YUV SCART - Komponentti. Mistä ?

Keskustelu osiossa 'Digi-TV - laitteet' , aloittajana Ottto, 06.03.2006.

1. Ottto

Ottto New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä digi-tv foorumilla on varmasti usealla digiboxi, josta on saatavissa komponentti signaalia scartin kautta.
    Itse ostin Topfield 6000coc, josta myös saa scartin kautta komponenttia, mutta

mistä saisi tilattua YUV SCART - Komponentti johdon ?
    Taikka adapterin ja erikseen komponetti johdon ? (molemmat samasta paikasta jotta säästäisi postikuluissa)

Pitäisi saada kuva digiboxista tykille (matka yli 5metriä = 10m johto) ja tietenkin mahd. hyvällä signaalilla niin ajattelin, että tätä foorumia selaavat ovat varmsti itsekkin hankkineet kyseisiä johtoja ja voisivat kertoa mistä ovat tilanneet/ostaneet edellä mainittuja johtoja.

Verkkokauppa.comista saa adapteria ja 10metrin komponenttia, mutta toimitus aika 10-15 työpäivää. Eli sama jos itse tilaisi saksasta.

Kiitoksia vastauksista etukäteen !

P.S Olen yrittäynyt googlettaa :)

Tässä vastaus kysymykseeni:
    saa osoitteesta www.vekoy.com.

Toinen tapa:
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    Adapterin saa http://www.verkkokauppa.com ja komponentti johdon www.vekoy.com. Adapterin voi myös tehdä itse (ehkä toimivat ohjeet threadissä :).

Adapterin voi tehdä myös itse.
    Esim:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    SCART-pistoke uros, kullattu 1.9€
    Audio-/videokaapeli 3x75ohm sininen 3.7€ 1m
    RCA-jatkopistoke, kullattu metalli, musta x 3 = 3 x 1.35€ = 4.05€
    Löytyy www.vekoy.com:sta

Johdot(signaali ja maa) kytketään RGB pinneihin Y = Green, Pr = Red ja Pb = Blue

Nämä ohjeet toimivat ainakin Topfield 6000 ja 5100 boxeilla.
    Kiitoksia kaikille vastanneille !

2. KaKui

KaKui FullHD Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    20
    Ainakin Kuopiosta löytyy Elfa:lta ja Oulussakin taitaa Elfan liike olla että sieltä kyselemään.
    Jonkinlaisia adaptereita ja kaapeleita löytyy myös ihan Musta Pörssi, Tekniset jne. liikkeistä.

3. Lindroos

Lindroos New Member

Saadut tykkäykset:
    0
  4. Ottto

Ottto New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia TODELLA nopeista vastauksista.

Ilmeisesti tuolla Scart-komponentti (vekoy.com) 10m kaapelilla ei saa YUV:ta siirrettyä, eli sama asia kuin RGB signaali siirtyisi tavallisella scart-scart kaapelilla. Tykissä komponentti tulo on YUV.

Tosin taas komponentti-komponentti kaapeleita tuolta löytyy jotka siirtää YUV todella edulliseen hintaan ja siihen hommaisi jostain muualta sen adapterin niin asia olisi bueno.

5. Lindroos

Lindroos New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä tuo Scart-komponentti kaapeli siirtää YUV:tä ainakin 5100-sarjan Toppystä Sonyn LCD:lle komponentti sisääntuloon.

6. yinx

yinx Member

Saadut tykkäykset:
    0
    aattelin ostaa toppyn TF-6000CoC boksin, sitten verkkokaupasta haman adapterin sille ja jostain 10m komponenttipiuhaa... toimisikohan noin?

7. yinx

yinx Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli muuten mieleen, että toimisiko tämä sellaisen boksin kanssa, joka suoltaa vain RGB:tä scartista ulos? ja tuolla liittäisi sitten boksin Z4:ään.

8. yinx

yinx Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Vekoylla on aika hämäävästi nimetty kaapeli scart-RGB:ksi... mutta kaippa se sitten yuv on...

9. Lindroos

Lindroos New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Näköjään hyvin monella tapaa ilmoitetaan tuon kaapelin ominaisuuksia. Googlettamalla löytyy kyseistä tuotetta useamman elektroniikkaliikkeen varastosta ja maininta YUV-signaalista yleensä löytyy.

Tässä yksi esimerkki eriävästä ilmoitustavasta; sivulla 4: http://www.partco.fi/luettelot/PARTCO2006-HELMI.PDF

Kuitenkin tuo YUV-signaali kulkee kaapelin läpi kuten myös Toppyn alkuperäisen scart-komponentti kaapelin.

10. Ottto

Ottto New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä noin pitäisi toimia.
    Itse ajattelin tilata 10m komponentti kaapelin, kullatun scart uroksen ja kullatut naaras plugit ja tehdä adapterin itse. Säästää postikulut ja adapterin hinnan. Ja jos tulevaisuudessa tulee tarvetta pelkästään komponentti kaapelille, niin ei jää 10m scart-komponentti kaapelia ylimääräiseksi.

11. Ottto

Ottto New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos joku sattuu löytämään ohjeet scart - yuv adapterin tekoon niin voisi pastea url:n tänne. Itse etsin kokoajan ja poistan tämän viestin jos löydän itse. Kiitos !

Tässä joku ohje, jos joku on kokeillut kyseistä tapaa toimimaan topfieldin boxillla niin ilmoittakaa tänne.
    [/img]

12. oh6jih

oh6jih New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Mä hain ihan paikallisesta mustasta pörssistä adapterin, kerrankin löytyi myyjä joka tiesti mistä puhutaan :). Tilaushommeliksihan se kuitenkin meni mutta tuli päivässä. vivanco oli muistaakseni valmistaja, kullatut liittimet molemmissa päissä ja hintaa oli 27€. Yleensä noi ei ite tekemällä tule juurikaan halvemmaksi, sen verran on ite tullut väsäiltyä ;)

13. Ottto

Ottto New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    [​IMG] SCART-pistoke uros, kullattu 1.9€
    [​IMG] Audio-/videokaapeli 3x75ohm sininen 3.7€ 1m
    [​IMG] RCA-jatkopistoke, kullattu metalli, musta x 3 = 3 x 1.35€ = 4.05€

Yhteensä 9.65€ ja tulee samoilla postareilla mm. komponenttipiuhan kanssa.
    noin 17€ säästäisi kuitenkin ja ohan se jo kori kaljaa sittarista :)
    Olisiko tämä toimiva ratkaisu ?

[​IMG] SCART-adapteri kytkimellä, kullattu 2.5€
    Tai sitten tuollaisen johdottaisi uudestaan :)

14. jarmoke

jarmoke Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Jokainenhan tekee niinkuin tykkää, mutta itse olen sitä mieltä että ei kannata säästää enään muutamaa kymppiä kaapeleissa kun on kuitenkin muuten kalliit laitteet monella kotona. "Aika seppä" pitää olla että itse tekee paremman ja toimivamman kaapelin kuin kaupasta ostettu (poislukien sitten ne tolkuttoman halvat vaihtoehdot joiden hintaa ihmettelee ostaja itsekin --> ei varmasti toimi kunnolla).

Muistakaa että kokonaisuus on tasan yhtä hyvä kuin sen heikoin lenkki.

Tämä siis vain kommenttina ajatusmalliin "säästän 16 euroa kun teen tämän itse", ei siis kenenkään henkilön sanomisiin täällä tms. vaan ihan yleisesti..........

15. Ottto

Ottto New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Tottahan se on, mitä yllä oleva kommentti sanoo,
    Mutta kokeilemallahan se selviää.
    Tilasin komponenttikaapelin sekä adapteriin tarvittavat välineet ja saa nähdä minkälainen jälki tulee ja raportoida tänne menikö 17euron säästöyritys 17+27 euron tappioksi :)

16. oh6jih

oh6jih New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Toimiihan se, ja olen tuollaisia tehnytkin. Itse laskin sen rahan säästön omaan elämäntilanteeseeni, vapaa-aika on sen verran kortilla nykyisellään, että jos säästän tunnin säätöaikaa tuhlaamalla 17e niin silloin kaupasta ostettu on halvempi. Pari vuotta sitten tilanne oli toinen, ja ehkä vielä joskus tulevaisuudessa ehdin tinailla johdot itse :D

Juo se kaljakori kuitenkin vasta telkkaria katsellessa, ei tarvi sitten huomenna krapulapäissä käydä sitä adapteria ostamassa ;)

17. Ottto

Ottto New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Heh...
    Joo itselläkin menee asennuket ensiviikkoon ja mukavahan se o aina näperellä kaikkea kun vain löytyy aikaa...
    Kiitos tiedosta että kokemusta löytyy tuon teosta noilla ohjeilla.
    Ilmottelen mite käy...

18. yinx

yinx Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Voin raportoida että vekoyn scart-YUV 10m kaapeli toimii hyvin Toppy 6000CoC:n kanssa. Ei mitään ongelmia, paitsi että kuvasta löytyy kaikki digitv:n virheet turhan helposti :thumbsup:

19. Ottto

Ottto New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Noilla ohjeilla kuva on CVSB tasoista, onko joku löytänyt oikean pinnijärjestyksen ?

20. Ottto

Ottto New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Ongelma ratkennut , Kiitoksia kaikista neuvoista !
    Toivottavasti nämä auttavat jotain tulevaisuudessa.