Automatisoidaan mieluummin liikenne ja äkkiä. Niin paljon törppöä nykyään liikenteessä ja suomalainen ajokulttuuri muutenkin epämiellyttävä. Automatisoinnin jälkeen matkanteosta tulee verrattain miellyttävää ja tietenkin turvallisempaa, kun heikoin lenkki eli kuljettaja karsitaan yhtälöstä pois. Automatisoimattomilla autoilla saisi ajaa vain määriteltyjä syrjäteitä. (Pakollinen siirtymävaihe, kun täällä halutaan ajaa niin vanhoilla autoilla.) Harmi, kun Berneriä ei enää nyt ole uudistamassa.
Noille pyöräilijöille pitäisi tehdä jotain! Mennään ajotiellä punaisia päin kun "Mä vaan käännyn tästä vasemmalle" mentaliteetilla, fillaroidaan keskellä tietä vaikka laidassa kuuluisi sykkelöidä. Parhaimmat tapaukset on ne jurpot kun punaisissa lähtee fillaroimaan risteyksen läpi jalankulkijoiden sekaan.
Ei todellakaan automatisoida. Sitten ei ole enää mitään järkeä omistaa autoa jos siitä viedään se kaikki kiva pois eli itse ajaminen. Jos ajokulttuuri on epämiellyttävää niin voit itse poistua liikenteestä ajamasta ja käyttää vaikka julkisia tai lenkkareita. Automatisoinnin jälkeen kuitenkin suurin osa autoista valmistettaisiin kaikista halvimmista kiina-osista jotka hajoavat suurella todennäköisyydellä mahdollisimman nopeasti ja aiheuttavat muille halpis-kiina-osista valmistetuille autoille ongelmia jäämällä keskelle tietä tai ajamalla ties minne tien ulkopuolella kun halpis-kiina-osista valmistettu anturi lakkaa antamasta oikeaa tietoa.
Oli tultu Mustangia näyttelemään köyhäin kaupunginosaan, mutta matka katkesi suoralla, kuivalla tiellä. Auto on niin kevyt, ettei jäänyt jälkiä, joista voisi päätellä tapahtumien kulkua. Oliko perä pudonnut tieltä kun oli käännytty risteyksestä reippaasti vasemmalle, vai oliko ehkä koetettu ajaa nurmikolta ylös tielle? Pyöräilijäukko sitä vahingoniloisena valokuvasi...
Luultavasti yritetty leikkiä tehokkaalla autolla mutta homma lähtenyt lapasesta... https://www.carscoops.com/2022/09/ford-mustang-drivers-cant-even-make-simple-right-hand-turns/ Näkeehän näitä aina välillä, jokunen vuosi sitten eräänä talviaamuna töihin mennessä katselin kun oli Subaru WRX jotenkin saatu suoralla tiellä peräedellä penkkaan ja syvälle, ojaan asti niin että eturenkaat oli ilmassa... Samoin pari vuotta sitten kesällä oli eräällä teollisuusalueella suoralla tiellä 3-sarjan Bemari perä edellä ojassa keula taivasta kohti (suht syvä oja siinä). Siinä oli tiellä monta pihaliittymää ja avointa pihaakin teollisuuskiinteistöissä joten ei ollut mitään järkevää syytä esim yrittää vekslata autoa ympäri kapealla tiellä, jolloin se voisi ojaa lipsahtaa, kun pihoissakin olisi pystynyt kääntämään... niin kyllä tällaset pistää miettimään millä perusteilla ajokortteja jaetaan...
Itse olen nähnyt länsinaapurissa puhtaan spinnauksen valoista lähtiessä. Oli märkää ja jonkin sortin urheiluauto alla, mutta kuitenkin