Gigantti

Тема в разделе "Kauppapaikoista", создана пользователем Jürgen, 17 дек 2005.

  1. lepreconn

    lepreconn Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    27 ноя 2006
    Сообщения:
    3.370
    Симпатии:
    39
    Eli tein siten, että palautin ja ostin samaa sarjaa olevan, mutta paremmilla spekseillä olevan tilalle. Hinta oli sama. Rahoja tosin ei ole kuulunut vielä takaisin. Mutta onnistuuhan se. Ja sikäli mikäli oikeutettua myös, että selviä vikojahan tuotteessa oli.
     
  2. htavilap

    htavilap Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    22 мар 2007
    Сообщения:
    1.259
    Симпатии:
    164
    Hämeenlinnan Gigantti oli onnistunut myymään vanhemmalle sukulaiselle 100€:lla jonkinsortin kalibroinnin 32 tuuman mökkitelkkariin. "Ei tarvitse muuta kuin kanavat hakea, kun ottaa tv:n käyttöön" olivat sanoneet. Vituttaa tuollainen vanhojen ihmisten kusetus, varsinkin kun tiedän, että tälläkään sukulaisella ei rahaa mitenkään liikaa ole. Valitettavan hyvin oli myyjän paskapuhe ko. palvelun tärkeydestä uponnut, kun tuntui olevan tyytyväinen, kun oli saanut vieläpä antennijohdon kaupanpäälle.

    Älkää päästäkö niitä vanhempia sukulaisianne yksin elektroniikkakauppaan.
     
  3. Kusni

    Kusni Vakiokasvo

    Регистрация:
    25 янв 2014
    Сообщения:
    849
    Симпатии:
    221
    Powerissa tuputtavat ihan samaa ja hinta taisi olla 130 euroa. En olisi ottanut sitä edes ilmaiseksi, mutta myyntipuhe jäi mieleen. Jokainen paneeli kun muka tarvitsee yksilöidyn kalibroinnin.

    Vanhuksia pitää vahtia vähän joka paikassa.
     
  4. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    5 май 2004
    Сообщения:
    11.669
    Симпатии:
    179
    Näin olen omia lähimmäisiäni (jopa nuorempaa puolisoani) ohjeistanut, ettei saa ostaa mitään elektroniikkaan liittyvää ellei allekirjoittanutta ensin konsultoida. Siinä kuitenkin helposti tulee tarpeisiin nähden ali- tai ylimitoitettu ostos, jos ei satu itse seuraamaan tekniikkaa ja ole tietoinen esimerkiksi siitä, mitä ja mistä kannattaa maksaa. Esim. kännyköiden kohdalla yleinen moka on joko ostaa liian halpa, jossa esimerkiksi muisti loppuu lähes samantien (vaikka sisällä olisikin muistikortti medioille), tai sitten liian kallis (puolison kavereissa on paljon näitä, jotka hankkivat osarilla 600-900 EUR:n luurin whatsappia ja selfietä varten). Viimeksi tosin sai olla oikomassa puolison liittymäkauppoja, kun myyjä oli ylipuhunut yli 20 EUR:n kk-maksuisen liittymän lisäpalveluineen ilman että oli edes vaivautunut kysymään, oliko vanhempi, halvempi liittymä ollut riittävä. Olisi itse asiassa hauska nähdä tilastoa esimerkiksi siitä, kuinka monella vanhemmalla älypuhelimen käyttäjällä on liittymän kk-maksu yli 20 EUR. Vastineeksi voin sanoa, että oma känykkäliittymä rajattomine netteineen (DNA) kustantaa kuukaudessa noin 8-9 EUR:a. Eihän se netti siinä nopea ole, mutta esim. sähköposteihin, sometukseen, viestittelyyn, spotifyihin ja pankkiasioihin se on täysin pätevä (ei ole hidastelua). On ne kelmejä...

    Vanhemmillani on itse asiassa kohta puolin uuden telkun oston edessä, joten odotan innolla sitä, että pääsen mukaan pyörittelemään silmiäni ja sanomaan "noeitod", jos ja kun Gigantin myyjä ehdottaa kalibrointipalvelun hankkimista. Tosin en tiedä, onko tätä "salaliittoa" viety niinkin pitkälle, että kalibrointipalvelua ehdotetaan valikoivasti riippuen siitä, onko kyseessä esim. bs:n haistava 20-40v teknofriikki vai 65v nainen. Onhan tästä jo väännetty, mutta oma mielipiteeni siis on, että jos haluaa säästää/ei ole varakas, niin kalibrointipalvellu ei millään ole hintansa väärti, jos ilmaisena vaihtoehtona on hakea netin asetuksista (pl. edistyneempi värikalibrointi) viitettä ja käyttää kalibrointikuvaa apuna -- varsinkin kun suurin osa ostajista nyt muutenkaan ei ole kultasilmiä esim. värien suhteen.
     
    TheRealThing и htavilap нравится это.
  5. JanneB

    JanneB Tuttu käyttäjä

    Регистрация:
    4 фев 2016
    Сообщения:
    177
    Симпатии:
    26
    ^ Pari vuotta takaperin kalibrointia tyrkytettiin moneen kertaan sen jälkeenkin, kun kerroin, että tiedän mitä paskaa Gigantin kalibrointi on ja että minulla on itsella laitteet ja ohjelmat kalibrointiin. Lopulta tv tuli vielä ”kalibroituna” eli ihan totaalisen päin persettä säädettynä, luulin että oli rikki koko toosa. Tehdasasetuksille palautus onneksi korjaa tuon Gigantin ”kalibroinnin”. (En siis ”palvelua” ostanut, enkä siitä maksanut).

    Sama juttu tietenkin kaikenlaisten hölynpöly vakuutusten kanssa, niiden kauppaaminen jatkuu kunnes pääsee ovesta pihalle vaikka tekee jo sisääntullessa selväksi, että a) on kotivakuutus ja b) en ole mikään laitteita rikkova tohelo ja c) vaikka edelliset ei toteutuisi niin en silti teidän paskaa vakuutusta ottaisi.

    Kolmas ansa on ne helvetin luottokortit, jotka joka kerta yritetään ujuttaa mukaan. Tämäkin siitäkin huolimatta, että kertoo heti että nyt ei ole mikään perseaukinen luotolla ostelija kyseessä.

    TV:ä ostaessa vielä extrana kaikenlaiset kanavapaketit. Niiden tarpeellisuus tarkistetaan uudestaan ja uudestaan vaikka tästäkin kertoo, että en katso tv kanavien ohjelmistoa lainkaan.

    Edellä mainituista syistä pyrin asioimaan kodin elektroniikkaa ostaessa mahdollisimman vähän kivijalka kaupoissa ja tekemään ostokset mieluummin verkkokaupoissa.
     
    Aleksi17 нравится это.
  6. Aleksi17

    Aleksi17 Aktiivinen käyttäjä

    Регистрация:
    6 дек 2017
    Сообщения:
    63
    Симпатии:
    6
    Joo, samanlaisia kokemuksia on myös täällä Gigantin (Raisio) myyjistä etenkin TV-osastolla. Olin menossa helmikuussa ostamaan Samsungin 55-tuumaista tarjouksessa olevaa telkkaria (jota ei tietenkään ollut varastossa sillä hetkellä). Myyjä kyseli jotain katselutottumuksistani, sivuutti ne ja rupesi heti kauppaamaan 55" tuuman Philipsiä, jossa oli erikoisuutena Bluetooth -kaukosäädin, kiiltävät kehykset ruudun ympärillä ja muka parempi paneeli kuin Samsungissa. Toki siinä noin 800 euron Philipsissä oli parempi demo pyörimässä ruudulla kun taas 550 euron Samsungissa pyöri joku tosi-tv -ohjelma suttuisella laadulla ja väärällä kuvasuhteella toki.

    En muista kuinka kauan väänsin sen myyjän kanssa mutta en antanut periksi vaan ostin sen tarjous-Samsungin. Toki se vielä yritti tarjota kalibrointia n. 50 euron hintaan, mutta kieltäydyin. Olisin pystynyt myös samassa vaihtamaan nettiliittymänikin.

    Jos television ostan vielä Gigantista, niin tilaan sen netin kautta ja käyn hakemassa sen kuittia vastaan noutopisteeltä. En halua noiden tulospalkkausmyyjien kanssa vääntää tv-asioissa enää ollenkaan.
     
  7. El Grande

    El Grande Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    25 июл 2007
    Сообщения:
    4.005
    Симпатии:
    411
    Helpommalla pääsee, kun tilaa töllön netistä.
     
    Aleksi17 нравится это.
  8. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Регистрация:
    19 мар 2002
    Сообщения:
    3.737
    Симпатии:
    253
    Osaako joku sanoa että mistä päin maailmaa Gigantin "Play-FI"-partnerin tuotteet lähetellään? Kauanko niissä toimituksissa yleensä menee..?

    Olen saanut Gigantilta kuittauksen että partneri on paketin jo pistänyt liikkeelle, mutta mitään seurantatietoja tai tarkempaa infoa eivät ole antaneet. Postia ilmeisesti käyttävät kuljetusfirmana?
     
  9. nugent

    nugent Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    23 окт 2008
    Сообщения:
    1.064
    Симпатии:
    246
    Ruotsista tulevat. Ainakin viimeksi lähtivät sieltä päästä Postnordilla mutta Suomen puolella homman hoiti sitten Posti.
    Seurantakoodi oli silloin katsottavissa omilla tilaussivuilla mutta ei siellä näkynyt mitään muuta kuin, että on lähetetty.
    Postin sivut eivät noita Postnordin koodeja tunnistaneet ollenkaan ja n. viikon päästä kolahti postilaatikkoon.
     
