Handan DVB-T 6000

Keskustelu osiossa 'Handan' , aloittajana cavok, 15.12.2004.

  1. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Jos olette yhteydessä myyjään tai maahantuojaan, kysykää samalla mitä tuo teksti "Ohjelma-aikojen muutokset eivät aiheuta ongelmia. Tallennus alkaa silloin kuin ohjelmakin." tarkoittaa. Teidän juttujenne perusteella se vaikuttaa petokselta.
     
  2. traktori

    traktori Guest Guest

    Liittynyt:
    24.10.2003
    Viestejä:
    51
    Saadut tykkäykset:
    0
    Humaxissani (8000T) ei myöskään ole tuota automaattista lisäystä, olisi se siinäkin hyödyllinen toiminto. Mutta en missään nimessä EPG-ajastusta sanoisi täysin turhaksi tämän vuoksi! Ainakin Humaxissa saa EPG:ssä keltaista nappia painamalla ajastukset näkyviin, ja niitä pääsee muokkaamaan heti EPG-ajastuksen jälkeen, eli suunnilleen saa ajastettua nopeasti EPG:stä ja sitten parilla näppäimen painalluksella saa lisää aikaa siihen perään. Mutta en tietysti voi sanoa kuinka Handan tässä kohtaa toimii!

    On vain niin käyttökelpoinen muuten tuo "PVR" toiminto, etten missään nimessä tällaisen asian vuoksi jättäisi laitetta ostamatta.
     
  3. cavok

    cavok Guest Guest

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    79
    Saadut tykkäykset:
    0
    Newseissä oli muuten mielenkiintoinen Handan 6000-aiheinen kirjoitus ryhmässä sfnet.viestinta.tv.digi otsikolla "Handan = Finepass?".

    Ilmeisesti Handan 6000 on jossain määrin sama laite kuin Finepass FSR-5000TDR, josta/johon saa USB:llä siirrettyä videotiedostoja. Sama softa siirtää Handanilla MP3/kuvatiedostoja, mutta ei videoita.

    Lisää tietoja tuosta nyyssiartikkelista...
     
  4. huuhaa

    huuhaa Guest Guest

    Liittynyt:
    30.01.2002
    Viestejä:
    119
    Saadut tykkäykset:
    0
    Handan 6000 on nyt sitten hankittu ja ainoa suurempi miinus mitä olen huomannut on se että jos nauhoitus on päällä (ajastettu tai mikä tahansa) ja laitan koneen standby tilaan, niin sehän lopettaa myös tallentamisen! Eikä tietenkään varoita tästä mitenkään.

    Ja tietenkin sen extra-ajan lisääminen EPG nauhoituksiin voisi kyllä olla automaattinen...

    Muutoin ei valittamista. Tosin yhtään tallennusta en ole vielä katsonut.
     
  5. MikaKoo

    MikaKoo Guest Guest

    Liittynyt:
    14.01.2005
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitathan viestiä tulemaan kun olet pääsyt katsomaan tallenteita. Lähinnä kiinnostaa onko esiintynyt nykimistä vastaavasti kun näissö Medion 4200/Finlux 620 vehkeissä. Kuinkas tekstitykset Ylen kanavilta tuli

    Mika
     
  6. huuhaa

    huuhaa Guest Guest

    Liittynyt:
    30.01.2002
    Viestejä:
    119
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen katsoin neloselta tallennetun angels of american. Ei minkäänlaista nykimistä.

    Teksityksistä voin postailla jahka yleltä tallennan jotain.

    En tiedä onko medioinissa/finluxissa vastaavaa, mutta tällä voi erikoistilanteessa nauhoittaa myös kahta kanavaa samaan aikaan. Normaali tallennus kun pöyrii taustalla, niin toista kanavaa voi tallentaa Time Sift-toiminnon avulla noin 90min. Tosin tällöin ei voi enää katsoa boxilla mitään kanavaa.
     
  7. cavok

    cavok Guest Guest

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    79
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minullakaan ei ole nykinyt tallennusten katsomisessa kertaakaan n. kuukauden käytössä.

    Mutta tapahtuukos teillä muilla pientä nykimistä heti kanavanvaihdon jälkeen? Kuva pysähtyy n. sekunniksi about samantien kun kanavaa on vaihtanut...
     
  8. Fernandez

    Fernandez Guest Guest

    Liittynyt:
    06.11.2004
    Viestejä:
    68
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, tuttu ilmiö tuo kanavanvaihdon jälkeinen pysähtely.

    Silloin kun itselläni oli Handan, tallenteet pyörivät nykimättä toisinkuin Medionissa.
     
