7.1 vs 5.1.2

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana RedStar, 01.06.2020.

  1. Snäckby

    Snäckby Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    12.04.2016
    Viestejä:
    1 599
    Saadut tykkäykset:
    125
  2. united

    united Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.06.2010
    Viestejä:
    72
    Saadut tykkäykset:
    8
    Minä laittaisin 7.1. Itse asiassa minulla on 7.1. :) ja muut muute Geneleciä paitsi subbari. Olen vaakasuunnassa tasaisen äänikentän ystäviä, joka onnistuu helpommin kohtuudella haltuun olkkarissani hieman vaihtelevan katselupaikan (sohvalla istumista tai jompaan kumpaan päin makuullaan oloa) osalta 4:llä sivu/takakajarilla kuin 2:lla.
     
  3. RedStar

    RedStar Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.07.2004
    Viestejä:
    820
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taakse kattoon sais kohtuudella kajarit, mutta tuo mun vahvistin ei niitä tukenu niin en halua vetää piuhaa kattoa pitkin sohvan etupuolelle. Ehkä mie testailen miten toimis heijastettuna edestä katon kautta. Tai asennettuna eteen ylös. Jos nämä ei toimi niin sitten pitää laittaa 7.1
     
    Viimeksi muokattu: 04.06.2020
  4. RedAlert

    RedAlert Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    1 294
    Saadut tykkäykset:
    90
    Aikomuksena laittaa kattoon 4kpl upotettavia atmos-kaiuttimia. Oleellinen kysymys on, miten nuo toimivat katossa joka on rakenteeltaan "avoin", ts. hengittävä. Kaiuttimet tulevat kiinni kattokoolaukseen ja koolauksen päälle tulee muutaman sentin paksuinen akustinen vaahtomuovilevy. Normaalistihan nuo tulevat umpikattoon, joka on tiivis. Häviääkö bassot?
     
  5. Snäckby

    Snäckby Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    12.04.2016
    Viestejä:
    1 599
    Saadut tykkäykset:
    125
    Saavat hävitä kun ihmisen korvat on sen verran lähellä toisiaan ettei ihminen erota bassojen alueella suuntaa.
    Ja ei siellä katossa ole Atmoksella edes niitä bassoja. Korkeus info on suurimmillaan jossain 5-7kHz kohdalla.
    Huhuja olen kuullut päästä, joka erottaa alle 800Hz taajuuden liuskottumisen mikä vaatii pään halkaisijaksi yli 45cm.
     
    Viimeksi muokattu: 10.06.2020