    ZED нравится это.
  10. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Регистрация:
    19 мар 2002
    Сообщения:
    3.737
    Симпатии:
    253
    Päivää vajaa kaksi kalenteriviikkoa meni tilaushetkestä siihen kun sai noutaa postin noutopisteestä Play-FI -paketin. Yhden 4K/UHD -lefffakotelon sisällä oli BD-lätty päässyt irtoamaan keskiöstä, mutta eipä näkynyt naarmuja siinä..
     
  11. Snafu68

    Snafu68 Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    6 май 2013
    Сообщения:
    1.436
    Симпатии:
    233
  12. gaston

    gaston Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    23 окт 2001
    Сообщения:
    3.496
    Симпатии:
    86
    Olen huomannut että tuo Play.fi joka Gigantin kautta levyjä myy, haalii jotain tarjouseriä. välillä siellä ei juuri ole mitään valikoimaa ja taas viime perjantain tuli iso määrä nimikkeitä myyntiin. Esim. Hobbs & Shaw 3D on pitkään ollut loppuunmyyty, tuolla se yllättäen tuli perjantaina myyntiin.(nyt näkyy olevan taas loppu)
     
    Snafu68 нравится это.
  13. Akseli70

    Akseli70 Tunnettu käyttäjä

    Регистрация:
    19 сен 2009
    Сообщения:
    298
    Симпатии:
    15
  14. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Регистрация:
    17 окт 2001
    Сообщения:
    9.596
    Симпатии:
    1.530
  15. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    28 янв 2010
    Сообщения:
    7.243
    Симпатии:
    1.426
    Tästä tuli nyt sitten sellainen lumipallo. Kun ihmisiltä otetaan jotain 500€ kuussa lisää kiinteisiin kuluihin, niin mitä halvattua ajateltiin käyvän?
     
  16. ISPF3.4

    ISPF3.4 Lähes henkilökuntaa

    Регистрация:
    1 дек 2006
    Сообщения:
    3.258
    Симпатии:
    612
    Gigantin sikailu on huomattu KKV:ssä:
    https://www.kkv.fi/ajankohtaista/ti...i-sopimattomasti-hoitaessaan-virhetilanteita/
    Lisää:
     
    Последнее редактирование: 8 окт 2023
    nepa нравится это.
  17. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Регистрация:
    19 мар 2002
    Сообщения:
    3.737
    Симпатии:
    253
    Kristian и nepa нравится это.
  18. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Регистрация:
    17 окт 2001
    Сообщения:
    9.596
    Симпатии:
    1.530
    Provikkapalkalla, kun myy, niin noin käy.

    Törmäsin itse joku vuosi sitten samanlaiseen ilmiöön paikallisessa Elisan tai Dna:n myymälässä. En nyt muista enää kumpi se oli.
    Mutta jokaiselle asiakkaalle yritetiin kaupata asioinnin päätteeksi tablettia 4g-liittymällä ja jollain telkkariapplikaatiolla. Ja se kesti jokaisen henkilön kohdalla kauemmin kuin varsinainen asiointi. Edelläni oli mummu, jolle laitetta esiteltiin kauan ja hartaasti ja yritettiin perustella, miksi se pitäisi ostaa. En enää muista ostiko mummu sitä vai ei, mutta alkoi niin pistämään vihaksi, että melkein menin väliin kysymään, että miten te kehtaatte pakottaa ihmisiä ostamaan noita tuotteita. Omalla vuorollani totesin liittymäasioinnin jälkeen tiukasti, että en halua tutustua tablettiin, vaan silti yrittivät pakolla esitellä sitä. Missä menee oikeasti nykyään raja ihmisten moraalissa? Raha näköjään asettaa sen monelle aika alhaalle.

    Itse en paikallisessa Gigantissa ole saanut tuollaista huonoa palvelua. Yleensä olen jämäkkä tilanteissa, joissa yritetään jotain ylimääräistä myydä. Viimeksi taisi olla jotain uusia pehmeitä kännykän näytönsuojia, joita voi jollain leikkurilla leikata jokaiseen puhelimeen sopivaksi, mitä yrittivät kaupata samalla, kun kännykänkuoria katselin. Hintaa oli niin penteleesti, että ei kiitos. Yleensä kyllä lopettavat vänkäämisen, kun kerralla sanoo ei.
     
    Kusni и Kristian нравится это.
  19. Tappari

    Tappari ent. taabari

    Регистрация:
    31 авг 2011
    Сообщения:
    145
    Симпатии:
    18
    Jos myyjän palkasta suurin osa muodostuu provisiosta, niin mikäs ihme tuo on.
     
  20. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Регистрация:
    19 мар 2002
    Сообщения:
    3.737
    Симпатии:
    253
    Eli hakeutuuko Gigantin myyjiksi moraalittomia paskiaisia, vai tuleeko heistä sellaisia kyseisen firman palveluksessa?