Canal Digitalin toimitusajat?

Keskustelu osiossa 'Satelliitti-TV' , aloittajana RoopeB, 06.09.2010.

  1. RoopeB

    RoopeB Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    508
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mites pitkiä aikoja olette muut joutuneet odottelemaan tilauksen tehtyänne?

    Itse tilasin paketin ja boksin 24.8, ja tänään soitin aspaan kysyäkseni, että missä vaiheessa tilaukseni on menossa. Hetken kaivelun jälkeen tilaukseni löytyi, mutta sitä ei kuulemma oltu otettu vielä edes käsittelyyn ja että vielä ainakin parisen viikkoa kestää. Sanoin odottelevani vielä tämän viikon ja sitten peruuttavani tilauksen. Jos hommaa ei saada kolmessa viikossa jaloista pois ja asiakkaalle, on mielestäni jossakin jotakin vikaa. (Tai ehkäpä olen liian hätäinen ja vaatelias heidän asiakkaakseen, ehkä näin ollen ansaitse heidän palveluitaan.)

    Jos tilaukset viivästyvät, miksi asiakkaaseen ei olla yhteydessä ja kerrota tilannetta? Onko niille palkattu vain yksi työntekijä tähän hommaan ja sekin parka on töissä vain maanantaisin klo 9-12, jona aikana pitää kyetä pitämään ainakin pari lakisääteistä kaffevarttia ja yksi 45 minuutin ruokkis.
     
    Viimeksi muokattu: 06.09.2010
  2. voipa

    voipa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    1
    Pari viikkoa on ihan normaalia eikä paikallinen satelliittiasennusfirmakaan sieltä kovin nopeasti kirmaa paikalle, kun CD maksaa kuulemma niin huonoa rahaa siitä asennuksesta...
     
  3. RoopeB

    RoopeB Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    508
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kai tämä on kuitenkin suhteellista, kun asentajat "tuolla" hintaa sen vapaaehtoisesti tekevät? Se on ainakin varmaa, ettei tämä ole huono bisnestä asentajalle. :thumbsup: Eli kaiketi tässäkin kärsivät vain asiakkaat.
     
  4. voipa

    voipa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    1
    CD on tehnyt sopparit tietyllä hinnalla paikallisten asennusfirmojen kanssa. Tämä hinta on ihan jotain muuta kuin se 100€, minkä normali kaduntallaaja maksaisi tilatessaan yksityisesti satelliittiasennuksen. Sitten kun paikallisfirma näitä asennuksia hoitelee, se pyrkii optimoimaan samalle asentajalle useampia käyntejä kerrallaan samalle reissulle samalla alueella.
     
  5. RoopeB

    RoopeB Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    508
    Saadut tykkäykset:
    0
    Varmasti näin se onkin. Ja toki optimointi kannattaa aina, tuottaahan se suuremman katteen.

    Asentaja ei kuitenkaan tarjoa palvelujaan tappiollisesti tai pelkkää hyvyyttään. Vaikka yksi tai kaksi kertaa voikin tuottaa persnettoa, jää kokonaisuudesta aina kuitenkin plussaa viivan alle.

    Mielestäni tämä ei saa olla syy toimituksien viivästymisiin. Ja varmasti tässäkin on tapaus-/asentajakohtaisia eroja, suuriakin ehkä. Joku asentaja voi kuvittella pääsevänsä helpoille liksoille, kun toiset ottavat homman tosissaan. Luulen, vaikka en varmuudella tiedäkään, että CD maksaa jotain kuukausi- tai vuosikönttää, ei niinkään puutu kerta-asennuksiin.

    Vielä en osaa kritisoida mahdollista täällä käyvää asentajaa. Luultavasti on niin, että tänne tuleva asentaja osaa hommansa kaikinpuolin loistavasti. Nyt arvostelen CD:n hitautta, sitä ettei se parissa viikossa ole saanut tilausta edes käsittelyyn, saati siitä eteenpäin.

    Mutta katsotaan nyt - Olen valmis odottamaan sen kolme viikkoa (14.9 asti), vaikka kahteen viikkoon toimitus luvattiinkin.
     
    Viimeksi muokattu: 07.09.2010
  6. Iso-Mies

    Iso-Mies Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2006
    Viestejä:
    693
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse odottelin viimevuoden viimeisillä päivillä tehdyn sopimuksen asennusta noin puolitoista kuukautta. Satelliittipaketti ja tallentava HD-boksi.

    Itse halusin että asennus tapahtuu vasta tammikuun puolivälin jälkeen johtuen muutosta, ilmeisesti siirsivät mut johonkin jonon hännille, sitten kun kyselin perään niin ensiksi oli "kovasta tarjouksesta" johtuen tallentavat HD-boksit loppu ja kun se vihdoinkin tuli himaan niin reilu viikko meni ennen kuin asentaja tuli.

    Että sellainen tapaus.




