Amphion Argon2 vailla vahvistinta

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana zzats, 02.10.2011.

  1. zzats

    zzats Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.03.2009
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pahoitteluni heti kättelyssä, kun tämä varmasti on sellainen ketju ja kysymys, joka ponnahtaa kerran viikossa esiin.

    Mutta itse asiaan. Omistan kaksi kappaletta Argon2 -kaiuttimia, joiden kaverina on vielä tuommoinen maanmainio Impact 500 -subbari. Kaiuttimet ovat minulle kovin rakkaat, ja olen nyt huolestunut niiden hyvinvoinnista nykyisen Yamahan AX-596-analogivahvistimen kanssa.

    Olen aina pitänyt yksinkertaisista ja muotoiluiltaan pelkistetyistä laitteista, niinpä alunperin päädyin hankkimaan tälläisen tehokkaamman pään (ainakin näin luulen) stereovahvistimen kaiuttimien kavereiksi. Nyt tarpeet ovat laitteiden digitalisoitumisen myötä sitten muuttuneet ja tarvitsisin hieman digitaalisempaa vahvistinta, johon saisin nykyiset HDMI-lähtöset laitteet kiinni ihan moderniin kotiteatterityyliin.

    Osaisitteko siis vinkata, mihin suuntaan vahvistinhankinnassa pitäisi sitten katsella? Budjetista ei ole mulle muotoutunut vielä mitään kuvaa. Elättelen toiveita, että noin 400-600 eurolla (viimeistään) saisi käyttökelpoisen, hyvää ääntä tuottavan vahvistimen. En kaipaa 3d-ominaisuuksia ja sisäänrakennetuista spotify-soittimista ja vastaavista tingin heti kättelyssä, mikäli hintaa nämä unohtamalla saa puristettua matalemmaksi.

    Vahvistimia kuitenkin on monenhintaisia, merkkisiä, mallisia joten minkälaisia mielipiteitä ja suosituksia forumilaisilla olisi?

    Itse olen katsellut näiden perään:
    Onko NR 509
    Denon Avr-1912

    ...mutta selkeää kuvaa näiden soveltuvuudsta ei ole muodostunut.

    Ja myös, korjatkaa kiitos - jos olen auttamattomasti hukassa käsityksissäni.
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2011