60cm lautanen ... näkyykö sillä jotain?

Keskustelu osiossa 'Satelliitti-TV' , aloittajana jaja_99, 27.02.2013.

  1. jaja_99

    jaja_99 Guest Guest

    Liittynyt:
    27.02.2013
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    tervehdys forumilaiset! Itse eksyin tänne googletusten kautta kun yritin selvittää saanko jotain kanavia näkyviin 60cm lautasella Suomessa. Asun nyt Saksassa ja parin kk päästä muutan takasin Suomeen ja nyt sais tollasen 60cm satelliitti setin täältä 40 eurolla. Jos sillä muutaman kanavan sais näkyviin niin voishan sen vaikka ostaa.

    Eli jos vielä tiedätte mihin suuntaan lautasta kannattais käännellä Jämsän seudulla niin sekin ois kiva tieto. Joskus 90-luvulla mulle neuvottin esim. sinne missä aurinko on kello 12.47.
     
  2. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 766
    Saadut tykkäykset:
    489
    Kai sillä jotain saa, mutta parempi olisi ysikymppinen (90 cm), ainakin mikäli horisontti etelän suuntaan ei ole vapaa...
    Tuosta kellonajasta vielä, kesä vai talviaika?

    T: Vesku
     
  3. LOP

    LOP Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.02.2001
    Viestejä:
    4 057
    Saadut tykkäykset:
    49
    60 cm riittää vallan mainiosti Thorille/Siriukselle ainakin Oulun korkeudelle asti. Muista sateliiteista joissa se ilmaistarjontakin lepää, en mene taakuuseen.
     
  4. Mikko-vaari

    Mikko-vaari Guest Guest

    Liittynyt:
    08.11.2005
    Viestejä:
    332
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tällä voit suunnata helposti: http://www.dishpointer.com/
    Kannattaa ottaa mukaan 90 cm peili niin on säävaraa. Valkkaa myös HD+ kortillinen boksi, jolloin näet melko runsaasti saksalaisia HD-kanavia Astrasta. Korttihan maksaa vain 50/vuosi!
     
  5. jaja_99

    jaja_99 Guest Guest

    Liittynyt:
    27.02.2013
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia vastauksista! Ennenkuin ehdin näitä lueskeleen niin ostin hätäpäissäni tuon 60cm lautasen ettei tarjous ehdi loppuun. Saahan Suomessa siihen sitten hommattua isomman lautasen jos tarve vaatii. Tuo dishpointer linkki oli hyvä. Just tuollaista kaipasin, että voi alkaa suunnitteleen jo mitä naapurin puita käy sahailemassa yöllä ;)
     
  6. jaja_99

    jaja_99 Guest Guest

    Liittynyt:
    27.02.2013
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen sain kanavat näkymään. Yritin ensin ilman satelliitti piipparia sillain, että vaimo katseli tv:n signaalivahvuuspalkkia. Ei onnistunut mutta piipparin kanssa löytyi Astra 19,2 ja Hotbird. Molemmista löyty aika iso nippu kanavia. Suuntasin sitten lautasen tuohon Astraan ja eilen tosiaan näkyi lähes kaikki kanavat (tai en tiedä montako siellä on mutta mulla nyt n.250) todella hyvin. Nyt tänään kun lautanen ehkä kääntynyt yön aikana vähän tai muuten ei oo olosuhteet niin hyvät kuin eilen niin osa kanavista ilmoittaa ei signaalia mutta suurin osa Saksan kanavista näkyy ja ainakin eurosport ja sport1 näkyy ihan hyvin.

    Eli itse olen ihan tyytyväinen tuohon ostokseen. Mutta kyllä mua nyt silti tavallaan harmittaa kun en ostanu isompaa lautasta. Tuolta löytyy tuo minun toivoma kellonaikavihje jos muitakin se auttais: http://www.kemppi.org/dokkarit/satkal.xls ja suosittelen myös tuota dishpointer.com sivua!
     
  7. Mikko-vaari

    Mikko-vaari Guest Guest

    Liittynyt:
    08.11.2005
    Viestejä:
    332
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo - se 60 senttiä vaikuttaa. Taivas on paksussa pilvessä ja vaimentaa signaalia: