Digiboksi ulkomailta, esim. Panasonic dmr-hwt130

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana Rimuli, 10.10.2014.

  1. Rimuli

    Rimuli Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.10.2014
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei

    Vanhan Pana DMC-EX77 tilalle tekisi mieli jotain tuoreempaa laitetta,
    Panasoniciin olen ollut tyytyväinen, mutta suomesta on hankala löytää antenniverkkoon sopivia laitteita.

    http://www.amazon.co.uk/Panasonic-DMR-HWT130EB-Recorder-Freeview-Tuners/dp/B00BYUGN74
    Tämä laite vaikuttaisi hinnan puolesta aiaka sopivalta, mutta onko joku syy olla ostamatta laitetta ulkomailta? Tekstitys?

    Saa suositella myös muuta laitetta samoilla spekseillä.
     
  2. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 769
    Saadut tykkäykset:
    489
    Ei kannattane ulkomailta ostaa digiboxia.
    Syy(t):
    Normeissa sen verran eroa, ettei kaikki toimi
    Useimmiten antennipuolelta puuttuu T2-viritin.
    Maksukorttimahdollisuudet puuttuvat, ei korttipaikkaa tai edes kortinlukijapaikkaa.
    HD-kanavat on Suomessa ihan omalla tekniikalla...

    T: Vesku
     
  3. arthur

    arthur Guest Guest

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    2 430
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei nyt sentään. Vai viittaatko Conaxiin (joka on maksupuolella myös SD:llä käytössä)?
     
  4. LOP

    LOP Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.02.2001
    Viestejä:
    4 057
    Saadut tykkäykset:
    49
    Tämä on kyllä täysin mielipidekysymys. Omassa olohuoneessa hyrrää Saksasta ostettu digiboxi.

    Se mihin kannattaa varautua ulkomailta ostettaessa - onko tarvetta CI+-yhteensopivuudelle antenni tai kaapeliverkossa?
    Mikäli on, itse siinä tapauksessa saattaisin kääntyä kotimaiseen kauppiaaseen, koska laitteissa tuntuisi olevan paljon lastentauteja. Toisekseen en osaa itse sanoa, käyvätkö ulkomailta ostetut CI+-tuetut laitteet kuinka hyvin operaattoriemme verkoille. Sitten tietysti tekstityskysymykset jne.

    Joka tapauksessa en itse ostajana lähtisi rajaantumaan pelkkiin suomen puljuihin - ellei nyt sitten omaehtoisesti halua Suomea lisäveroilla ruokkia, mikä ei tietenkään ole huono asia sekään. :)
     
  5. knoj

    knoj Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.12.2007
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juuri tällä viikolla postipoika toi Irlannista ostamani Combo-boksin. En ole kovin paljon vielä kerinnyt sitä kokeilla, mutta antenni-, kaapeli-sekä satelliittipuoli toimii. Kaapeli puolella se hyväksyi maksukortin (tuskin HD, koska se ei ole Suomessa HD-hyväksytty). Antennipuolella toimii myös Suomen tekstykset ja HD
    AMIKO mini hd combo on tyyppi, hinta kotiin tuotuna vähän yli 90.
    Testaus jatkuu.....
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2014
  6. Digiman

    Digiman Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.03.2004
    Viestejä:
    907
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pystytkö testaamaan toimiiko maksu -HD antennipuolella. Prrkl kun täällä tapetaan liian tiukoilla "sopimuksilla" CI+ -käyttö. Eikä saada kunnon boxeja maahan.
     
  7. hhelminen

    hhelminen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    887
    Saadut tykkäykset:
    14
    Briteissä tuo Freeview tarkoittaa että boxi on tehty vain vapaille kanaville eikä näin olen yleensä ole edes maksukorttipaikkaa.
    Brittien DVB standardi eroaa pääasiassa juurikin tekstityksen osalta (muutoin taitanee olla aivan sama), he kun vähemmän sitä tarvitsevat toisin kuin kuin pohjoismaalaiset.
    Periaatteessa ainoa varma tapa hankkia Suomeen digiboxi on pohjoismaat (Suomi, Ruotsi, Tanska ja Norja), koska meillä on yhteinen DVB Nordig määritys.
    Eli muualta ostetuissa boxeissa on "herran hallussa" tektitysten toiminta, mm Saksassa dubataan kaikki ulkomaiset ohjelmat (eu:ssa poikkeuksena dubbaukseen Portugali ja entiset itäblokin maat joissa harvemmin dubataan ohjelmia)...
     
  8. knoj

    knoj Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.12.2007
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei, en pysty, koska minulla ei ole, enkä tule ostamaankaan, antennille maksukorttia. Boksissa ei ole CI+ paikkaa, ainoastaan conax-paikkaa. En usko että toimi, koska boksi EI ole hyväksttty Suomeen, ei voi linkittää. Me ollaan vissin kuitenkin osa Venäjää.:hitme:

    Edit 12.12.2014
    Nyt on vähän enemmän kokemuksia boksista.
    Antennina minulla on UFO-tyyppinen antenni, skannaa 360 astetta. Valitsin "blind scan" ja löytyi yli 60 kanavaa. Ilmeisesti antenni ei
    jaksa löytää Lapuan (asun Vaasassa) asemaa. Lötyi SD ja HD kanavat. Kokeilin tallentaa muistitikulle YLE1 HD ja kytkin läppäriin, ja kas, KMPlayer toisti tallenteen.
    Seuraavaksi oli sitten kaapeli vuorossa. Siinäkin "blind scan" ja löytyhän sieltä paljon kanavia. Sitten kortti sisään ja kanavat mistä olen maksanut aukesi.
    Nyt oli sitten satelliittien vuoro. Minulla on moottoroitu satelliittilautanen. Valitsin ensiksi Astra 28,2 astetta ja kun se oli löytynyt tallensin sen. Sitten valitsin Hotbird 19,2 ja tallensin sen. Mutta eihän moottori enää liikkunut edelliselle satelliitille. Pienen pähkäily jälkeen huomasin että satelliitille piti valita posittionumeron. (Vanha satelliittiboksi tallensi valitulle satelliitille tallennut tiedot.)
    No, nyt sitten on mini-boksi joka käy kailille voimassaoleville vastaanottomuodoille. Tulossa on vielä WIFI-laite (toivottavasti olen tilannut sopivan) että pääsisi kotiverkon kautta nettiin.
    Valikkokielenä ei löydy suomea, joten englanti saa kelvata. Suomen tekstitykset toimivat.
    Harjoitukset jatkuvat....
     
    Viimeksi muokattu: 17.12.2014