  9. Pare

    Pare Guest Guest

    Liittynyt:
    14.01.2005
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olin puhelinyhteydessä Laatuantenni Oy:n ja kysyin tästä ominaisuudesta.
    Vastasivat, että Handan 6000 on kyllä kyseinen ominaisuus (vastaava kuin videoiden PDC signaali), mutta täkäläiset tv yhtiöt ei ainakaan vielä lähetä signaalia digilähetysten yhteydessä. Arvelivat, että YLE:n lähetyksissä sitä olisi ainakin kokeiltu.
     
  10. Poistettu tili 10873

    Poistettu tili 10873 Guest Guest

    Mulla on kysely ylen tekniikassa. Vastausta odotellaan.
    Edit: Hieno juttu että se on Handanissa, ominaisuus lähes ratkaisee kiintolevytallentimen hankintani.
     
  11. RTJ

    RTJ Guest Guest

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kenelläkään havaintoja kuvan häntimisestä?

    Minulla on Handan 6000 ollut nyt vajaan viikon, heti ensimmäisenä iltana huomasin, että kaikki kuvaruudulla vaakatasossa vierivät tekstit esim. MTV3 Paljon Pelissä ohjelman alalaidassa vierivä teksti on suttuista ja läheltä katsottaessa siinä näkyy selvä haamu.

    Tänään katsoin Neloselta taitoluistelua, siinä tuli häntimen pahiten esille, kun kamera seurasi luistelijoita, niin kaukalon reunassa olevat mainokset levisivät kuin "Jokisen eväät", sitten kun kameran liike hidastuu, niin kuva tulee selkeäksi.

    Minulla on toisena boxina Sony, joka oli kytketty TV:n AV2 liittimeen, joten pystyin vertaamaan molempien kuvia keskenään. Sonyn kuvassa ei tätä häntimistä näkynyt.

    Televisio on 50Hz 28" Panasonic PK3

    Harmittaa hieman, kun muuten toimii hienosti.
     
  12. huuhaa

    huuhaa Guest Guest

    Liittynyt:
    30.01.2002
    Viestejä:
    119
    Saadut tykkäykset:
    0
    nyt on vajaa viikko kovaa käyttöä alla ja ohessa päällimmäiset puutteet (jotka mailaan vielä laatuantennillekin):
    - kun ajastettu tallennus alkaa, vaihtaa kone ko kanavalle. aika ärsyttävää.
    - ja jos edellämainitussa tilanteessa on time sift päällä, niin se keskeytyy! tämä on kypsää, sillä time siftin voi tehdä jos toisen kanavan tallennus on päällä jo silloin kun time siftin aloittaa.
    - EPG tallenuksessa ei laite osaa laittaa varoaikaa ohjelman lopetusajan perään
    - Ylen teksitykset ei tallennu aina! Kaksi kertaa olen ajastanut yleltä ja molemmilla kerroilla jäi tekstit tulematta. Pari kertaa kokeilin timesiftiä ja lennosta nauhoittamista yleltä ja niissä kyllä tekstit näkyy.
     
  13. RTJ

    RTJ Guest Guest

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla sama ongelma, Yle:n ajastettuihin tallennuksiin ei näköjään tule tekstitystä ainakaan joka kerta. Tänään olin ajastanut Yle 1 Murhasta tuli totta, joka on nyt sitten ilman tekstitystä. On se vaan nyt kiva katsoa ohjelmaa lähes kielitaidottomana.

    Pari kertaa on jäänyt Ylen:n tekstitys pois myös normaalin kanavan vaihdon yhteydessä.

    Lisäksi on neljä kertaa jääneet äänet pois kanavan vaihdon yhteydessä satunnaisilla kanavilla, tosin kanavan uudelleen vaihtaminen on palauttanut äänet.

    Täytyypä perua tuossa aikaisemmassa viestissäni oleva sanontani "kun muuten toimii hienosti".
     
  14. huuhaa

    huuhaa Guest Guest

    Liittynyt:
    30.01.2002
    Viestejä:
    119
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näköjään eri foorumeilla on näistä ylen tekstityksen ongelmista nyt mainintoja varmaan kaikkien boxien kohdalla. Eli ongelma voi hyvinkin olla nyt lähettävässä päässä. Toivottavasti joku on informoinut yleäkin...
     
  15. MadMax2

    MadMax2 Guest Guest

    Liittynyt:
    29.09.2003
    Viestejä:
    164
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mediaplazashop mainostaa sivuillaan päivittävänsä bokseihin uusimman softa v1.10 (17.1.05).

