Gigantti

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Jürgen, 17.12.2005.

  1. lepreconn

    lepreconn Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.11.2006
    Viestejä:
    3 370
    Saadut tykkäykset:
    39
    Eli tein siten, että palautin ja ostin samaa sarjaa olevan, mutta paremmilla spekseillä olevan tilalle. Hinta oli sama. Rahoja tosin ei ole kuulunut vielä takaisin. Mutta onnistuuhan se. Ja sikäli mikäli oikeutettua myös, että selviä vikojahan tuotteessa oli.
     
  2. htavilap

    htavilap Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    22.03.2007
    Viestejä:
    1 255
    Saadut tykkäykset:
    161
    Hämeenlinnan Gigantti oli onnistunut myymään vanhemmalle sukulaiselle 100€:lla jonkinsortin kalibroinnin 32 tuuman mökkitelkkariin. "Ei tarvitse muuta kuin kanavat hakea, kun ottaa tv:n käyttöön" olivat sanoneet. Vituttaa tuollainen vanhojen ihmisten kusetus, varsinkin kun tiedän, että tälläkään sukulaisella ei rahaa mitenkään liikaa ole. Valitettavan hyvin oli myyjän paskapuhe ko. palvelun tärkeydestä uponnut, kun tuntui olevan tyytyväinen, kun oli saanut vieläpä antennijohdon kaupanpäälle.

    Älkää päästäkö niitä vanhempia sukulaisianne yksin elektroniikkakauppaan.
     
  3. Kusni

    Kusni Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.01.2014
    Viestejä:
    730
    Saadut tykkäykset:
    183
    Powerissa tuputtavat ihan samaa ja hinta taisi olla 130 euroa. En olisi ottanut sitä edes ilmaiseksi, mutta myyntipuhe jäi mieleen. Jokainen paneeli kun muka tarvitsee yksilöidyn kalibroinnin.

    Vanhuksia pitää vahtia vähän joka paikassa.
     
  4. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 669
    Saadut tykkäykset:
    179
    Näin olen omia lähimmäisiäni (jopa nuorempaa puolisoani) ohjeistanut, ettei saa ostaa mitään elektroniikkaan liittyvää ellei allekirjoittanutta ensin konsultoida. Siinä kuitenkin helposti tulee tarpeisiin nähden ali- tai ylimitoitettu ostos, jos ei satu itse seuraamaan tekniikkaa ja ole tietoinen esimerkiksi siitä, mitä ja mistä kannattaa maksaa. Esim. kännyköiden kohdalla yleinen moka on joko ostaa liian halpa, jossa esimerkiksi muisti loppuu lähes samantien (vaikka sisällä olisikin muistikortti medioille), tai sitten liian kallis (puolison kavereissa on paljon näitä, jotka hankkivat osarilla 600-900 EUR:n luurin whatsappia ja selfietä varten). Viimeksi tosin sai olla oikomassa puolison liittymäkauppoja, kun myyjä oli ylipuhunut yli 20 EUR:n kk-maksuisen liittymän lisäpalveluineen ilman että oli edes vaivautunut kysymään, oliko vanhempi, halvempi liittymä ollut riittävä. Olisi itse asiassa hauska nähdä tilastoa esimerkiksi siitä, kuinka monella vanhemmalla älypuhelimen käyttäjällä on liittymän kk-maksu yli 20 EUR. Vastineeksi voin sanoa, että oma känykkäliittymä rajattomine netteineen (DNA) kustantaa kuukaudessa noin 8-9 EUR:a. Eihän se netti siinä nopea ole, mutta esim. sähköposteihin, sometukseen, viestittelyyn, spotifyihin ja pankkiasioihin se on täysin pätevä (ei ole hidastelua). On ne kelmejä...

    Vanhemmillani on itse asiassa kohta puolin uuden telkun oston edessä, joten odotan innolla sitä, että pääsen mukaan pyörittelemään silmiäni ja sanomaan "noeitod", jos ja kun Gigantin myyjä ehdottaa kalibrointipalvelun hankkimista. Tosin en tiedä, onko tätä "salaliittoa" viety niinkin pitkälle, että kalibrointipalvelua ehdotetaan valikoivasti riippuen siitä, onko kyseessä esim. bs:n haistava 20-40v teknofriikki vai 65v nainen. Onhan tästä jo väännetty, mutta oma mielipiteeni siis on, että jos haluaa säästää/ei ole varakas, niin kalibrointipalvellu ei millään ole hintansa väärti, jos ilmaisena vaihtoehtona on hakea netin asetuksista (pl. edistyneempi värikalibrointi) viitettä ja käyttää kalibrointikuvaa apuna -- varsinkin kun suurin osa ostajista nyt muutenkaan ei ole kultasilmiä esim. värien suhteen.
     
    TheRealThing ja htavilap tykkäävät tästä.
  5. JanneB

    JanneB Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2016
    Viestejä:
    177
    Saadut tykkäykset:
    25
    ^ Pari vuotta takaperin kalibrointia tyrkytettiin moneen kertaan sen jälkeenkin, kun kerroin, että tiedän mitä paskaa Gigantin kalibrointi on ja että minulla on itsella laitteet ja ohjelmat kalibrointiin. Lopulta tv tuli vielä ”kalibroituna” eli ihan totaalisen päin persettä säädettynä, luulin että oli rikki koko toosa. Tehdasasetuksille palautus onneksi korjaa tuon Gigantin ”kalibroinnin”. (En siis ”palvelua” ostanut, enkä siitä maksanut).

    Sama juttu tietenkin kaikenlaisten hölynpöly vakuutusten kanssa, niiden kauppaaminen jatkuu kunnes pääsee ovesta pihalle vaikka tekee jo sisääntullessa selväksi, että a) on kotivakuutus ja b) en ole mikään laitteita rikkova tohelo ja c) vaikka edelliset ei toteutuisi niin en silti teidän paskaa vakuutusta ottaisi.

    Kolmas ansa on ne helvetin luottokortit, jotka joka kerta yritetään ujuttaa mukaan. Tämäkin siitäkin huolimatta, että kertoo heti että nyt ei ole mikään perseaukinen luotolla ostelija kyseessä.

    TV:ä ostaessa vielä extrana kaikenlaiset kanavapaketit. Niiden tarpeellisuus tarkistetaan uudestaan ja uudestaan vaikka tästäkin kertoo, että en katso tv kanavien ohjelmistoa lainkaan.

    Edellä mainituista syistä pyrin asioimaan kodin elektroniikkaa ostaessa mahdollisimman vähän kivijalka kaupoissa ja tekemään ostokset mieluummin verkkokaupoissa.
     
    Aleksi17 tykkää tästä.
  6. Aleksi17

    Aleksi17 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.12.2017
    Viestejä:
    63
    Saadut tykkäykset:
    6
    Joo, samanlaisia kokemuksia on myös täällä Gigantin (Raisio) myyjistä etenkin TV-osastolla. Olin menossa helmikuussa ostamaan Samsungin 55-tuumaista tarjouksessa olevaa telkkaria (jota ei tietenkään ollut varastossa sillä hetkellä). Myyjä kyseli jotain katselutottumuksistani, sivuutti ne ja rupesi heti kauppaamaan 55" tuuman Philipsiä, jossa oli erikoisuutena Bluetooth -kaukosäädin, kiiltävät kehykset ruudun ympärillä ja muka parempi paneeli kuin Samsungissa. Toki siinä noin 800 euron Philipsissä oli parempi demo pyörimässä ruudulla kun taas 550 euron Samsungissa pyöri joku tosi-tv -ohjelma suttuisella laadulla ja väärällä kuvasuhteella toki.

    En muista kuinka kauan väänsin sen myyjän kanssa mutta en antanut periksi vaan ostin sen tarjous-Samsungin. Toki se vielä yritti tarjota kalibrointia n. 50 euron hintaan, mutta kieltäydyin. Olisin pystynyt myös samassa vaihtamaan nettiliittymänikin.

    Jos television ostan vielä Gigantista, niin tilaan sen netin kautta ja käyn hakemassa sen kuittia vastaan noutopisteeltä. En halua noiden tulospalkkausmyyjien kanssa vääntää tv-asioissa enää ollenkaan.
     
  7. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 775
    Saadut tykkäykset:
    328
    Helpommalla pääsee, kun tilaa töllön netistä.
     
    Aleksi17 tykkää tästä.
  8. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 622
    Saadut tykkäykset:
    228
    Osaako joku sanoa että mistä päin maailmaa Gigantin "Play-FI"-partnerin tuotteet lähetellään? Kauanko niissä toimituksissa yleensä menee..?

    Olen saanut Gigantilta kuittauksen että partneri on paketin jo pistänyt liikkeelle, mutta mitään seurantatietoja tai tarkempaa infoa eivät ole antaneet. Postia ilmeisesti käyttävät kuljetusfirmana?
     
  9. nugent

    nugent Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.10.2008
    Viestejä:
    964
    Saadut tykkäykset:
    207
    Ruotsista tulevat. Ainakin viimeksi lähtivät sieltä päästä Postnordilla mutta Suomen puolella homman hoiti sitten Posti.
    Seurantakoodi oli silloin katsottavissa omilla tilaussivuilla mutta ei siellä näkynyt mitään muuta kuin, että on lähetetty.
    Postin sivut eivät noita Postnordin koodeja tunnistaneet ollenkaan ja n. viikon päästä kolahti postilaatikkoon.
     
