ASRock ION330 nettop-kone olohuoneeseen

Keskustelu osiossa 'HTPC eli Home Theater PC' , aloittajana zpoc, 07.08.2009.

  1. Prot

    Prot Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2004
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse en siis konetta omista, mutta olen useampia arvioita tuosta IONista lukenut ja niissä on järjestäen valitettu tuosta Flash-ongelmasta. Noh, niin tai näin, itse pelasin varman päälle ja tilasin samalla rahalla Intelin E5200 & GeForce 9300:n päälle rakentuvan setin.
     
  2. n1ko

    n1ko Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.08.2008
    Viestejä:
    373
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joka syö sähköä enemmän ja pöhisee enemmän lämpöä sitä kautta. SD-flashit (myös hq) pyörivät ihan nätisti jopa linuxissakin full screenillä. Windowsissa asia on paremmin vielä. HD:sta en tiedä kun en omista ionia, mutta näin tilanne ihan normiatomilla. HD tuskin pyörii.
     
  3. JuSu++

    JuSu++ Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2006
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joko on lisää kokemuksia laitteesta? Kuinka pyörii mkv:t ?
    Mikä on paras paikka tilata saksasta? oliko tästä myös wlanilla oleva versio olemassa?
     
  4. erikoisseppä

    erikoisseppä Guest Guest

    Liittynyt:
    14.08.2008
    Viestejä:
    22
    Saadut tykkäykset:
    0
    On heti, kun lyöt 17,90€ maksavan n-sarjan WLAN-tikun persiiseen. Koneen siis.

    edit. Tais olla Saksanmaalla myös suoraan WLAN-versioo. Ellen nyt sekota muihin...

    Hyvin lyhyet testit takana. Vielä auki käyttis ja media-ratkaisu. 1080p .mkv ei BSplayerillä pyörinyt heti, kuten odotin, mutta MPC-HC korjasi tilanteen. Ilmeisesti hyödyntää sitä näyttiksen rautapurkua. Donnou.

    Lyhyt testi, en katsonut koko pätkää, vielä. Äänen ja muusta käyttäytymisestä en tiedä vielä.

    Win7 Ultimate RC toimii nätisti. Media Center toimii ja näyttää hyvältä. Ja sen kanssa saa ilmeisesti kaikki tiedostomuodot toimimaan:

    Paras front-end Asrock Ion 330:lle?

    Youtuben HD-videot pyörii ilman ongelmia.

    Kaikesta enemmän tietoa, kun sais asennusaikaa hallitukselta! :rolleyes:
     
  5. Nomersu

    Nomersu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    45
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hienosti toimii XP Pro SP3:lla tämä mylly HDMI:llä kiinnitettynä telkkariin. Tyytyväinen olen ostokseeni. Hieman ongelmaa on ollut HDMI-liittimen kautta tuupattavien äänien ja Flashin kanssa. Alla kysymykseni josta jo tuolla Murossa kyselin:

    - Kone siis vain HDMI:llä kiinni telkassa.
    - Käyttiksen ja leffojen äänet tulevat HDMI:n kautta. Tavoitteena olisi saada kaikki äänet HDMI:hin.
    - Flash äänet tulevat väkisin kuulokeliittimen kautta. Tätä en halua.
    - Jos menee Youtubeen tms. ja laittaa videon päälle, ääni tulee kuulokeliittimestä (jossa ei siis tule mitään kiinni olemaan).
    - Jos taas ensin avaa leffan Media Player Classicissa (jolloin äänet tulee HDMI:stä), laittaa sen pauselle ja avaa Youtuben, niin Flashin äänet tulevat HDMI:stä... Toimii mutta hieman mutkan kautta.

    Onko kenelläkään hajua missä säädössä tuo ongelma voisi olla? Minulla alkaa järki loppumaan tässä.

    Linkki kysymykseeni Murossa:
    http://murobbs.plaza.fi/ongelmat/605169-aeaeni-ja-kuva-hdmi-n-kautta-xp-ssae-asrock-ion-330-a.html
     
  6. erikoisseppä

    erikoisseppä Guest Guest

    Liittynyt:
    14.08.2008
    Viestejä:
    22
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin...

    Nyt, kun sai yhden aikavälin varattua omaan käyttöön ja Asrock ION asennettu alustavaan käyttökuntoon, niin ongelmat vasta alkoivatkin.

    Ei nyt mitään järisyttävää, mutta jotain ihmeellistä tapahtuu, ilmeisesti näyttiksen ja sen ajureiden suunnalla.