    Iso
     
  7. RoopeB

    RoopeB Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    508
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jeps, tämmöisessä tapauksessa ymmärrän asian, jos itse vielä on pyytänyt asennusta siirrettävän myöhemmäksi ajankohdaksi. Eli eikös kohdallasi asennus tapahtunut ihan melkein aikojen puitteissa - pyytämästäsi tammikuun puolesta välistä vähän toista viikkoa.
     
  8. Iso-Mies

    Iso-Mies Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2006
    Viestejä:
    693
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sopimus tehty 30.12.2009
    - pyysin että tulkaa asentamaan uuteen osoitteeseen 18.1 jälkeen
    - asennus oli valmis about 15.2

    Tuossa välissä valiteltiin boksien loppumista ja niin kuin yllä kerroin vielä asentajan tulokin kesti reilun 1-2vk kun lautaspaketti/hd-boksi oli kämpän nurkissa.

    Voi olla yksittäistapaus ja harmittavasti päässyt boksit loppumaan, sekä asentajalla inhimillinen unohtuminen, mutta silti aivan liian pitkä aika.

    Canal Digital pesi siinä vaiheessa kätensä kun homma oli siirretty asentajalle.

    Mutta hyväähyvyyttään laittoivat mulle kaikki kanavat ilmaisjakeluun maaliskuun loppuun saakka.

    Eli tavallaan myönsivät virheensä vaikkeivat sitä suoraan sanoneetkaan.



    Iso
     
  9. RoopeB

    RoopeB Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    508
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ohhoh, kylläpäs tuo sitten tosiaan venyi!

    Ehdottoman hyvää asiakkaasta huolehtimista, sanoisin. :thumbsup: Ilmeisesti CD:llä menee liian hyvin, jos asiakkaista ei tarvitse tämän enempää huolehtia.
     
  10. MPele

    MPele Guest Guest

    Liittynyt:
    10.09.2004
    Viestejä:
    163
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla oli hieman toisenlainen kokemus asennuksen nopeudesta. Lautanen oli asennettu 7.5 vuorokauden sisällä siitä, kun tein netissä tilauksen. Ajankohta oli viime kesäkuun puoliväli.

    Toki oli hieman tuli perseen alla futiksen MM-kisojen ja YLE HD:n takia, joten soitin joka päivä Canal Digitalin asiakaspalveluun ja kyselin tilauksen tilannetta. Lisäksi 3-4 päivän jälkeen aloin järjestellä jo asennusta. Canal merkkasi tilaukseni johonkin asennuslistaan hieman etupainoitteisesti (ennen laitteiden saapumista) ja soittelin itse suositellulle asennusliikkeelle. Asentajakin suostui sitten merkkaamaan jo kalenteriinsa käynnin, vaikka laitteet olivat vielä tuloillaan. Toki tuolloin oli jo vahva tieto siitä, että laitteet ovat tulossa asennusta edellisenä päivänä. Ei ole kuin positiivista sanottavaa Tuusulan Antennilinjasta, joka asennuksen teki näin joustavasti. Varmasti kävi myös tuuri ajankohdan suhteen. Käydessään asentaja valitti jo hirmuista kiirettä, mitä ei tilaushetkellä vielä ollut.
     
  11. RoopeB

    RoopeB Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    508
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kamat saapuivat, antenni ja boksi. Soittelin aspaan kysyäkseni kuka asentaja tänne on tulossa ja millä aikataululla, mutta sain vastaukseksi, ettei ole tietoa eikä sitä mistään näe. Tästä täytyy päätellä, että arpomalla pistävät asentajat liikkeelle...

    Näköjään parisen viikkoa siis lisää odottelua tiedossa, ellen sitten itse heilahda katolle.

    Edit: päätinpä minäkin kokeilla ja soittaa asentajalistan lähimpänä olevalle asentajalle, ja sain sovittua ajan n. viikon päähän.
     
    Viimeksi muokattu: 16.09.2010
  12. RoopeB

    RoopeB Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    508
    Saadut tykkäykset:
    0
    soittelin ja sovin aikaisemmin itse ajan lähimpänä (Virrat - 38km päässä) olevan asentajan kanssa, mutta CD päättikin valita minulle toisen asentajan, joka tulee osoitetietojen perusteella Jyväskylästä asti (yli 100km päässä).

    Niinpä peruin Virtojen asentajan ja uusi ollut Jyväskylästä tuloillaan jo hetken. Tosin asentaja on aina soittanut ja siirtänyt aikaa myöhemmäksi. Tiistai iltapäivä - keskiviikko iltapäivä - torstai aamu - torstaina joskus myöhemmin. Viimeisimmän asennushetken piti olla tänään aamulla, mutta hipster sentään, asentaja soittaa ja kertoo ettei pääsekään, vaan tulee EHKÄ myöhemmin tänään. Nyt siis tyypin antaessa neljännen ajan asennukselleen, rupeaa minua hieman huvittamaan. Odottelen innolla mitä tuleman pitää... Herättää suuresti luottamusta ko. firma, kun tuntuu näinkin suunnittelevainen olevan käänteissään ja lisäksi tuntuu asiakkaan palvelu ja kuuntelu olevan todella priimaa! Surkuhupaisaa :D