Bluetooth-kuulokkeet television katseluun

Keskustelu osiossa 'Kotiteatterin äänentoisto' , aloittajana ZED, 18.08.2019.

  1. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 580
    Saadut tykkäykset:
    215
    Olen seulonut Gigantin ja Verkkokaupan tarjontaa hakiessani kelvolliselta vaikuttavia huokeahkoja suljettuja BT-luureja, ja speksien perusteella muutamia onkin löytynyt. Kuulokkeet pitäisi siis saada liitettyä makkarini Samsung-telkkariin (tämän vuoden mallistoa, BT löytyy ja toimii, testattu Sonyn on -ear-mallisilla BX-sarjan luureilla).

    Minulla siis on jo yhdet Sonyn BT-kuulokkeet, mutta pahin ongelma niissä on se että ne eivät ole suljetut ja toinen on se että niissä ei jostakin syystä äänenvoimakkuus oikein piisaa jos pitäisi puolitosissaan katsoa jotakin leffaa...

    Näin ensi alkuun olen määritellyt että hinnan pitäisi jäädä alle 100 euron. Tuolla hintaa näyttäisi saavan ainakin joitakin JBL:n ja Sonyn kuulokkeita. Mahtaisiko näistä olla mihinkään:

    JBL E500BT
    Sony WH-CH700N
    JBL E55BT

    Osaisiko joku suositella yllä olevia tai joitakin muita? Vastamelutoiminnolle ei välttämättä liene erityisempää käyttöä kyseisessä käyttöympäristössä, enkä ajatellut lähteä lenkille tai lentokoneeseen noiden kanssa.
     
  2. 2x4x

    2x4x Uusi jäsen

    Liittynyt:
    16.03.2013
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    10
    Bluetooth kuulokkeissa syntyy lähetys ja vastaanottopään koodekeissa viivettä, jolloin huulisynkka ei toimi. Halvimmissa käytetään SBC koodekkia, jossa on selvä viive, itse huomaan viiveen myös aptx koodekissa, mutta aptx low latency koodekilla huulisynkka toimii. Eli sekä telkkarin, että kuulokkeiden tulee tukea aptx low latencya. Kantsii kattoa löytyykö telkkarista ja tarvittaessa hankkia erillinen lähetin.

    Minulla vanha telkkari, joten siinä lähetin ja ostin aliexpressistä vastaanottimen, jossa voimakkuuden säätö. Itse tykkään napeista ja niistä on vaikea löytää edukkaita, joissa olisi low latency. Toisaalta vastaanottimeen voi tökätä mitkä tahansa kuulokkeet 3,5 mm liittimellä. En ole kokeillut kuin napeilla niin en tiedä kuinka kovaa kuuluu korkean impedanssin kuulokkeilla.

    Jotkin mediaplayerit osaa kompensoida bluetooth kuulokkeiden viiveen. Kännykällä olen kokeillut MX playerilla ja vlc-playerilla, mx osasi kompensoinnin ja vlc-player ei (ainakaan ei yli vuosi sitten). En tiedä onko telkkareihin tullut tuollaista kompensointia.

    https://www.rtings.com/headphones/tests/connectivity/latency