Koska Kauppapaikoissa ei tällä hetkellä ole yleiselle CDON.com-aiheiselle tarinoinnille omistettua ketjua, tämä olkoon sellainen. Lähes kaikille entuudestaan tuttu ruotsalaisfirma löytyy osoitteesta http://www.cdon.com/ Itse olen ollut CDON.comin asiakas tammikuusta 2004 lähtien. Tilauksia olen tehnyt verkkaiseen tahtiin yhteensä seitsemäntoista, joista viisi on johtanut sähköpostinvaihtoon asiakaspalvelun kanssa. CDON.com ei ole ainoa nettikauppa, jolle olen kirjelmöinyt, sillä kolmen vuoden aikana olen tehnyt 400-500 DVD-tilausta ulkomailta. Se on kuitenkin ainoa firma, jolle olen joutunut avautumaan joko puuttuvien (mutta laskussa näkyvien) tuotteiden tai muuten vain väärän hinnan vuoksi. Eteläeurooppalainen leväperäisyys on tavallaan ihailtavaa ja toisaalta koheltamiset on pahoitellen korjattu & korvattu. Seitsemästätoista tilauksesta kaksitoista on saapunut täysin ongelmitta. Muut saavat kertoa lisää hyvistä kokemuksistaan.
>50 tilausta puljusta tehnyt v. 2002 asti. Ei ole juuri ongelmia ollut, jotain on jäänyt saamatta ja yhdestä osin nykivästä kopiosuojatusta cd:stä valitin (jäi sikseen). Että ei ole ollut oikein kokemusta asiakaspalvelusta, kun tilaukset on pääosin onnistuneet.
Tilatessani 24:n toistatuotantokautta minulle lähetettiin ensin ensimmäinen tuotantokausi, mut maili asiakaspalveluun, joka toimi hyvin ja jo samalla viikolla oli oikea boxi tullut. Kaikki muut tilaukseni (n. 10 kpl) tulleet hyvin ja nopeasti perille. Satasen kerhoon.. :king:
Pystyykö noita alennuskoodeja käyttämään tuolla cdonissa monta kerrallaan? Vai toimiiko ne vain koodi/tilaus periaattella? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Yksi koodi/tilaus. Itselleni tuli hetki sitten "korjattu" alennuskoodi siihen marraskuun kampanjaan liittyen.
T??ll?kin on pelk?st??n positiivisia kokemuksia tilauksen tekemisen j?lkeisest? toiminnasta. Noin 20 tilausta tehneen? kerran oli jotain h?ikk?? laskussa, jonka tilalle tulikin sitten uusi lasku varsin pian. Paketit on aina tullu ehj?n? perille. Palautetta olen antanut monta kertaa ja aina on vastattu nopeasti. Negatiiviset puolet l?ytyv?tkin sitten nettisivuilta. Yleisin vika on, ett? ostoskori laskee hinnat p?in helevetti? eik? ota jonkin tietyn kampanjan alennusta huomioon. Hinnat voi olla v??rin joissain kampanjoissa jne.pikkuvikaa l?ytyy AINA noilta sivuilta. Mutta n?m?kin asiat on korjattavissa asiakaspalvelun kautta. Kaiken kaikkiaan eritt?in hyv? paikka. ________ LovelyWendie99
Tilauksia 73 kpl. ja eikä mitään pahaa sanottavaa. Loistava liike varsinkin musiikin ostoon. Todella laaja valikoima ja halvat hinnat. Suosittelen lämpimästi :thumbsup:
Onko jollain tietoa lukeeko Ninth Gaten ja Boondock Saintsin SE-versioiden takakannessa ja/tai kyljessä, joka näkyy hyllystä, ruotsinkieltä? Entä sisältävätkö nämä jotain lehtistä ja jos sisältävät, ovatko ne ruotsiksi?
Ninth Gaten kyljessä ei lue yhtikäs mitään millään kielellä, takakansi ruotsiksi, etukannessa Ninth Gate englanniksi. Vihkoa ei ole. Boondockista en tiedä. Kannattaa katsoa discshop.se:stä noita ruotsinkielisiä kansia.
~4 vuoden ajan tilannut lähinnä levyjä, joskus leffoja. 75% levyjen koteloista ollut rikki, ja yhdet dvd-kuoretkin ovat onnistuneet matkan varrella posti(?) tuhoamaan. Mutta jos vain on jaksanut asiasta huomauttaa, ovat lähettäneet ehjät tilalle. Tosin kerran on käynyt niin, että vasta kolmannet kannet tulivat ehjinä perille. Laskujen kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta toimitusajat eivät kyllä tunnu pelittävän. Liian usein käynyt niin, että vaikka sivuilla lukee monta kuukautta sama toimitusaika, niin se venyy siltikin. Esim tällä hetkellä on tilaus sisällä, jonka olisi pitänyt saapua 3vko sitten, vaan ei ole vieläkään lähtenyt heiltä liikkeelle. Ja tuotteen toimitusaika on edelleen sama.
Aikavarkaan kanssa samaa mieltä. Saisivat suojata kannet paremmin, koska muuten CDON on muutaman vuoden kokemuksen perusteella mukava ja edullinen ostopaikka. Esim. Ariman suojaa tuotteensa huomattavasti paremmin.
Hyvin pitkälti samoilla linjoilla liikutaan. Nyt onkin jo pidempi tauko ollut levyjen oston suhteen juuri yllämainittujen syiden takia. Muualta saa halvemmalla ja moninkertaisesti suuremmalla todennäköisyydellä ehjänä perille asti. CDONin valikoima on kyllä mukavan kattava.
Parin vuoden ajan olen cdon.comista tilaillut, ainoastaan musiikkia kylläkin (ruåtsinkieliset leffojen kannet aiheuttavat kutinaa ja paiseita). Ihan tyytyväinen olen ollut, mutta muutaman viime kuukauden aikana palvelu on jonkun verran huonontunut. Toimitusajoissa luvattu 5-7 arkipäivää tarkoittaa nykyään poikkeuksetta sitä että 6-7 arkipäivän päästä tilauksen lähettämisestä tuotteet laitetaan vasta eteenpäin heidän varastolta. Myöskin lähes jokaisessa tekemässäni tilauksessa ainakin yksi levyistä jää jälkitoimitukseen, jolloin levyä saa odotella ihan mukavan ajan. Ja muutaman kerran levyä on odoteltu 3-5 viikkoa, ennen kuin usean sähköpostitiedustelun jälkeen selviää ettei levyä olekaan enää saatavilla. Ja korvaukseksi tulee jälleen 2.95 euron alennuskoodi, joita ei tietenkään voi yhdistää ja se tulee myöskin käyttää 30 päivän sisällä. "Tilausstatus"-linkki myöskin katoaa mystisesti välillä tuolta cdonin sivuilta. Esim. tällä hetkellä sitä ei siellä ole. Tilausstatuksen pääsee tietysti tarkistamaan myös tilausvahvistuksena tulleen sähköpostin kautta, mutta kun sinne sähköpostiin ei aina ole pääsyä niin tilausstatustakaan ei pääse tällöin tarkistamaan. Lisäksi en myöskään ole saanut luvattua alennuskoodia marraskuun alussa olleesta "rahaa takaisin"-kamppanjasta. Koodi piti tulla viikolla 49, osalle käyttäjistä oli kuulemma lähetetty väärä koodi, joka on korvattu uudella, oikealla koodilla. Itse en ole saanut väärää enkä oikeaa koodia. No, ehkä tuo cdonin toiminta tästä joulusesongin jälkeen taas petraantuu...
Ennenhän CDON lähetti kaikki tuotteensa pahviin pakattuna (ilman pehmusteita), mutta nykyään kuplamuovipussissa, jos mahtuu. En tiedä kumpi on parempi, muutos tapahtui kai joskus vuosi sitten. Kerran on vaan mulla kotelot hajonneet ja silloin oli paketti ottanut osumaa niin, että oli melkein hajonnut. Jos postilaatikkoon tulleet tuotteet ovat usein hajonneita, kannattaa etsiä syyllistä sieltä omasta postitoimipaikasta. Odota joskus postinkantajaa ja kysy miten te aina saatte ne hajalle
Mulle kävi kerran näin, mutta alennuskoodia en saanut, vaikka sain odotella pari viikkoa turhaan. :hitme: Sähköpostiin vastasivat, että levy oli loppunut maahantuojalta, eivätkä tiedä milloin on saatavilla. Levy oli kuitenkin kokoajan myytävänä cdonin sivuilla. Sitten kuukautta myöhemmin sen hinta oli tippunut lähes puolella ja yritin tilata sitä uudestaan ja se tuli alle viikossa :thumbsup:
Itse olen tehnyt jotain 5-7 tilausta ja kaikki on tullut moitteetta perille, tosin ei tuo tilausvahvistuksen aikataulu ihan pidä kutiaan. Tänään tuli viimeksi dvd:tä pahviin pakattuna, 3 levyä rinnakkain ja 2-3 päällekkäin tiukasti pahvissa. Ei vaurioita. Hintoja pitää vähän seurailla, jotkut leffat huiman kalliita.
Voi :OI Kirjoitin tänne kymmenen hyvää syytä, että miksi ei kannata tilata cdon.comista ja kirjoitin sitä puolituntia... Sitten painoin - edellinen - painiketta ja kaikki teksti hävisi :hitme:
Kiinnostaisi kyllä tietää ne 10 hyvää syytä, koska itselläni ei ole mitään valittamisen aihetta k.o. liikkeestä. Jos kirjoittelee jotain vähänkin pitempää niin kannattaa copy/pastettaa kirjoituksensa jonnekin muualle. Ei tule ikäviä yllätyksiä