten. Osaako kukaan auttaa?

    Avsforumilta en ole apuja saanut, vaikka parissakin ketjussa olen asiasta kysynyt. Tiedä sitten, mikä tuossa on niin hankalaa...
    Oppo pystyisi tekemään pystyvenytyksen osalle leffoista ja kalliit skaalaimet kaikille leffoille, mutta pelkästään pystyvenytykseen nuo laitteet ovat melkoisen kalliita.

    Pitääkö tässä kohta alkaa koodaamaan omaa softaa, kun tuo tuntuu niin vaikealta toiminnallisuudelta. :)
     
  2. LOP

    LOP Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.02.2001
    Viestejä:
    4 057
    Saadut tykkäykset:
    49
    Itse investoin vähän aikaa sitten PowerDVD14:sta, ja se vaikutti ihan pätevästi toistavan BD-sisältöjä. 3D-tukea en ole sillä testannut, vaikka sellainen on löytynyt jo todella kauan aikaa (varmaan jo versiosta 12 lähtien).

    Mitä itse pystyvenytykseen, niin Cyberlink kertoo seuraavaa asiasta:
    "there is no zoom for BD playback, this is restriction caused by the necessary Content Protection for BD playback"


    Mutta samaan aikaan siihen on joku kotikoodari tehnyt kolmannen osapuolen pätsin, joka puree tähän rajoitukseen 21:9 (2560x1080) näytöille:
    http://uploaded.net/file/pqkdi1ki

    Vastaavanlaista pitäisi sitten varmaan soveltaa tähänkin tarkoitukseen, jos halutaan zoomata 1920x1080-katselussa. En tiedä, onko näistä tiedoista apua.

    Tässä aiheesta (21:9 fill) oleva thread:
    http://forum.cyberlink.com/forum/posts/list/42062.page
     
  3. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    Jos nepalla oli käytössä videotykki sekä siihen anamorfinen linssi, niin se anamorphic stretch/anamorphic transform -valinta löytyy suoraan sieltä tykin omista valikoista.
    Soittimessa tehdään kylläkin tarvittaessa tekstityksien siirto, niihin kun ei enää tykki voi puuttua.

    edit: Jaahas, eli ilmeisesti 3D-venytys ei onnistukaan myöskään kaikilla projektoreilla, vaikka samaisella projulla 2D-kuva vielä venyisikin. Mielenkiintoisia rajoitteita.
     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2015
  4. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Jeps. Tuo on juurikin se ongelma. Tykki ei osaa tehdä 3d-materiaalille pystyvenytystä.

    LOP, kiitoksia tiedoista. Pitääpä tutkia noita.