DVD tallentimessa vikaa

Keskustelu osiossa 'DVD-laitteet' , aloittajana pizzanaama, 29.10.2011.

  1. pizzanaama

    pizzanaama Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ongelmani koskee n. 2 vuotta sitten ostamaani Sony RDR C105V, jossa tallentava dvd/ kiintolevy 160gb/ digi.
    Olen käytellyt soittimessa normaaleja dvd-rom levyjä ja kiintolevyltä tallennellut dvd- ja dvd+ levyille, ostin 100 kpl boksin jota en ole vielä edes käyttänyt. Olen ehtinyt tallentaa laitteella n. 50 levyllistä elokuvia. Hyvin laite levyille poltteli aiemmin, mutta sitten tuli ongelmia. Kun laittaa kelkkaan tyhjän alustamattoman levyn, niin levyä lukiessa laite pitää tosi ikävää ääntä aivankuin sirkkeli olisi päällä.. ei tunnu oikein tykkäävän enää. Välillä onnistuu lukemaan jonkun formatoidun tallenteen ja jos ehtii sen finalisoimaan, niin jostain syystä levy toimii sen jälkeen. Kävi niinkin ettei finalisointikaan onnistunut yhden levyn kohdalla, vaan jouduin ottamaan virrat pois kun levyä ei saanut ulos ja onneksi laite sitten virtojen laittamisen jälkeen avasi levykelkan.

    Kaikki dvd-rom levyt pelaavat täysin ongelmitta. Vika ilmenee vain polttolevyillä, en tiedä miksi. Nyt ei voi oikein tallentaa mitään, kiintiksellä seisoo turhaan leffoja ja tavaraa mitä kopsaisi, mutta eipä tule mitään.

    On tuossa yksi dvd-rw levy josta laite tuntuu tykkäävän. Lukee sen normaalisti ja pääsee valikkoon.

    Kysyin hieman eräästä huollosta, niin sanoivat, että korjaus voi tulla maksamaan 150e ellei puhdistus auta, mutta mitäs veikkaisitte mikä mahtaisi olla syynä kun toinen paikka kertoi, että asetuksetkin voisivat olla syypäänä?
    Kyllä mä niitäkin yritin tutkailla mutta enemmän fyysiseltä vialta tuo vaikuttaisi :confused:
    Takuu on jo rauennut.