    Onko joku jo ehtinyt testaamaan uutta softaa, onko toimintaongelmia tuossa korjattu?
    Minulla ei ole mitään STB digiboxia, kovasti tekisi mieli ostaa varmasti toimivat. Harkinnassa on 2-virittiminen (Handan tai Topfield). Molemmissa näyttää vielä olevan ongelmia, eikä Toppari edes saa vielä pariin kuukauteen :(

    PS. Missä on Handanin "kotisivut"?
    OK, löytyihän se googlella www.handan.co.kr
    Eipä kuitenkaan löydy firmware eikä T-6000:sta..
    Onko muita sivuja Handanille?
     
  16. Huikka

    Huikka Guest Guest

    Liittynyt:
    22.01.2002
    Viestejä:
    347
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minkäslainen teksti-tv tuossa Handanissa on? Mainoksissa on vain todettu, että sellainen löytyy, mutta onko siinä muistia jne?

    Muutenkin kiinnostaisi kaikki kokemukset laitteesta, koska illalla olisi tarkoitus hakea Handan mikäli en sitten käänny Digialityn kannalle.
     
  17. Huikka

    Huikka Guest Guest

    Liittynyt:
    22.01.2002
    Viestejä:
    347
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin, Handan tuli sitten haettua ja olen kyllä laitteeseen erittäin tyytyväinen. Itse itselleni vastaten: teksti-tv tosiaan löytyy ja siinä on muistia (myös alasivuille). Boksi hakee teksti-tv:n sivut muistiin vasta avatessa, joten ihan Digialityn tasoa sen toteutus ei ole, mutta riittää mainiosti minulle. :thumbsup:
     
  18. RTJ

    RTJ Guest Guest

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    Handanin teksti-tv:sä on pari ominaisuutta, joita ei ole kerrottu käyttöohjeessa.

    1. Tv:n kuvan saa mixattua näkyviin painamalla valkoista A-B painiketta.

    2. Sivunumeroiden "pikavalinta" esim. sivulla 100 olevien uutisotsikoiden sivunumeron voi valita painamalla VOLUME painiketta, jolloin sivunumeron alle tulee kursoriviiva ja halutun sivunumeron kohdalla painetaan OK painiketta.
     
  19. Olavi

    Olavi Guest Guest

    Liittynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    0
    Häntii ja pahasti.Esim. leffoja katsellessa nopeissa liikkeissä perässä tulee varjoa,puhumattakaan tennistä tai lätkää katellessa pallolla ja kiekolla meetrin pyrstö.
    Kokeiltu kaikki mahdollinen (piuhat vaihdettu ja viety jopa toiseen taloon ja ongelma pysyy.
    Boxi myös kerran vaihdettu ja sama vika jatkuu.
    Laatuantennilla vähättelevät vikaa tai eivät ota todesta Vaikka katsottu rinnakkain muita boxeja joissa ominaisuutta/vikaa ei ole.Uusin päivitys ei tuonut muutosta.

    Ideoita mitä asialle voisi tehdä.

    Onko kellään muuten tietoo ohjelmien siirtämisestä USB:portista PC:lle?
     
  20. RTJ

    RTJ Guest Guest

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa tekee minullakin, josta olin aikaisemmin jo kirjoittanut tähän ketjuun.

    Minulla on Handan 6000 ollut nyt vajaan kolme viikoa, heti ensimmäisenä iltana huomasin, että kaikki kuvaruudulla vaakatasossa vierivät tekstit esim. MTV3 Paljon Pelissä ja Talousuutisten alalaidassa vierivä tekstit on suttuista ja läheltä katsottaessa siinä näkyy selvä haamu.

    Pahiten vika tulee esiin urheilu lähetyksissä, joissa on suuri kontrastiero, esim. pujottelussa ratamerkit näkyy ajoittain kahtena kappaleena, kun kuva liikkuu sivusuunnassa, ja muutenkin kuva sumenee herkästi jo melko pienestä kuvan sivuttaisliikkeestä.

    Minulla on toisena boxina Sony, joka oli kytketty TV:n AV2 liittimeen, joten pystyin vertaamaan molempien kuvia keskenään. Sonyn kuvassa ei tätä häntimistä näkynyt. Lisäksi on ollut vuoden 2001 syksystä lähtien Nokia 9828T boxi, joka tosin sanoi "työsopimuksen" irti n. kuukausi sitten, eikä siinäkään ollut tällaista havaittavissa.

    Olen ollut jo kaksi kertaa puhelinyhteydessä Laatuantenniin ja olen viemässä sitä tulevan viikon alkupuolella heille tarkistettavaksi. Heidän mukaansa eivät ole havainneet tällaista ilmiötä aikaisemmin. Hieman ihmetyttää ettei TM:n testissäkään tällaiseta asiasta mainittu, joten olisikohan tehtaalta tullut viallinen erä tai jotain muuta. :confused: