Yle HD kaapelissa ei löydy (Tampere)

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana Zed., 12.05.2011.

  1. Zed.

    Zed. Guest Guest

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    80
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samsungin viritin ei löydä Yle HD:ta Tampereella kaapelissa automaattisella tai manuaalisella haulla. TV:nä on Samsung 46C755 ja siinä linkittävä LA Digitalin CI+ -moduuli (+kanavakortti), mutta Yle HD:n kanavapaikkaa 223 en saa löytymään mitenkään. Osaako kukaan auttaa kyseisessä ongelmassa?
     
  2. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    Meillä kanava löytyy mutta signaalin laatu on 50% ja kanava katsomiskelvoton, vaikka minulla on käytössä erillinen signaalivahvistin. Kyseisellä taajuudella ja sen lähisyydessä olevat muutkin kanavat kärsivät samasta ongelmasta. Ongelmia kyseisen taajuuden kanssa on niin monella että minun on vaikea uskoa sen johtuvan huonoista antennirasioista tai kehnolaatuisesta taloverkosta. (<= elisan vakioselitykset ongelmalle)
     
  3. juka39

    juka39 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.02.2007
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama Jyväskylässä Elisan verkossa. Ei mitään hyötyä YLE HD:stä. Sama koskee Eurosport HD:tä.

    Viime vuonna YLE HD koelähetykset näkyivät hyvin, samoin vielä tämän vuoden talvella Eurosport HD. Miksi nyt tämä muutos huonompaan suuntaan?

    Sony W5500+CI+ moduli ja Elisan kanavakortti.
     
  4. Zed.

    Zed. Guest Guest

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    80
    Saadut tykkäykset:
    0
    On se kuitenkin kumma homma kun koko kanavaa ei löydy. Lähinnä sen takia hommasin tuon 30e maksavan kanavakortin, että pystyisi nyt nämä MM-kisat katsomaan HD:na. Talokin on rakennettu 2000-luvulla, joten tuskin se siitäkään on kiinni. Olisiko kellään tiedossa mitään tarkempia taajuuksia (Mhz, QAM, jne.), jos kokeilisi vielä manuualihaulla kanavaa etsiä?
     
  5. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    Ainakin osa koelähetyksistä lähetettiin kahdella taajuudella, tällä nyt käytettävällä kanavapaikalla 223 (jonka taajuus oli mitä ilmeisimmin sama) ja kanavapaikalla 233. 233:n kuva näkyi hyvin mutta 223 ei.
     
  6. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    223:n taajuus on 122 MHz ttv:n verkossa.
     
  7. juka39

    juka39 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.02.2007
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    0
    En muista, miltä kanavapaikalta viime vuonna katselin Ylen HD:tä. Se, että Eurosport HD näkyi hyvin ennen viime järjestelyjä ja nyt ei, viittaa siihen, että jotain heikennyksiä aikaisempaan verraten on jouduttu tekemään.
     
  8. srout

    srout Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.04.2007
    Viestejä:
    565
    Saadut tykkäykset:
    11
    Ihan kuriositeettina. Mun Procaster SD-boksi löytää myös HD-kanavat ja tallentaa ne radio-listalle. Kun niistä katsoo YLE HD:n (223) info-tietoja niin signaalin voimakkuus on 65-66%, laatu 99% josta hyppii silloin tällöin 50%:iin. SD-YLE1 tasaisesti 71%/99%. TTV Hervannassa.
     
  9. Zed.

    Zed. Guest Guest

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    80
    Saadut tykkäykset:
    0
    Soittelin Elisalle ja eivät osanneet tehdä asian suhteen yhtään mikään. Lopulta tein asiasta vikailmoituksen ja siinä yhteydessä huomasin, että osa kanavasti virttyy väärille kanavapaikoille. Esim. Nelonen HD on minulla kanavapaikalla 200 (Elisan mukaan sen pitäisi olla 224) ja Eurosport HD pitäisi olla 203 ja minulla se oli joku ihan toinen. Ihme homma? :grr:
     
  10. lanse

    lanse Guest Guest

    Liittynyt:
    26.08.2009
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
  11. h-p

    h-p Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.03.2007
    Viestejä:
    863
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minun Saksasta hommattu boksi tekee kanssa tuota. Tiedä sitten johtuuko siitä. Listaus alkaakin aina 1, 2, FST5, Teema, MTV3, jne.
     
  12. juka39

    juka39 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.02.2007
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt näkyy Yle HD hyvin. Liekö syynä se, että salaus siitä poistettiin väiaikaisesti vai se, että ropeloin antennipiuhoja (vaihdoin kahden johdon paikkaa). Toivottavasti jälkimmäisestä.

    Eurosport HD ei näy, kun Elisa ei millään osaa linkittää LA Digital CI+ moduuliani ja Elisan kanavakorttia. Yritetään ensi viikolla uudelleen. Eihän viikonlopun aikana varmaan mitään tapahdu, vaikka pistin Elisalle asiasta viestiä.
     
  13. lanse

    lanse Guest Guest

    Liittynyt:
    26.08.2009
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla vastaava ongelma ratkesi, kun tajusivat lisätä "Kanavakortin HD kanavat" palvelun kortille...
     
  14. juka39

    juka39 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.02.2007
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    0
    Otin asiassa yhteyttä Elisan tekniseen tukee sähköpostilla viime viikon lopulla. Kopioin viestiin tällä palstalla kerrotut onnistuneet ratkaisut linkityksestä. Kiitos niistä!

    Juuri äsken tuli viesti Elisalta, että vika on korjattu. Ainakin Eurosport HD näyttää toimivan.

    Edit: YLE HD ei näkynyt ilman tehdasasetusten palautusta ja kanavien uudelleen hakua. Tästä oli toki mainittu Elisan teknisen tuen viestissä.
     
    Viimeksi muokattu: 19.05.2011