    Mediaportal menee välillä aivan sekaisin. Piirtää näytön täyteen Mediaportalin käyttämiä kuvia ja logoja?! Sillisalaatiksi siis menee koko ruutu ja samalla loppuu komentojen vastaanottaminen joko täysin tai melkein.

    Koitin päivittää näyttiksen ajuriakin, mutta ilmeisesti suoraan Nvidian sivulta haetut ei tue tämän koneen näyttistä. No eilen yöllä huomasin, että Asrock oli julkaissut 21.9. uuden All-in-1 ajurin, pitää koittaa sillä.

    Onko kellään samankaltaisia kokemuksia? Graffat persiillään?

    edit. Niin. Yöllä kun häärää, on aivot jumissa. Olin siis ladannut väärän ajurin nvidian sivulta. Jos nyt seuraavaks latais ION-driverin...

    Ja illalla uusi yritys. :)
     
    Viimeksi muokattu: 24.09.2009
  7. oravanpyora

    oravanpyora Guest Guest

    Liittynyt:
    04.11.2009
    Viestejä:
    22
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osaisiko joku kyseisen laitteen omistaja sanoa, onko ihan normaalia, että laitteen virtamöhkäle pitää huomattavaa kihinää / sähinää laitteen ollessa poissa päältä, standby:lla? Huomattavalla tarkoitan siis parhaimmillaan koneen normaalin käyntiäänen ylittävää tasoa, jonka kuulee helposti toiseen huoneeseen asti.

    Omassa yksilössäni tuo virtalähde alkoi tuollaista kähinää pitämään viikon ostamisen jälkeen. Säikähdin sähinää sen verran, että kuskasin tuon verkkokupan takuuhuoltoon, mutta saa nyt nähdä mitä siihen virkkavat, toivon mukaan kyseessä ei siis ole ominaisuus, koska tuollaisena laite on rehellisesti sanottuna aivan käyttökelvoton tilassa, jossa pitäisi pystyä itsekin oleskelemaan.

    Ääni on sävyltään vinkuva + kihisevä, voimakkuus vaihtelee, mutta tuntuu siltä, että mitä pidempään laite oli päällä, sen kovempaa virtamöhkäle huusi sammuttamisen jälkeen. Huomautettakoon siis, että kun kihinä alkoi, pysyi sen taso samana eikä se feidautunut pois tai mitään tällaista, ellei värkkiä sitten ottanut kokonaan seinästä irti. Tein ennen huoltoon heivaamista kehnolaatuisen äänityksen tuosta äänestä, mikäli jotakuta kiinnostaa: http://www.supload.com/mp3player.swf?zag=WXDSDO

    Vika? Ominaisuus? Osaako kukaan sanoa?
     
  8. noeikujoo

    noeikujoo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.09.2002
    Viestejä:
    3 877
    Saadut tykkäykset:
    164
    Ainakin läppäreiden hakkurivirtalähteet usein "kihisevät".
     
  9. oravanpyora

    oravanpyora Guest Guest

    Liittynyt:
    04.11.2009
    Viestejä:
    22
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, näin olen ymmärtänytkin. Yhtään lepotilassa kihisevää läppärivirtalähdettä en ole tosin koskaan tavannut, Nokian pikkulaturi (ainakin oma e71:n naurettavan pieni pulikka) tuntuu kihisevän hieman samantyylisesti, mutta ääni on kyllä niin hiljainen, että itse saan tunkea pahvikorvani aivan laturin viereen, että mitään kuulen. Tuo perskiven möhkäle sen sijaan päästi niin kovan sähinän, että säikähdin tosissani enkä millään ilveellä uskaltanut jättää laitetta seinään töihin lähtiessäni.

    Kysäisin tuosta myös sitten perskiven tekniseltä tuelta, mutta Taiwanin pojilta ei taida oikein lontoo luistaa, koska sain vastaukseksi vain vakuutuksen, että laite on testattu yleisesti turvalliseksi, itse kysymykseen vastaus ei juurikaan liittynyt.