    ZED tykkää tästä.
  10. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 622
    Saadut tykkäykset:
    228
    Päivää vajaa kaksi kalenteriviikkoa meni tilaushetkestä siihen kun sai noutaa postin noutopisteestä Play-FI -paketin. Yhden 4K/UHD -lefffakotelon sisällä oli BD-lätty päässyt irtoamaan keskiöstä, mutta eipä näkynyt naarmuja siinä..
     
  11. Snafu68

    Snafu68 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    06.05.2013
    Viestejä:
    1 304
    Saadut tykkäykset:
    174
  12. gaston

    gaston Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.10.2001
    Viestejä:
    3 485
    Saadut tykkäykset:
    80
    Olen huomannut että tuo Play.fi joka Gigantin kautta levyjä myy, haalii jotain tarjouseriä. välillä siellä ei juuri ole mitään valikoimaa ja taas viime perjantain tuli iso määrä nimikkeitä myyntiin. Esim. Hobbs & Shaw 3D on pitkään ollut loppuunmyyty, tuolla se yllättäen tuli perjantaina myyntiin.(nyt näkyy olevan taas loppu)
     
    Snafu68 tykkää tästä.
  13. Akseli70

    Akseli70 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.09.2009
    Viestejä:
    288
    Saadut tykkäykset:
    12
  14. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 240
    Saadut tykkäykset:
    1 357
  15. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 605
    Saadut tykkäykset:
    1 253
    Tästä tuli nyt sitten sellainen lumipallo. Kun ihmisiltä otetaan jotain 500€ kuussa lisää kiinteisiin kuluihin, niin mitä halvattua ajateltiin käyvän?
     
  16. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Gigantin sikailu on huomattu KKV:ssä:
    https://www.kkv.fi/ajankohtaista/ti...i-sopimattomasti-hoitaessaan-virhetilanteita/
    Lisää:
     
    Viimeksi muokattu: 08.10.2023
    nepa tykkää tästä.
  17. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 622
    Saadut tykkäykset:
    228
    Kristian ja nepa tykkäävät tästä.
  18. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 240
    Saadut tykkäykset:
    1 357
    Provikkapalkalla, kun myy, niin noin käy.

    Törmäsin itse joku vuosi sitten samanlaiseen ilmiöön paikallisessa Elisan tai Dna:n myymälässä. En nyt muista enää kumpi se oli.
    Mutta jokaiselle asiakkaalle yritetiin kaupata asioinnin päätteeksi tablettia 4g-liittymällä ja jollain telkkariapplikaatiolla. Ja se kesti jokaisen henkilön kohdalla kauemmin kuin varsinainen asiointi. Edelläni oli mummu, jolle laitetta esiteltiin kauan ja hartaasti ja yritettiin perustella, miksi se pitäisi ostaa. En enää muista ostiko mummu sitä vai ei, mutta alkoi niin pistämään vihaksi, että melkein menin väliin kysymään, että miten te kehtaatte pakottaa ihmisiä ostamaan noita tuotteita. Omalla vuorollani totesin liittymäasioinnin jälkeen tiukasti, että en halua tutustua tablettiin, vaan silti yrittivät pakolla esitellä sitä. Missä menee oikeasti nykyään raja ihmisten moraalissa? Raha näköjään asettaa sen monelle aika alhaalle.

    Itse en paikallisessa Gigantissa ole saanut tuollaista huonoa palvelua. Yleensä olen jämäkkä tilanteissa, joissa yritetään jotain ylimääräistä myydä. Viimeksi taisi olla jotain uusia pehmeitä kännykän näytönsuojia, joita voi jollain leikkurilla leikata jokaiseen puhelimeen sopivaksi, mitä yrittivät kaupata samalla, kun kännykänkuoria katselin. Hintaa oli niin penteleesti, että ei kiitos. Yleensä kyllä lopettavat vänkäämisen, kun kerralla sanoo ei.
     
    Kusni ja Kristian tykkäävät tästä.
  19. Tappari

    Tappari ent. taabari

    Liittynyt:
    31.08.2011
    Viestejä:
    145
    Saadut tykkäykset:
    18
    Jos myyjän palkasta suurin osa muodostuu provisiosta, niin mikäs ihme tuo on.
     
  20. ZED

    ZED Mitä kävi, ketä tietää? Tukijoukot

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    3 622
    Saadut tykkäykset:
    228
    Eli hakeutuuko Gigantin myyjiksi moraalittomia paskiaisia, vai tuleeko heistä sellaisia kyseisen firman palveluksessa?