    Jos tuo nyt sitten osoittautuu ominaisuudeksi niin mäkeen lähtee laite.:grr:
     
  10. Yalifin

    Yalifin Guest Guest

    Liittynyt:
    28.09.2009
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, samaan kiinnittyi huomio minulla ja muutamalla frendillä jotka omistavat kyseisen koneen. Siis se ulkoinen virtalähde pitää reilua ääntä. Piti kuunnella kaikkien läppärieni virtalähteitä ja samaa nekin pitävät tosin hiljaisempaa. Onneksi tuon voi korvata parempilaatuisella läppärin laturilla. Olisi toki ollut kiva jos se koneen mukana olis ollut hiljaisempi. Itse kone on hiljainen ja oiva peli.
     
  11. J_J

    J_J Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.10.2005
    Viestejä:
    354
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oman koneen virtalähde on todella hiljainen mutta itse koneen tuulettimista ei voi sanoa samaa, vaikka bios päivitetty jolla saa ultra silent vaihtoehdon.
     
  12. noeikujoo

    noeikujoo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.09.2002
    Viestejä:
    3 877
    Saadut tykkäykset:
    164
    Hiljaisuus on subjektiivista, mutta olisi kiva nähdä/tai kuulla tuosta Asrockista sellaisia melumittaustuloksia tai arvioita, jossa sitä verrataan muihin vastaaviin tunnettuhin laitteisiin. Vertailulaitteina voisi olla vaikka PS3, kannettavia tietokoneita tms. laitteita, joiden melutaso on yleisesti tiedossa.

    Edit: Heti löytyi netistä yksi kommentti:
     
    Viimeksi muokattu: 05.11.2009
  13. oravanpyora

    oravanpyora Guest Guest

    Liittynyt:
    04.11.2009
    Viestejä:
    22
    Saadut tykkäykset:
    0
    Allekirjoitan tuon melutason kuvailun täysin. Perskivi on ps3:a äänekkäämpi ennen ja jälkeen tuon rehellisesti sanottuna välttämättömän bios-päivityksen. Kun värkin ensimmäisen kerran pistin päälle, meinasi itku päästä kun laite rääkyi ja sirkutti kuin Xbox360. Tehtaalta tullessaan tuo on siis kaikkea muuta kuin hiljainen. Vaikka vanhemmat läski-ps3:t ovat slimereita äänekkäämpiä, on perskivi reippaasti äänekkäämpi. Äänensävy kyllä muuttuu huomattavasti siedettävämmäksi, kuten monessa paikkaa mainittua.

    En kyllä jaksa ymmärtää tätä nykyaikaista pikkukonehömpötystä, ei niiden koneiden nyt niin paljon isompia tarvitsisi olla, että sinne mahtuisi sisään edes jonkinmoinen järkijäähdytys.
     
    Viimeksi muokattu: 06.11.2009
  14. noeikujoo

    noeikujoo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.09.2002
    Viestejä:
    3 877
    Saadut tykkäykset:
    164
    Olipa hyvä, että jätin perskiven ostamatta. Olin jo kerran tilaamassa sitä verkkokaupasta, mutta sitten aloin miettiä tuota meluasiaa. Itselläni on myös läski PS3, jonka melutaso on aivan siellä siedettävyyden ylärajalla, kun katson sillä Blu-ray leffoja videotykillä. Nykyinen HTPC:ni (itse osista rakennettu) on selvästi PS3:sta hiljaisempi. Sähköähän se toki kuluttaa hieman enemmän kuin tuomoinen Atom 330 ION purkki, mutta laskentatehoakin löytyy tarvittaessa enemmän.
     
  15. 83476834584573

    83476834584573 Guest Guest

  16. kkuula

    kkuula Guest Guest

    Liittynyt:
    09.01.2008
    Viestejä:
    225
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitähän ne on asrock:lla ajatellu kun tommosen mölytoosan ovat tehneet??
    Toisaalta pakkohan tuo on jotenkin saada jäähtymään ja vieläpä siten että se ei kerää pölyä sisäänsä.

    Toisaalta tuonkokoisen lootan kunnollinen jäähdytys tarttis isoja erikoisenmuotoisia jäähdytysripoja, lämpöputkia, radiaalipuhallinta tms. kalliimpia ratkaisuja.
     
  17. 83476834584573

    83476834584573 Guest Guest

    ASRock ION 330HT-BD Net-top Review Ääntä lähtee, eikä suositella olohuonekäyttöön!

    "Blu-ray playback was also flawless. We tested it at 1080p in Windows Media Player 11" öööööööööööööööö :confused:
     
  18. 83476834584573

    83476834584573 Guest Guest

  19. 83476834584573

    83476834584573 Guest Guest

  20. 83476834584573

    83476834584573 Guest Guest